Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

AMD FidelityFX Super Resolution Teknolojisi Yeni Oyunlara Geliyor

AMD FidelityFX Super Resolution Teknolojisi Yeni Oyunlara Geliyor
0
60

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
AMD-FidelityFX-Super-Resolution.jpg

AMD yeni yayınladığı bir blog yazısıyla FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisiyle ilgili bazı yeniliklerden bahsetti. Bildiğiniz üzere bu teknoloji, görüntü kalitesinde minimum kayıplarla birlikte yüksek performans sağlıyor. Ayrıca NVIDIA’nın DLSS teknolojisinin doğrudan rakibi diyebiliriz.

AMD-FidelityFX-Super-Resolution-Performans-640x360.jpg


Kırmızı takım, teknolojinin kaynak kodlarının MIT lisansı altında GPUOpen aracılığıyla herkese açık olarak sunulmaya başlandığını duyurdu. Böylece oyun geliştiricileri teknolojiyi çok daha kolay kullanabilecek ve kodları kolayca entegre edebilecek. Bunun yanında DirectX 11, DirectX 12 ve Vulkan gibi grafik API’leri için destek sağlanacak.

AMD-FidelityFX-Super-Resolution-Kalite-640x383.jpg


AMD, görünüşe bakılırsa FSR teknolojisinde büyük ölçüde çok geçişli Lanczos algoritmasına güveniyor. Bununla birlikte FSR’nin yakın gelecekte dört oyuna geleceği de açıklandı. Bunlar Arcadegeddon, Necromunda: Hired Gun, Resident Evil Village ve Edge of Eternity.

Ek olarak, Unity ve Unreal Engine gibi önemli oyun motorlarının FSR’yi destekleyeceğini belirtelim. Uzun lafın kısası, yakında çok daha fazla oyunda FSR teknolojisini görebileceğiz.

AMD-FSR-Performans-640x360.jpg


GPUOpen’da şu an yeni teknolojiye ait tüm belgeler ve örnekler mevcut. Kırmızı ekibin sağladığı kaynak kodlarına daha yakından bakıldığında ise harici bağımlılıklar ve DLL’lerin olmadığı görülüyor. Yani tüm geliştiriciler uygun gördüğü gibi değişiklik ve uyarlama yapmakta özgür. NVIDIA’nın DLSS teknolojisini kullanmak ise çok daha zor ve kısıtlı.

Bitirmeden önce, AMD FidelityFX Super Resolution teknolojisinin AMD, NVIDIA ve hatta HD Grarikleri de dahil olmak üzere Intel markalı ekran kartlarında kullanılabileceğini hatırlatalım.
 

Similar threads

Marvel’s Avengers ve Necromunda: Hired Gun zaten NVIDIA’nın DLSS teknolojisiyle desteklenen oyunlardı. Öte taraftan bu oyunlar, henüz birkaç gün önce AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisine kavuşmuştu. Böylelikle iki teknoloji arasındaki kalite farkını gözlemleme fırsatı da doğmuş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
AMD, Radeon ekran kartları için NVIDIA DLSS rakibi FidelityFX Super Resolution teknolojisini duyurmuştu. Ekran kartı üreticisi, oyunlarda performansı ve görüntü kalitesini artırmak amacıyla geliştirdikleri bu teknolojiyle, oyuncuların oyunu yüksek ayarlarda oynarken performans kaybı yaşamasını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
43
AMD, ekran kartı sürücüsü 21.6.1 ile uzun zamandır beklenen FidelityFX Super Resolution (FSR) adlı teknoloji için destek sunmaya başladı. Lansmanında Anno 1800, Godfall, The Riftbreaker, Terminator: Resistance gibi birkaç oyun için destek sağlanırken AMD ayrıca, teknolojiyle daha fazla oyunun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
98
AMD, Computex 2021 etkinliğinde FidelityFX Üstün Çözünürlük (FSR) teknolojisini göstermişti. FSR, oyunların çok fazla süreç gücüne gereksinim duymadan daha uygun görünmesini ve daha yeterli performans göstermesini sağlayan bir dijital yükseltme teknolojisi olarak karşımıza çıkıyor. FSR’nin uzun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
41
AMD, geçtiğimiz günlerde NVIDIA DLSS’e rakip olabilecek FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisini tanıtmıştı. AMD, FidelityFX ile görüntü kalitesinden ödün vermeden yüksek performans vermeyi amaçlıyordu. Aynı zamanda, NVIDIA tarafında da DLSS teknolojisi karşımıza çıkmaktaydı. Son yapılan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
858,496Konular
981,835Mesajlar
29,884Kullanıcılar
ibobaba29Son üye
Üst Alt