AMD, CES 2022’de Radeon Süper Çözünürlük (RSR) adlı yeni bir özelliği duyurdu. Bu teknolojinin şirketin FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) platformu üzerine inşa edildiği söyleniyor. Fakat desteklenen oyunlar yerine, AMD’nin sürücüleri aracılığıyla geliyor. Bu sebeple neredeyse her oyunla çalışmasına olanak sağlanıyor.
Nvidia’nın çok benzer bir özelliği tekrar gündeme getirmesinden sadece birkaç ay sonra tanıtıldığı için zamanlaması oldukça konuşuldu. Fakat bu tip yazılımlar bir gece de geliştirilmiyor. Ayrıca RSR’in beklenenden erken gelmesi de beğenileri topladı
AMD ve NVIDIA arasında rekabet artıyor
Nvidia, Kasım 2021’de Nvidia Image Scaling (NIS) ile gündeme geldi. Şirket, NIS’ı son iki yıldır sürücü düzeyinde bir yükseltme özelliği olarak sunuyordu. Ancak FSR’nin artan popülaritesine yanıt olarak Nvidia, geliştiricilerin doğrudan oyunlara ekleyebilecekleri bir sürüm yayınladı.
Güzel bir adım olmasına rağmen pek çok kişi yanlış hamle olduğunu düşünüyor. Çünkü AMD’nin, NIS ile savaşmanın yeni bir yolu olarak RSR’yi piyasaya sürdüğüne dair ortak bir kanaat hakim. Yani bunun aslında bir pazarlama taktiği olduğu ve NVIDIA’nın Derin Öğrenme Süper Örneklemeye (DLSS) odaklandığının unutulduğu söyleniyor.
Fakat görüntü kalitesi söz konusu olduğunda FSR’nin biraz çalışmaya ihtiyacı olduğu bir sır değil. Ayrıca AMD, mevcut sürümün son sürümden çok uzak olduğu konusunda da açık sözlü davranıyor. Aradan geçen bu 6 aylık süreç FSR 2.0 için yeterli bir süre değil. Ancak görüntü kalitesini iyileştirmek ve FSR 1.0’ın yükseltme algoritmasını geliştirmek için kesinlikle yeterli bir zaman olduğu söyleniyor.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!