
NVIDIA DLSS, büyük render yükleri olan oyunlarda RTX Tensor çekirdeklerini kullanarak kenar düzeltme yapan bir teknoloji. Bu sayede oyun ayarları yüksek olsa da performans kaybı yaşanması önleniyor. AMD de bu husustaki atağını yaparak, FidelityFX Üstün Resolution teknolojisini duyurdu.
AMD bu teknoloji ile birlikte 4K çözünürlükte ortalama 2 kat performans artışı vadediyor. Takviyeli oyunlarda 4 farklı kalite ayarı olarak sunulacak olan FFXSR teknolojisi, şu an için 10 oyun stüdyosu ve oyun motoru tarafından destekleniyor.
Şirket, bugün yaptığı basın duyurusunda direkt oyunlara odaklanırken, test sonuçlarını paylaşmayı da es geçmedi.
AMD, yeni kenar düzeltme teknolojisinin demosuna Godfall oyunu ile başladı. Radeon RX 6800 XT ekran kartı kullanılan testte çözünürlük 4K iken, kalite ayarları kademe kademe artırıldı ve Ray Tracing de faal hale getirildi.
Alınan sonuçlar şu biçimde;
Ayar | FPS |
Native | 49 |
Ultra Quality | 78 |
Quality | 99 |
Balanced | 124 |
Performance | 150 |

AMD, NVIDIA’nın tersine, FFXSR teknolojisini rakip ekran kartlarda da kullanıma açtı. Yeniden bir test gerçekleştiren şirket, NVIDIA’nın GTX 1060 ekran kartını Godfall’da teste soktu. 1440p çözünürlük ve Epik ayarlarda gerçekleşen testte ortaya çıkan sonuç %41 artarak göz dolduruyor. Bu artışın 27 FPS’den 38 FPS’ye olduğunu da belirtelim.

Şirket, yaptığı basın açıklaması ile FidelityFX Harika Resolution çıkış tarihini de paylaştı. Yapılan açıklamada, kelam konusu teknolojinin 22 Haziran 2021’de kullanılabilir olacağı duyuruldu. FFX Üstün Resolution, kullanıma açıldığı an prestijiyle 100’den fazla ekran kartı ve işlemci tarafından desteklenecek.
