iltasyazilim
FD Üye
Altı Sigma Idare anlayışı 1980 ’li yıllarda Amerikan firması Motorola ’da geliştirilmiş ve uygulanmış, peşinde 1990 ’lı yıllarda önce ABD ’de, arkasından birçok Batılı ülkede yaygınlık kazanmıştır 2000 ’li yıllarda adından en fazla söz ettiren kalite yönetim yaklaşımıdır; toplam kalite yönetimine bir alternatif olarak sunulmakla birlikte temel felsefesinde kayda değer şansın dönmesi içermemekte, ama uygulama ile ilgili ayrı yaklaşımlar önermektedir Altı Sigma, operasyonlarda mükemmelliğin sağlanması amacıyla işletmelerde süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi, analiz edilmesi, iyileştirilmesi ve kontrolü için basit ve etkin istatistik bilimi araçlarının kullanıldığı bir idare stratejisidir Altı sigma ile süreçlerin arzulanan kalitede olup olmadığı ve kalitenin sayısal değeri görülebilir Bu yaklaşma, işlem performansını geliştirerek bir milyonda 34 bölüm hata oranına ulaşmayı amaçlar Altı sigma yaklaşımı, şu üç konuya odaklanır:
Tip memnuniyetini artırma, çevrim sürelerini düşürme, hataları azaltma
Tip memnuniyetini artırma, çevrim sürelerini düşürme, hataları azaltma