Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Allah’ın Görmesi ve İşitmesi, Allah’ın Es-Semî’u, El-Basîru İsimleri

Allah’ın Görmesi ve İşitmesi, Allah’ın Es-Semî’u, El-Basîru İsimleri
0
107

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Allah’ın (cc) işitmesi ve görmesi yaratılmış varlıkların işitmesi ve görmesi gibi değildir İnsanlar ancak dikkatlerini yönelttikleri varlıkların seslerini işitebilirler, kendilerini görebilirler Ama böyle anlarda bile bazen algı yanılmaları ve yetersizlikleri yaşayabilirler Allah (cc) yarattığı her şeyi her an sınırsız bir dikkatle görür ve işitir Bunda da bir zayıflık ve kusur olmaz İnsanların işitmeleri ve görmeleri için kulak ve göz duyu organlarına ihtiyaçları vardır Allah’ın (cc) işitmesi ve görmesi için herhangi bir organa gereksinimi yoktur İnsan belli bir frekans arasındaki sesleri işitir Görmesi için de nesnenin gözler önünde bulunması ve havada belli bir derecede ışığın olması gerekir Allah (cc) her frekanstaki sesi işitir ve zifiri karanlıktaki görüntüyü bile görür Dolayısıyla insanda işitme ve görme yetisi sınırlı ve belirli bir ölçüde iken Allah’ta (cc) bu özellikler sınırsız olgunlukta ve tüm yaratıkları her yönüyle kuşatacak boyuttadır

Allah’ın (cc) elHabîr (her şeyden haberi olan), elAlîm (her şeyi bilen) gibi güzel isimleri de varlıkların her halinden bilgi sahibi olduğuna işaret etmektedir Öyle ki bu güzel isimlerle Allah (cc) kullarının zihnindeki düşünceleri, kalbinde geçirdiği niyetleri, duyguları da en ince ayrıntısına kadar bilmekte ve haber almaktadır Bu durum işitme ve görmeden daha kapsamlı bir özellik göstermektedir Çünkü insanlar içlerindekini her zaman söylemezler ve eyleme dökmezler Çoğu kez gizlerler Öyle ise Allah (cc), esSemî’ (her şeyi işiten), elBasîr (her şeyi gören) güzel isimlerini niçin belirtme gereği duymuş olabilir? Elbette bunun pek çok hikmeti olabilir Biz bunlardan sadece üç tanesini belirteceğiz

Birincisi, insanların konuştuklarına ve yaptıklarına dikkat etmelerini sağlamaktır Zaten insanın da sorumluğu söyledikleri ve yaptıkları ile sınırlıdır Kafasında, kalbinde geçirdiği şeylerle insan ne hukuk önünde ne de ahirette hesap görülürken sorumlu tutulmamaktadır Tabii şu altın kuralı unutmamak gerekir ki, testi içindekini sızdırır Bu açıdan kafasında, gönlünde güzel şeyleri geçiren birisi elbette güzel şeyler konuşacak ve yapacaktır Allah’ın esSemî’, elBasîr olduğunun bilincinde olan birisi her sözüne, her hareketine dikkat eder, Allah’ın (cc) rızasını gözetir; O’nun hoşlanmayacağı sözleri söylemez, hareketlerden kaçınır Aşağıdaki ayeti kerimede bu anlam dolaylı bir biçimde çıkarılabilir: “Kendilerine gelmiş kesin bir delil olmaksızın Allah’ın ayetleri hakkında münakaşa edenler var ya, hiç şüphe yok ki, onların kalplerinde asla yetişemeyecekleri bir büyüklük hevesinden başka bir şey yoktur Sen Allah’a sığın Kuşkusuz O Semî’, Basîr’dir (Mümin suresi, ayet 56)

Yüce Allah’ın (cc) esSemî’, elBasîr olduğunu belirtmesinin ikinci hikmeti, zorluk ve sıkıntı içerisinde bulunan, haksızlığa ve zulme uğrayan insanları gördüğünü ve şikâyetlerini işittiğini vurgulamaktır Bu, böyle durumda bulunan müminlere büyük bir manevi güç verir Kadere rıza göstermelerini sağlar Allah’a (cc) dayanıp ona tevekkül etmelerine vesile olur Şu ayeti kerime bu hikmeti çok açık bir biçimde içermektedir: “Kocası hakkında seninle tartışan ve Allah’a şikâyette bulunan kadının sözünü Allah işitmiştir Allah sizin konuşmanızı işitir Çünkü Allah Semî’dir, Alîm’dir (Mücadele suresi, ayet 1)

Yüce Allah’ın (cc) esSemî’, elBasîr olduğunu belirtmesinin üçüncü hikmeti, kullarının ibadetlerde en büyük makama ulaşmalarını sağlamaktır Dinin direği ve ibadetlerin en büyüğü, feyizlisi olan namaz, kulun kendisini huzurda, yani Allah’ın (cc) karşısında hissetmesidir Ama bu öyle kolay kolay gerçekleşmez Çünkü başka zaman değil de tam namaz sırasında nefis ve şeytan olmayacak vesveselerle insanın Allah (cc) karşısındaki bu huzurunu bozmaya, başka şeylerle gönlünü ve kafasını meşgul etmeye çalışırlar İşte Allah’ın (cc) esSemî’, elBasîr olduğunun bilincinde olan bir mümin, Allah (cc) huzurunda bulunmanın edebini daha iyi sağlar ve korur Meşhur Cibrîl hadisinde peygamberimiz ihsan makamını bu hikmete uygun bir biçimde açıklamıştır: “İhsan, senin Allah’ı görüyormuş gibi O’na ibadet etmendir Her ne kadar sen O’nu görmüyorsan da O seni görmektedir

Allah’ın (cc) esSemî’ ve elBasîr güzel isimleri kulda kendisinin her sözünü Allah’ın (cc) işittiği ve yaptığı her işi Allah’ın (cc) gördüğü biçiminde bir bilinç ve otokontrol mekanizması oluşturmalıdır
Muhsin İyi
 
858,466Konular
981,166Mesajlar
29,536Kullanıcılar
uugar9990Son üye
Üst Alt