Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Amazon’un Haksız Rekabet Yaptığı Tespit Edildi

Amazon’un Haksız Rekabet Yaptığı Tespit Edildi
0
36

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
e-ticarette-bir-haksiz-rekabet-olayi-daha-amazon-un-arama-sonuclarinda-haksiz-rekabet-yaptigi-tespit-edildi-1634324265.jpg

1994 yılında milyarder Jeff Bezos tarafından kurulan ve dünyanın en büyük beş şirketi arasında yer alan Amazon’un ismi, ülkemizin en büyük e-ticaret şirketleri arasında yer alan Trendyol’un yaşadığı arama ve algoritma skandalına benzer önemli bir iddiada geçiyor. Trendyol’un, algoritmalara müdahale ederek kendi markalarını öne çıkardığı ve bazı satıcılara ayrımcılık yaptığı belirlenmiş, bunun ardından Rekabet kurumu tarafından soruşturma başlatılmıştı.

Teknoloji sitesi The Markup tarafından gerçekleştirilen bir çalışma sonucunda, Amazon’un kendi markalarını üst sıralara yerleştirdiği tespit edildi. Araştırma ekibi 3 bin 492 popüler ürün aramasının bir listesini oluşturdu ve bu arama sonuçlarının ilk sayfasını analiz ettiler.

Haksız rekabet


b0b44a72d47de7daea0f4ae1b34dce577c97a911.jpeg

The Markup tarafından yapılan araştırmada, Amazon’un kendi markalarını arama sonuçlarında üst sıralara yerleştirdiği belirlendi. Ürünlerin, daha yüksek puanda olan rakip ürünlerin de üstünde yer alması ayrıca dikkat çekti. Arama sonuçlarının %60'ında Amazon'un ilk sırayı bir reklam verene sattığı kısımda, listenin sponsorlu olduğunu belirten net bir etiket eklendi. Kalan %40'lık kısım için Amazon ilk sırayı kendi ürünlerinin ve seçkin markalarının yarısına, diğer yarısını ise rakiplerine verdi.

Bu araştırma sonucu Amazon’un haksız rekabet yaptığını ortaya koyarken, Amazon tarafından yapılan açıklama ise sonuçlarla kıyaslandığında pek inandırıcı gelmiyor. Amazon sözcüsü yaptığı açıklamada, mağazanın kendi markalı ürünlerini arama sonuçlarında kayırmadığı belirterek, “Müşteriye gösterilen ürünün türü ve miktarı, müşterinin sorusu ve müşterinin masaüstünde, mobil tarayıcıda veya uygulamamızda alışveriş yapıp yapmadığı gibi birçok faktöre bağlı” dedi.


 
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,743Kullanıcılar
rifuals1Son üye
Üst Alt