Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Amortisör Takozu Arızası Nasıl Anlaşılır

Amortisör Takozu Arızası Nasıl Anlaşılır
0
463

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Araçlarda önden gelen ses ve gıcırtı sorunları yaşandığında, araç sahipleri ilk iş olarak ön takım kontrolü için bir rot balans ustasına giderler fakat bu tip kontrollerde Amortisörlerin sağlam olup olmadığına bakılırken takoz aksamı kontrol edilmez.

Bu nedenle de ön düzende sorun olmadığı söylense de ses sorunları kesilmez ve yanlış parçalar değiştirilse de sorun düzelmeyecek hem zaman hem de para kaybına neden olur. Bu yazımızda Amortisör Takozu Arızası Nasıl Anlaşılır detaylıca bulabilirsiniz.

Amortisör Takozu Arızası Nasıl Anlaşılır
Çukurlara girildiğinde tokurtu sesi gelebilir.(Aynı ses tabladan da gelir. Bu nedenle diğer belirtiler de var mı yok mu kontrol ediniz)
Direksiyonu Sağa Sola çevirirken gıcırtı sorunları oluşabilir. (Direksiyon çevrildiğinde porya da döner. Porya aksamına bağlı olan Amortisörde bir miktar sağa sola hareket eder. Bu hareket esnasında takozlara kopukluk boşluk gibi arızalar var ise gıcırtı sesi çıkartacaktır)
Araç Esnediğinde Gıcırtı Yada Tıkırtı Sesleri Gelebilir (Araç esnediğinde Amortisör üst takozu arızası durumunda boşluk olduğu için sesler yada gıcırtılar gelebilir)
Ani Gaz Yada Frende Ses Yapar (Aynı sorun Salıncak Arızası durumunda da yanabilir. )
Önemli !! Eğer Bu Belirtiler Sizin Aracınızda da Var İse Amortisör Takozu Arızalanırsa Ne Olur Araca Olan Zararlarını Açıkladığımız Sayfamıza Bakmanızı Tavsiye Ederim. Söz Konusu Sayfaya Bakmak İçin Burayı Tıklayınız


Amortisör üst takozu arızası nasıl anlaşılır sorusuna verilebilecek en belirgin belirtiler bu belirtilerdir. Fakat bu sonuçlardan farklı belirtilerde oluşabilir. Burada yazanlar en sık görülen belirtilerdir. Araçlarda farklı ön takım tipleri kullanılmasından dolayı farklı belirtiler oluşabilir.

Amortisör Takozu Nasıl Değişir
Bu parçanın değişimi için araç lifte kaldırılarak tekerler sökülür. Sonrasında ise amortisör kısmında monteli olan Z rot sökülerek devam edilir. Son olarak amortisörün teker poryasına sabitleyen iki adet saplama vidası sökülerek amortisör alt kısımdan boşa alınır

Daha sonrasında motor kaputu açılarak orada bulunan kuleler sökülür ve söz konusu parça dışarı alınır. Bazı aparatlar yadımı ile helezon yay kıstırılarak iç kısmından amortisör çıkartılır. Arızalı parçalar tespit edilerek yerine yenisi takılır ve parça tekrar yerine monte edilir.

Takozlar maliyeti düşük parçalar olsa da işçiliği biraz zaman alan ve işçilik maliyeti parça maliyetine oranla daha pahalı olan bir işlemdir. (Parçası pahalı lüks araçlar hariç) Genellikle standart ekonomik sınıf araçlarda yerli üretim parçalar 30-100 tl aralığında orijinal parçalar 80-190 TL arasında değişmektedir.
 

Similar threads

Araçlarda bazı ses ve gıcırtı sorunları yaşanmakta ve genelliklede nereden kaynaklandığı tam anlaşılamadığı için gereksiz ön takım parçaları değiştirilebilmekte ve bu durum da fazladan zaman ve para harcanmasına neden olmaktadır. Bu yazımızda Amortisör arızası nasıl anlaşılır öğrenerek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
258
Araçlarda amortisör takozu arızası en sık meydana gelen ön takım sorunlarından birisidir. Genellikle ses sorunları ile kendini gösteren bu arıza bazı durumlarda ihmal edilerek onarılmadan araç kullanılmaya devam edilmekte. Bu nedenle hazırladığımız Amortisör Takozu Bozulursa Ne Olur sayfamızı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
233
Amortisör, yağı pompalamaya yarayan araçtır. Taşıtınızda çalışma esnasında şiddetini ve etkisini azaltma amacıyla kullanılır. Frenleme, zıplama ve savrulma anlarında oluşan dalma hareketi gibi istenmeyen ve rahatsız edici hareketlerin kontrol altında tutulmasına yardımcı olur. Amortisörünüze...
Cevaplar
0
Görüntüleme
391
Araçlarda aks parçası, eklemli ve mafsallı bir yapıya sahiptir. Araçtan araca ve sağ ve sol aks fark etmekle birlikte 2 yada üç eklem parçası bulunur. Bu parçalar birbirine tam olarak oturması gerekmektedir. Bu yazımızda araçlarda oluşan aks kafası boşluğu nasıl anlaşılır ve Aks Arızası Titreme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
280
Dizel araçlarda aracın çalışması 2 fazlı olarak gerçekleşir. Bilindiği üzere dizel araçlarda ateşleme söz konusu değildir. Bu nedenle aracın çalışması için sıkıştırma, yakıt gereklidir. Sıkıştırılan yakıtın yanması belli sıcaklık aralıklarında daha kolay ve stabildir. Kızdırma bujisi bu noktada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
317
858,500Konular
982,373Mesajlar
32,973Kullanıcılar
Üst Alt