iltasyazilim
FD Üye
Alpha Protocol
James Bond, Jack Bauer ve Jason Bourne Üçü de kuytu casus, üçü de güvenli olmayan işler arkasından, üçü de başarılı Tüm sıcacık ajanların ad ve ata isimleri J ve B ile mi başlıyor diye merak edebilirsiniz, ama bu üçlüye rakip yeni bir ajan daha geliyor Daha önce Star Wars: Knights of the Old Republic ve Neverwinter Nights gibi oyunlardan tanıdığımız Obsidian Entertainment'in yapımcı koltuğunda yer aldığı Alpha Protocol, TPS manzara açısına sahip, RPG unsurlarıyla süslenmiş bir aksiyon oyunu
Yapımda Michael Thornton isminde bir CIA ajanını yönetmekle yükümlüyüz Kimi zaman fazla uzun, kimi zaman ise halledilmesi kısa olacak görevlerde yer aldığımız süre her tarafında, asla tek bir seçeneğe emrindeki olmayacağız Dolaysıyla çizgisel bir oynanışın yer almadığını söyleyebiliriz Öykü, Amerika'ya ait bir uçağın, yüksek teknoloji ürünü bir silahla vurulmasının ardındaki başlıyor
Alpha Protocol, görevler sırasında size birkaç farklı seçenek sunan ve istediğinize göre hareket etmenize olanak tanıyan bir yapım New York, Taipei, Roma, Moskova ve Suudi Arabistan gibi dünyanın farklı noktalarında yer alacağımız macerada belirleyeceğimiz yollar haricinde yaptığımız diyalog seçenekleri de önemli Oyunda Neverwinter Nights'ta yer alan diyalog ağacının bir benzeri yer alıyor Bahsettiğim bambaşka yönler, sadece yol olarak yok, öykü akışı olarak da karşımıza çıkacak Etkileşime gireceğimiz karakterlere karşısında nasıl bir tavır sergilersek, buna endeksli olarak hikayenin ilerleyişinde de şartların değişmesi meydana gelecek (Double Agent'taki tercih sistemi gibi olabilir)
Karakterimizden birazcık bahsedecek olursak Michael, özellikleri geliştirilebilir biri Sadece görüntüsünü değiştiremiyor olacağız, geri kalan öne çıkan çoğu nitelik geliştirilebilir olacak Bu konuda oyuncular, karakteri üzerinde istediği geliştirmeyi yapabilecek, bir nevi onu bir takım yönler bakımından uzmanlaştırabilecek Pusuya Yatmak, dövüşmek, tabanca kullanımı, elektronik, tuzak kurma, etkin konuşabilmek gibi özellikler bunlardan bazıları Mesela dövüştükçe yeni hareket ve manevralar öğrenirken, silah kullandıkça zarar verebileceğimiz en etkin noktaları git gide daha iyi kavrayabileceğiz
Gelelim kullanabileceğimiz silahların özelliklerine Otomatik tüfeklerden, suikast silahlarına değin geniş bir envantere sahibiz, ama kullandığımız silahlar daima benzer özelliklerde kalacak diye bir kaide değil
Obsidian tarafından yapılan Alpha Protocol, birçok oyunda kullanılan Unreal 3 grafik motoruyla geliştiriliyor
Yapımcılar tarafından, Realizm, Alpha Protocol için önemlidir deniyor Gelişmiş silahlar, bunlara eklenebilir yeni özellikler, araçgereçler ve diğer taraftan karakterimizi doğa üstü güçlere sahip bir insan haline getirmiyor Teknolojik imkanları en iyi şekilde değerlendirmek ve buna uygun bir şekilde elde edilecek tecrübeler doğrultusunda başarılı edebilmek diyebiliriz Çünkü Michael Thornton, oyunun başında deneyimsiz bir casus ve oyuncular, yapımda tayin yaptıkça Michael'a deneyim kazandıracak
Alpha Protocol, görsel kuvvet olarak Unreal Engine 3 kullanıyor Yapımcılar özellikle bu motoru, çok dinç olduğu için seçim etmişler Oyunun hazırlandığı üç ayrı platform PC, PS3 ve X360'da sorunsuz çalışabiliyor Şu lahza birim tasarımları tamamlanan üretim için incelemeler sürüyor ve un birincil çeyreğinde raflarda olması bekleniyor *
James Bond, Jack Bauer ve Jason Bourne Üçü de kuytu casus, üçü de güvenli olmayan işler arkasından, üçü de başarılı Tüm sıcacık ajanların ad ve ata isimleri J ve B ile mi başlıyor diye merak edebilirsiniz, ama bu üçlüye rakip yeni bir ajan daha geliyor Daha önce Star Wars: Knights of the Old Republic ve Neverwinter Nights gibi oyunlardan tanıdığımız Obsidian Entertainment'in yapımcı koltuğunda yer aldığı Alpha Protocol, TPS manzara açısına sahip, RPG unsurlarıyla süslenmiş bir aksiyon oyunu
Yapımda Michael Thornton isminde bir CIA ajanını yönetmekle yükümlüyüz Kimi zaman fazla uzun, kimi zaman ise halledilmesi kısa olacak görevlerde yer aldığımız süre her tarafında, asla tek bir seçeneğe emrindeki olmayacağız Dolaysıyla çizgisel bir oynanışın yer almadığını söyleyebiliriz Öykü, Amerika'ya ait bir uçağın, yüksek teknoloji ürünü bir silahla vurulmasının ardındaki başlıyor
Alpha Protocol, görevler sırasında size birkaç farklı seçenek sunan ve istediğinize göre hareket etmenize olanak tanıyan bir yapım New York, Taipei, Roma, Moskova ve Suudi Arabistan gibi dünyanın farklı noktalarında yer alacağımız macerada belirleyeceğimiz yollar haricinde yaptığımız diyalog seçenekleri de önemli Oyunda Neverwinter Nights'ta yer alan diyalog ağacının bir benzeri yer alıyor Bahsettiğim bambaşka yönler, sadece yol olarak yok, öykü akışı olarak da karşımıza çıkacak Etkileşime gireceğimiz karakterlere karşısında nasıl bir tavır sergilersek, buna endeksli olarak hikayenin ilerleyişinde de şartların değişmesi meydana gelecek (Double Agent'taki tercih sistemi gibi olabilir)
Karakterimizden birazcık bahsedecek olursak Michael, özellikleri geliştirilebilir biri Sadece görüntüsünü değiştiremiyor olacağız, geri kalan öne çıkan çoğu nitelik geliştirilebilir olacak Bu konuda oyuncular, karakteri üzerinde istediği geliştirmeyi yapabilecek, bir nevi onu bir takım yönler bakımından uzmanlaştırabilecek Pusuya Yatmak, dövüşmek, tabanca kullanımı, elektronik, tuzak kurma, etkin konuşabilmek gibi özellikler bunlardan bazıları Mesela dövüştükçe yeni hareket ve manevralar öğrenirken, silah kullandıkça zarar verebileceğimiz en etkin noktaları git gide daha iyi kavrayabileceğiz
Gelelim kullanabileceğimiz silahların özelliklerine Otomatik tüfeklerden, suikast silahlarına değin geniş bir envantere sahibiz, ama kullandığımız silahlar daima benzer özelliklerde kalacak diye bir kaide değil
Obsidian tarafından yapılan Alpha Protocol, birçok oyunda kullanılan Unreal 3 grafik motoruyla geliştiriliyor
Yapımcılar tarafından, Realizm, Alpha Protocol için önemlidir deniyor Gelişmiş silahlar, bunlara eklenebilir yeni özellikler, araçgereçler ve diğer taraftan karakterimizi doğa üstü güçlere sahip bir insan haline getirmiyor Teknolojik imkanları en iyi şekilde değerlendirmek ve buna uygun bir şekilde elde edilecek tecrübeler doğrultusunda başarılı edebilmek diyebiliriz Çünkü Michael Thornton, oyunun başında deneyimsiz bir casus ve oyuncular, yapımda tayin yaptıkça Michael'a deneyim kazandıracak
Alpha Protocol, görsel kuvvet olarak Unreal Engine 3 kullanıyor Yapımcılar özellikle bu motoru, çok dinç olduğu için seçim etmişler Oyunun hazırlandığı üç ayrı platform PC, PS3 ve X360'da sorunsuz çalışabiliyor Şu lahza birim tasarımları tamamlanan üretim için incelemeler sürüyor ve un birincil çeyreğinde raflarda olması bekleniyor *