iltasyazilim
FD Üye
Bir kıtayı boydan boya kateden ilk demiryolu inşaatı, Amerika Birleşik Devletleri’nde 1863 yılında başladı ve Mayıs 1869’da tamamlandı Demiryolunun inşası fikri, 1845’te Asa Whitney tarafından Kongre’ye sunuldu Abraham Lincoln’un önemli altyapı geliştirme projelerinden biri olmasına rağmen ancak ölümünden sonra tamamlanabildi Demiryolu, Batı Pasifik Demiryolu Şirketi, California Merkez Pasifik Demiryolu Şirketi ve Birleşik Pasifik Demiryolu Şirketi dahil olmak üzere birçok şirket tarafından inşa edildi
Demiryolu, Amerika Birleşik Devletleri’nin doğu ve batı kıyılarını bağlamak amacıyla inşa edildi Sacramento, Omaha ve daha sonra Nebraska’yı da içerecek şekilde çeşitli kentlerden ve kasabalardan geçti Demiryolunun amacı, iç bölgeleri yerleşime cazip hale getirmek, kırsal alanlara ve keşfedilmemiş arazilerdeki doğal zenginliklere ulaşmak, hem malların hem de insanların bir kıyıdan diğerine, kıtanın her yerine ulaşımını sağlamaktı Aynı zamanda bu yeni alanlarda işletme faaliyetlerini, ekonomik büyümeyi ve sanayi yatırımlarını artırmak da hedefleniyordu
Kıta Kateden Demiryolu (Transcontinental Railroad), Birleşik Devletlerin ekonomik durumunu çeşitli şekillerde güçlendirdi Demiryolunun tamamlanmasından sonra sanayiye hammadde ve mamul mal taşımacılığı kolaylaşıp hızlandı ve iki kıyı şeridini birbirine bağlaması sahillerdeki ticari faaliyetleri olağanüstü artırdı
Demiryolu, ülkenin keşfedilmemiş iç bölgelerine ulaşımı sağlayarak, hiç gelişme şansı olmayan bölgelerde bile yeni yerleşim alanları oluşturdu Pahalı, yavaş ve tehlikeli at arabalı yolculukların yerine, daha hızlı, daha güvenli ve ucuz mal ve yolcu taşımacılığını geliştirdi Ayrıca, inşaat sürecinde, Çin, İrlanda ve Almanya gibi ülkelerden gelen göçmen işçilerle önemli kültür alışverişi yapıldı
İnşaat sırasında, demiryolunun yapımını yavaşlatan bazı zorluklar yaşandı Amerikan İç Savaşı nedeniyle demiryolunun Sierra’dan geçmesi uzun zaman aldı Dahası, Sierra’daki inşaat, engebeli araziyle ve zorlu dağlarla uğraşıyordu Cape Horn’dan Kaliforniya’ya yapı malzemelerinin gemiyle taşınmaları çok uzun sürdü İşgücü, gıda ve konut sıkıntısı, inşaat sürecini yavaşlatan diğer nedenlerdi Dondurucu soğuk ve kum fırtınaları gibi hava şartları da işçileri ve inşaat sürecini olumsuz etkiledi
Amerikan doğubatı demiryolunun kurulması çeşitli grupları da olumsuz etkiledi Yerli kabileleri, bu demiryolu için topraklarını terk etmeye mecbur edildi Demiryolu inşaatındaki her yerden çalışmaya gelen işçiler arasında salgın hastalıklar yaygındı ve inşaatın kendisi de işçilerin sağlığı için tehlikeliydi Ayrıca, yapım sürecinde çok sayıda bizon da öldürüldü
Kaynakça:
Robert West Howard, “The Great Iron Trail: The Story of the First Transcontinental Railroad, New York: G P Putnam’s Sons
Stephen E Ambrose, “Nothing Like It In The World; The men who built the Transcontinental Railroad 1863?1869, Simon & Schuster, 2000
Demiryolu, Amerika Birleşik Devletleri’nin doğu ve batı kıyılarını bağlamak amacıyla inşa edildi Sacramento, Omaha ve daha sonra Nebraska’yı da içerecek şekilde çeşitli kentlerden ve kasabalardan geçti Demiryolunun amacı, iç bölgeleri yerleşime cazip hale getirmek, kırsal alanlara ve keşfedilmemiş arazilerdeki doğal zenginliklere ulaşmak, hem malların hem de insanların bir kıyıdan diğerine, kıtanın her yerine ulaşımını sağlamaktı Aynı zamanda bu yeni alanlarda işletme faaliyetlerini, ekonomik büyümeyi ve sanayi yatırımlarını artırmak da hedefleniyordu
Kıta Kateden Demiryolu (Transcontinental Railroad), Birleşik Devletlerin ekonomik durumunu çeşitli şekillerde güçlendirdi Demiryolunun tamamlanmasından sonra sanayiye hammadde ve mamul mal taşımacılığı kolaylaşıp hızlandı ve iki kıyı şeridini birbirine bağlaması sahillerdeki ticari faaliyetleri olağanüstü artırdı
Demiryolu, ülkenin keşfedilmemiş iç bölgelerine ulaşımı sağlayarak, hiç gelişme şansı olmayan bölgelerde bile yeni yerleşim alanları oluşturdu Pahalı, yavaş ve tehlikeli at arabalı yolculukların yerine, daha hızlı, daha güvenli ve ucuz mal ve yolcu taşımacılığını geliştirdi Ayrıca, inşaat sürecinde, Çin, İrlanda ve Almanya gibi ülkelerden gelen göçmen işçilerle önemli kültür alışverişi yapıldı
İnşaat sırasında, demiryolunun yapımını yavaşlatan bazı zorluklar yaşandı Amerikan İç Savaşı nedeniyle demiryolunun Sierra’dan geçmesi uzun zaman aldı Dahası, Sierra’daki inşaat, engebeli araziyle ve zorlu dağlarla uğraşıyordu Cape Horn’dan Kaliforniya’ya yapı malzemelerinin gemiyle taşınmaları çok uzun sürdü İşgücü, gıda ve konut sıkıntısı, inşaat sürecini yavaşlatan diğer nedenlerdi Dondurucu soğuk ve kum fırtınaları gibi hava şartları da işçileri ve inşaat sürecini olumsuz etkiledi
Amerikan doğubatı demiryolunun kurulması çeşitli grupları da olumsuz etkiledi Yerli kabileleri, bu demiryolu için topraklarını terk etmeye mecbur edildi Demiryolu inşaatındaki her yerden çalışmaya gelen işçiler arasında salgın hastalıklar yaygındı ve inşaatın kendisi de işçilerin sağlığı için tehlikeliydi Ayrıca, yapım sürecinde çok sayıda bizon da öldürüldü
Kaynakça:
Robert West Howard, “The Great Iron Trail: The Story of the First Transcontinental Railroad, New York: G P Putnam’s Sons
Stephen E Ambrose, “Nothing Like It In The World; The men who built the Transcontinental Railroad 1863?1869, Simon & Schuster, 2000