Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Allâhu Teâlâ Mekândan Münezzehtir

Allâhu Teâlâ Mekândan Münezzehtir
0
118

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Allâhu Teâlâ Mekândan Münezzehtir Allâhu Teâlâ’yı mekândan münezzeh olarak bilmek Ehli Sünnet’ VelCemaat’in akidesidir

Allâhu Teâlâ şöyle buyuruyor:

?????? ????????? ?????? ?????? ????????? ?????????

(Eşşurâ suresi, 11 âyet)
Manası: Allâh’ın benzeri hiç bir şey yoktur

Allâhu Teâlâ şöyle buyuruyor:

?????? ?????? ???? ??????? ??????

(Elİhlas suresi, 4 âyet)
Manası: Allâh’ın hiç bir yönden benzeri yoktur

Allâhu Teâlâ şöyle buyuruyor:

????? ?????????? ???? ?????????

(Ennahl suresi, 74 âyet)
Manası: Allâh hakkında misaller vermeyiniz yani O’nu yaratılmışlara benzetmeyininz

Allâhu Teâlâ şöyle buyuruyor:

???????? ????????? ????????

(Ennahl suresi, 60 âyet)
Manası: Allâh’ın vasıflanması diğerlerinin vasıflanması gibi değildir

Rasûlullâh sallallâhu âleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
“Allâh, kendisinden başka bir şey yokken vardı“
Bu demektir ki ezelde (başlangıçsızlıkta) Allâh’tan başka hiç bir şey yoktu Ne zaman, ne de mekân ne insan ne de melek ne hayvan ne de cin ne gök ne de yeryüzü

Rasûlullâh sallallâhu âleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
“Ya Allâh sen zahirsin senin üstünde bir şey yok ve sen bâtınsın senin altında bir şey yoktur“
Beyhakî demiştir ki, dostlarımız bu Hadisi delîl göstererek: “Üstünde ve altında bir şey bulunmayan mekansız olarak vardır“ demişlerdir

Büyük imâm ÂbdulKâhir bin Tahir EtTemîmî Elbağdâdî “Elfarku beynelfırak“(Fırkalar arasındakı farklar) adlı kıtabında şöyle demiştir: “Onlar (âlimler) O’nu (Allâh’ı) mekân kuşatmadığına ve O’na zaman cereyân etmediğine dâir icmâ etmişlerdir“

Rasûlullâh’ı amcasının oğlu Alî radıyallâhu anhu Allâh hakkında şöyle der:

????? ?????? ????? ?????? ?????? ????? ????? ??? ???????? ?????
( ??????? ????? ????????? ?????????????)

“Allâh mekân yokken vardı, O şimdi de olduğu gibidir“ Bunu Ebû Mansûr ElBağdâdî rivayet etmiştir

Yine Alî radıyallâhu anhu Allâh hakkında şöyle diyor:

????? ?????? ?????? ????????? ?????????? ???????????? ?????? ??????????? ???????? ?????????
( ??????? ????? ????????? ?????????????)

“Muhakkak ki Allâh arşı kudretinin büyüklüğünü göstermek için yaratmıştır ve onu kendi zâtı için mekân edinmemiştir“ Bunu Ebû Mansûr ElBağdâdî rivâyet etmıştır

Elkuşayrî, risâlesinde hazreti Cafer EsSâdığın şöyle dediğini rivâyet eder:

???? ?????? ????? ??????? ??? ?????? ???? ????? ?????? ???? ???? ?????? ?????? ???????? ???? ???? ????? ??? ?????? ??????? ?????????? ?????? ????? ????? ?????? ??????? ?????????? ?????? ????? ???? ?????? ??????? ????????? ???? ??????????
(??????? ???????????? )

“Kim Allâh’ın bir şeyde veya bir şeyin üzerinde bulunduğunu veya bir şeyden olduğunu iddia ederse müşrik olmuş olur Çünkü bir şeyde bulunsaydı kuşatılmış olurdu Şayet bir şeyin üzerinde bulunsaydı taşınmış olurdu ve şayet bir şeyden olsaydı sonradan olmuş olurdu“ yani yaratılmış olurdu

Kendisine İmâmusseccâd (çok secde eden imâm) diye lakap verilen hazreti Alî’nin oğlu Huseyn’in oğlu Alî Zeynulâbîdîn Sahifei seccadiyyesinde Allâh hakkında şöyle diyor:

?????? ?????? ??????????? ???????????? ???????
( ??????? ???????? ??????????? ??? ??????????)

“Seni noksan sıfatlardan tenzîh ederim seni mekân kuşatmaz“ Bunu EzZebîdî İthâf adlı kitabında rivayet etmiştir

Yine Zeynulâbîdîn Allâh hakkında şöyle diyor:

?????? ??????????? ?????????
??????? ???????? ??????????? ??? ??????????

“Sen sınırlı değilsin ki sınırlandırılasın“
Bunu EzZebîdî İthâf adlı kitabında rivayet etmiştir

Yine Zeynulabîdîn Allâh hakkında şöyle diyor:

??? ??????? ????? ??????? ????? ???????
( ??????? ???????? ??????????? ??? ??????????)

“His edilmessin, ellenmessin ve dokunulmassın“
Bunu EzZebîdî İthâf adlı kitabında rivayet etmiştir

Şeyh Ahmed ErRifâî radıyallâhu anhu tenzîh hususunda şöyle der: “Allâh’ı tanımanın son derecesi O’nun Mekânsız ve keyfiyetsiz olarak var olduğunu kesin bilmektir“

Hanbelî alimlerinden olan İmâm İbnilCevzî “Müdhiş“ adlı kıtabında şöyle der: Misaller ancak benzerleri olana verilir Nasıl O’nun (Allâh’ın) hakkında nasıldır denilebilir onun hakkında keyfiyet muhâl (imkânsız) olduğu hâlde Vehimler O’nu hayâl edemez ve akıllar O’nu kavrayamaz

Bundan başka şunları da der: “ O’na (Allâh’a) keyfiyet veren O’nu tanımamıştır, O’nun hakkında misaller veren O’nu tevhîd etmiş değildir ve O’nu (yaratılmışlara) benzeten O’na ibadet etmiş değildir Benzetici a’şâdır ateist ise kördür “

Fetavai Hindiyye adlı kitabta aynen şöyle geçer: “Allâhu Teâlâ’ya mekân’ı isnat eden kâfir olur“

Ehli Sünnet Vel Cemaat’inin İnançta iki imâmlarından biri olan EbulHasen ElEşârî radıyallâhu anhu “EnNevâdir“ adlı kitabında şöyle demiştir:
Kim Allâh’ın cisim olduğuna inanırsa o Rabbini tanımış değil ve muhakkak ki O’na inanmış da değildir“

Şeyh AbdulĞanî EnNablusî “Elfethurrabbânî“ adlı kıtabında şöyle der: “Kim Allâh’ın gökleri veya yeryüzünü doldurduğuna veya arşın üstünde oturan bir cisim olduğuna inanırsa o kendisinin müslüman olduğunu iddia etse bile, kâfirdir“

Selef ile halef alimleri Allâh hakkında O’nun bir yönde bulunduğuna inananın kâfir olduğuna dâir ittifâk etmişlerdir ElHâfız ElIrâkî’nin bildirdiği gibi Bunu Ebû Hânîfe, Mâlik, Şafiî, EbulHasen ElEşârî ve Ebû Bekir ElBâkillânî de söylemiştir Bu Alimlerin bunu söylediklerini Molla Alî ElKârî “ElMuşkat“ adlı kıtabın açıklamasında zikretmiştir

Bu inanç milyonlarca muslümanın yani Hicâz, Endonesya, Malezya, Hindistan, Bangladeş, Pakistan, Türkiye, arap Fas, şâm diyârları (Filistin, Süriye, Lübnan, Ürdün ) Mısır, Irak Sudan, Afrika, Dağistan, Şişan, Buhâra, Cürcan, Semerkant, ve bundan başka ülkelerdeki müslümanların inancıdır

Selef: İlk üç asırlarda olanlardır Yani Rasûlullâh sallallâhu âleyhi ve sellem’ın, ondan sonra gelenlerin ve onlardan sonra gelenlerin bulundukları asırlarda yaşayanlardır


alıntıdır

 

Similar threads

Peygamber Efendimiz doğmadan önce birçok ilâhî tecellî zuhûr etmişti Bütün kâinât âdeta O’na hasret çekmekteydi Çünkü O, yaratılışın sebebi idi Evvelâ Allâh Teâlâ, daha önceki peygamberlerden, Rasûlullâh sallâllâhu aleyhi ve sellem’e îmân edip yardımcı olmaları husûsunda ahd ve mîsâk almıştır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
112
Allâh Teâlâ için zaman ve mekân düşünülemez O, zaman ve mekân kayıtlarından münezzehtir1 Ezelde yalnız kendisi var olan ve var olmak için başka bir var ediciye muhtaç olmayan Cenâbı Hak, bilinmeyi ve bu bilinmenin îcâbı olarak ibâdetlerle tekrîm olunmayı murâd ettiğinden, “âlemi kesret (çokluk...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
“Gel ey gönül! Hakîkî bayram, Cenâbı Muhammed’e vuslattır Çünkü cihânın aydınlığı, O mübârek varlığın cemâlinin nûrundandır (Hz Mevlânâ) Yaratılış olarak kâinattaki varlıkların en şereflisi olan insanın gerçek kıymeti, maddî yapısından ziyâde mânevî dünyâsında, yâni ahlâkında gizlidir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
158
Mekke’de umûmiyetle putperestlik hâkim olmakla birlikte, tevhîdin izleri tamâmen silinmiş de değildi Hazreti İbrâhîm’in tâlîm ettiği tevhîd dîni az da olsa bir kısım insanlar tarafından devâm ettiriliyordu “Allâh’ın dostu mânâsında “Halîlullâh vasfına sâhip olan İbrâhîm aleyhisselâm, “ülü’lazm...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
Salavatı Şerife Peygamberimize Salavat getirmenin vücubiyeti 1 En az bir defa getirmek 2 Adet kaydetmeksizin çok getirmek 3 İsmi şerifi her zikrettiğinde getirmektir 4 Her mecliste bir sefer getirmek 5 Namazda getirmek 6 Ömründe bir defa getirmek 7 Teşehhüdde yani ettehiyyatüyü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
858,496Konular
981,781Mesajlar
29,853Kullanıcılar
bsenmi89Son üye
Üst Alt