Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

AMD FidelityFX Super Resolution Kullanıma Sunuldu

AMD FidelityFX Super Resolution Kullanıma Sunuldu
0
128

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
amd-fidelityfx-resolution-teknolojisini-destekleyecek-oyunlar-ortaya-cikti-technopat.jpg

AMD bugün, son teknoloji uzamsal yükseltme çözümü AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)’nin kullanıma sunulduğunu duyurdu. AMD FSR, kare hızlarını artırmak ve yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü oyun deneyimleri sunmak için tasarlanmış açık kaynaklı, platformlar arası bir teknolojidir. 40’tan fazla oyun geliştiricisi oyunlarında ve/veya oyun motorlarında FSR desteğini duyurdu ve bugün yedi oyun FSR için destek ekliyor: 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance ve The Riftbreaker. DOTA 2, Far Cry 6 ve Resident Evil Village dahil olmak üzere bu yıl sonuna kadar daha fazla oyun da listeye eklenecek.

100’den fazla AMD işlemci ve GPU’da geniş destek sunan FSR, yerel çözünürlüğe kıyasla belirli oyunlarda 4K’da “Performans” modunda ortalama 2.4 kat daha yüksek performans suunuyor. Uzamsal yükseltme teknolojisi, kaynak görüntüdeki özellikleri analiz etmek ve bunları daha yüksek bir hedef çözünürlükte yeniden oluşturmak için gelişmiş bir yeniden kenar yapılandırma algoritması ve ardından doku ayrıntılarını geliştirerek kaliteyi daha da iyileştirmek için bir keskinleştirme geçişi kullanıyor. Sonuç, temel yükseltme yöntemlerine kıyasla süper yüksek kaliteli kenarlara ve ayırt edici piksel ayrıntılarına sahip bir görüntü oluyor.

AMD’de Grafik İş Birimi Kurumsal Başkan Yardımcısı Scott Herkelman, “FidelityFX Süper Çözünürlük ile hedefimiz, oyun geliştiricileri tarafından hızlı ve kolay bir şekilde uygulanabilen ve oyuncuların gerçekten oyun oynama şekli için tasarlanan endüstri standartlarına dayalı gelişmiş, birinci sınıf bir yükseltme çözümü geliştirmekti” dedi. “FSR, endüstrinin ideal ölçeklendiricisidir – herhangi bir özel, tescilli donanım gerektirmez ve tüm oyuncuların deneyimlemesi ve keyfini çıkarması için geniş bir platform ve ekosistem yelpazesinde desteklenir. Geliştirici ortaklarımızdan aldığımız yanıt ve destek bizi daha mutlu edemezid ve oyuncuların FSR’yi denemeleri  için sabırsızlanıyorz.”

AMD FSR, oyuncuların görüntü kalitesi ve performans arasındaki dengeyi tercihlerine göre ayarlamasına olanak tanıyan dört kalite ayarı (Ultra Kalite, Kalite, Dengeli ve Performans) sunuyor ve ışın izleme de dahil en zorlu görsel özellikler için bile yüksek performanslı, görsel olarak çarpıcı oyun deneyimleri vaat ediyor. Ultra Kalite modunda, FSR görüntü kalitesi, hedef doğal çözünürlükten neredeyse ayırt edilemiyor.

Yeni ve mevcut oyunlara kolay entegrasyon için tasarlanan AMD FSR, DirectX 11, 12 ve Vulkan API’lerinde destekleniyor. Çok çeşitli APU’ları ve grafik donanımını destekleyen FSR, mobil grafikler de dahil olmak üzere aşağıdaki AMD GPU’lar tarafından destekleniyor:
  • Radeon RX 5000
  • Radeon RX 6000
  • Radeon RX 500
  • Radeon RX 480/470/460
  • Radeon RX Vega
  • Radeon grafikli tüm AMD Ryzen İşlemcileri
  • GeForce GTX 1000
  • GeForce RTX 2000
  • GeForce RTX 3000
Geliştiricilerin GPU’lardaki programlamadan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olmak için AMD FSR için gerekli kod, belge ve kaynaklar, açık kaynak topluluğu AMD GPUOpen‘da Temmuz 2021’in ortalarında ücretsiz olarak oyun geliştiricilerin kullanımına sunulacak.

AMD FSR, önde gelen stüdyolar ve oyun geliştiricilerle yakın işbirliği içinde oluşturuldu. 40’tan fazla geliştirici, FSR’yi en iyi oyunlarına ve oyun motorlarına destekleme ve entegre etme sözü verdi ve daha fazla stüdyonun yıl sonunda ve sonrasında imzalaması bekleniyor.

Valve’da grafik geliştiricisi Dan Ginsburg, “AMD’nin FidelityFX Super Resolution ile müşterilerimize tam çözünürlüklü işlemeden daha düşük bir performans maliyetiyle gelişmiş görüntü kalitesi sunabiliyoruz” dedi. “Bu, daha yüksek çözünürlükleri hedeflemek isteyen orta seviye GPU’lara sahip kullanıcılar için özellikle çekici. Tüm GPU’larla ve AMD’nin FSR ile açık kaynak yaklaşımıyla kullanılmak üzere tasarlandığından çok memnunuz.”

Exor Studios COO’su Pawel Lekki, “Riftbreaker’a AMD Fidelity FX Süper Çözünürlüğü uygulamak, şimdiye kadar yaptığımız en sorunsuz teknoloji entegrasyonlarından biriydi” dedi. “AMD’nin ‘kara kutu yok’ felsefesi sayesinde bunu hem PC’ye hem de konsollara çok kolay bir şekilde uygulayabildik ve oyun motorumuzun özellikleri için ince ayar yapabildik.”
Riftbreaker-AMD-FSR-scaled.jpg
Riftbreaker, FidelityFX Super Resolution destekli ilk oyunlardan biri.
Destekleyen geliştiricilerin ve başlıkların kapsamlı bir listesi de dahil olmak üzere AMD FSR hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
 

Similar threads

AMD, ekran kartlarının oyun performansını iyileştirecek FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisini bugünden itibaren kullanıma açtı. Kare hızlarını artırarak yüksek kaliteli ve yüksek çözünürlüklü oyun deneyimleri sunmayı amaçlayan FSR, açık kaynaklı olması sebebiyle rahatlıkla tüm...
Cevaplar
0
Görüntüleme
47
AMD, Computex 2021 etkinliğinde FidelityFX Üstün Çözünürlük (FSR) teknolojisini göstermişti. FSR, oyunların çok fazla süreç gücüne gereksinim duymadan daha uygun görünmesini ve daha yeterli performans göstermesini sağlayan bir dijital yükseltme teknolojisi olarak karşımıza çıkıyor. FSR’nin uzun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
41
AMD, geçtiğimiz günlerde NVIDIA DLSS’e rakip olabilecek FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisini tanıtmıştı. AMD, FidelityFX ile görüntü kalitesinden ödün vermeden yüksek performans vermeyi amaçlıyordu. Aynı zamanda, NVIDIA tarafında da DLSS teknolojisi karşımıza çıkmaktaydı. Son yapılan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
AMD yeni yayınladığı bir blog yazısıyla FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisiyle ilgili bazı yeniliklerden bahsetti. Bildiğiniz üzere bu teknoloji, görüntü kalitesinde minimum kayıplarla birlikte yüksek performans sağlıyor. Ayrıca NVIDIA’nın DLSS teknolojisinin doğrudan rakibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
AMD, ekran kartı sürücüsü 21.6.1 ile uzun zamandır beklenen FidelityFX Super Resolution (FSR) adlı teknoloji için destek sunmaya başladı. Lansmanında Anno 1800, Godfall, The Riftbreaker, Terminator: Resistance gibi birkaç oyun için destek sağlanırken AMD ayrıca, teknolojiyle daha fazla oyunun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
98
858,497Konular
981,890Mesajlar
29,924Kullanıcılar
biliSon üye
Üst Alt