iltasyazilim
FD Üye
arma nedir logo nedir
Logo nedir?
Logo, bir ürünün, firmanın veya hizmetin isminin, harf ve resimsel öğeler kullanılarak sembolleştirilmesidir Amblemden farklı olarak ayırt edici özellikler yanına firmanın ismini de yansıtır Logo yaratmak için kullanılan fontlar yeni tasarlandığı gibi mevcut fontlarda olabilirler Logo yaratmak için belli başlı bir takım kurallar işin uzmanları göre şöyle sıralanırlar
Sade, kolay kavranabilir, hatırlanması basit, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır Her çeşitlilik baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, fazla minik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, koskocoman ölçülerde düzensiz görünmemelidir Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır
Özgün olmalıdır Başka firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır Kopyalanan ya da esinlenen logolar o mahsul veya firmaya büyük hasar verir
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır IBM logosunun tasarımcısı Paul Rande tarafından logoyu üreten tasarımcıdır ancak yaratıcı firmanın kendisidir İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır Seçilen veya tasarlanan font şirketin içeriğine yerinde olmalıdır Hem kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu anlamak logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır
Logo sadeliğinin yanısıra gerek rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü süre bile akılda daimi olmalıdır
Öbür bir ülkeye ait ürün veya işyeri için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında data sahibi olunmalıdır Bilhassa bir sembol kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı amaç bakımında bu data çok önemlidir
Amblem Nedir ?
Simge, çizgi ve resimle yapılan işaretlerdir veya daha geniş tanımıyla Mahsul veya hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; görünmeyen veya nesnel görüntülerle veya harflerle oluşturulan simgelerdir
Simge Çeşitleri
Harflerden Oluşan Amblemler :
Eğer tek harften oluşan bir sembol laf konusuysa o vakit o harfin öbür olması kaçınılmazdır Amaç çeşitlilik olduğunda tasarımcı yeni bir harf formu arayacaktır Birden artı harften oluşan amblemlerde ise en manâlı özellik dengelenmiş kullanımları ve yine farklı olmalarıdır
Biçimleriyle Firma Hakkında Data Veren Amblemler:
Bu nesil amblemlerde sembollerden yararlanılır Kimi sembollerin yüklendiği anlamlar vardır Bu anlamlar çoğu sektör tarafından kendilerine mal edilmiştir Dolayısıyle bir firmaya ait simge tasarımı yapılırken firmanın ait olduğu sektöre özgü sembollerden yararlanılır Mesela Baykuş düşünce, bilim bilgelik demektir ve eğitim kurumlarınca kullanılır bundan başka firmaların isimlerinden yola çıkılarak sembolik amblemler tasarlanır ancak buna da örnek devretmek istersek Pelikan markasının ambleminin Pelikan kuşu olmasını söyleyebiliriz
Harf ve Resimsel Biçimlerin Bir Arada Kullanıldığı Amblemler:
Formlarını harflerden bölge ve işyeri hakkında imaj veren biçimlerden oluşan amblemlerin kombinasyonlarıdır Bu nesil amblemler, işyeri hakkında bir imaj verirken firma adının baş harfi ile de diğer firmalardan ayrılmasını kolaylaştırır ve akılda kalma yüzdesini artırır *
Logo nedir?
Logo, bir ürünün, firmanın veya hizmetin isminin, harf ve resimsel öğeler kullanılarak sembolleştirilmesidir Amblemden farklı olarak ayırt edici özellikler yanına firmanın ismini de yansıtır Logo yaratmak için kullanılan fontlar yeni tasarlandığı gibi mevcut fontlarda olabilirler Logo yaratmak için belli başlı bir takım kurallar işin uzmanları göre şöyle sıralanırlar
Sade, kolay kavranabilir, hatırlanması basit, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır Her çeşitlilik baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, fazla minik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, koskocoman ölçülerde düzensiz görünmemelidir Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır
Özgün olmalıdır Başka firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır Kopyalanan ya da esinlenen logolar o mahsul veya firmaya büyük hasar verir
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır IBM logosunun tasarımcısı Paul Rande tarafından logoyu üreten tasarımcıdır ancak yaratıcı firmanın kendisidir İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır Seçilen veya tasarlanan font şirketin içeriğine yerinde olmalıdır Hem kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu anlamak logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır
Logo sadeliğinin yanısıra gerek rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü süre bile akılda daimi olmalıdır
Öbür bir ülkeye ait ürün veya işyeri için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında data sahibi olunmalıdır Bilhassa bir sembol kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı amaç bakımında bu data çok önemlidir
Amblem Nedir ?
Simge, çizgi ve resimle yapılan işaretlerdir veya daha geniş tanımıyla Mahsul veya hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; görünmeyen veya nesnel görüntülerle veya harflerle oluşturulan simgelerdir
Simge Çeşitleri
Harflerden Oluşan Amblemler :
Eğer tek harften oluşan bir sembol laf konusuysa o vakit o harfin öbür olması kaçınılmazdır Amaç çeşitlilik olduğunda tasarımcı yeni bir harf formu arayacaktır Birden artı harften oluşan amblemlerde ise en manâlı özellik dengelenmiş kullanımları ve yine farklı olmalarıdır
Biçimleriyle Firma Hakkında Data Veren Amblemler:
Bu nesil amblemlerde sembollerden yararlanılır Kimi sembollerin yüklendiği anlamlar vardır Bu anlamlar çoğu sektör tarafından kendilerine mal edilmiştir Dolayısıyle bir firmaya ait simge tasarımı yapılırken firmanın ait olduğu sektöre özgü sembollerden yararlanılır Mesela Baykuş düşünce, bilim bilgelik demektir ve eğitim kurumlarınca kullanılır bundan başka firmaların isimlerinden yola çıkılarak sembolik amblemler tasarlanır ancak buna da örnek devretmek istersek Pelikan markasının ambleminin Pelikan kuşu olmasını söyleyebiliriz
Harf ve Resimsel Biçimlerin Bir Arada Kullanıldığı Amblemler:
Formlarını harflerden bölge ve işyeri hakkında imaj veren biçimlerden oluşan amblemlerin kombinasyonlarıdır Bu nesil amblemler, işyeri hakkında bir imaj verirken firma adının baş harfi ile de diğer firmalardan ayrılmasını kolaylaştırır ve akılda kalma yüzdesini artırır *