nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Gazi Üniversitesi Görme ve Öğrenme Yetersizliği Olan Çocuklar eğitim *Merkezi *(GÖYÇEM) *Müdürü Doç Dr Selda Özdemir, AA muhabirine yaptığı *açıklamada, erken çocukluk döneminde birincil belirtileri görülen ve çocukların sosyal *etkileşim ve iletişim becerilerinin gelişimini negatif etkileyen otizmin görülme *sıklığının günden güne arttığını söyledi*
*
Otizmin dünyadaki yaygınlık oranının müşteri II diyabet ve lösemiyi *geçtiğine dikkati çeken Özdemir, otizmde erken tanının hayati derecede siklet *taşıdığını kaydetti*
*
GÖYÇEM'in *otizmli çocuğu olan ailelere danışmanlık hizmeti sunarak *Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiğini anlatan Özdemir, özel eğitimin ayrı *alanlarında bilimsel tecrübeye sahip olan akademisyenlerin verdiği danışmanlık *hizmeti sonucunda, otizmli çocukların öbür gelişim alanlarında desteklenmesi *bakımında kayda değer ilerlemeler kaydedildiğini belirtti*
*
''Erken tanıda ebeveynlere manâlı görevler düşüyor''*
Otizmde erken teşhis ve erken müdahalenin kritik ölçüde kayda değer olduğunu *vurgulayan Özdemir, erken tanıda ebeveynlere manâlı görevler düştüğünü söyledi*
*
Otizmli çocuğu olan ebeveynlerin teşhis öncesi dönemden başlayarak teşhis *koyulma süreci ve sonrasına ilişkin deneyimlerinin *anlaşılmasına karşın bir *bilimsel egzersiz yaptıklarını anlatan Özdemir, *şunları kaydetti:*
*
*''Ebeveynler arasında manâlı bir grubun tanı öncesi dönemde, yaklaşık *olarak 1 yaş civarlarında bile çocuklarının kendilerine gülümsemediği, kucağa *içerlemek için kollarını uzatmadığı, sinyâl etmediği, güle güle anlamında el *sallamadığı, kendileri ile paylaşmak amaçlı örneğin bir Oyuncağı kaldırarak *göstermediği gibi bilgiler sunduklarını belirledik Ebeveynlerin açıkladığı bu *birincil gelişimsel bilgiler, erken çocukluk döneminde sosyal etkileşim ve *dililetişim gelişimi için 'anahtar' durumundaki becerilerdir ve bu bilgiler *erken dönemde otizm riski sergileyen çocukların belirlenmesi için fazla önemlidir *Ebeveynler kendi ifadeleri ile çocuklarının gelişiminde bir şeylerin zıt *gittiğini fark ederek birincil belirtileri gözlemlemeleri sonrası ilgili hastanelere *başvurmuş olmalarına karşın başlıca tetkik edildikleri ilgili uzmanlar *göre ciddi bir problem olmadığı, endişelenmelerine lüzum olmadığı gibi *gerekçelerle evlerine yollanmış olduklarını açıklama etmişlerdir Bu durum *hastanelerde görev yapan uzmanlar aralarında bile otizm alanında uzmanlığın *desteklenmesi gerektiğinin bir göstergesidir''*
*
Türkiye'de otizm tanısı alan çocukların tanı yaşlarının az daha 4 *olduğuna dikkati çeken Özdemir, ailelerin çocuklarının gelişimini izleme *konusunda hassas olmaları gerektiğini bildirdi*
*
Özdemir, kaybedilen bu birincil yılların beynin en süratli geliştiği dönem *olduğunu ve eğitime başlanmadan geçirilen bu dönemin kaybının çocuğun gelişimi *üstünde geri dönülemez negatif etkileri olduğunu sözlerine ekledi*
*
Ailelere çocuklarıyla nasıl iletişim kuracaklarını öğretiyoruz''*
*Otizmli çocukların, erken çocukluk döneminden itibaren yoğun ve *nitelikli özel eğitime ihtiyaç duyduklarını gösteren Özdemir, bilhassa otizm *gibi ebeveynler üzerinde büyük bir yıkıma niçin olabilen gelişimsel bir bozukluğa *sahip olan çocukların, sosyal etkileşim ve irtibat becerilerinin *desteklenmesinin, sadece çocukların yok, ebeveynlerin de hayat kalitesini *önemli ölçüde artırdığını ve *yaşama her yerde bağlanmalarına olumlu katkılar *sağladığını açıklama etti*
*
Erken dönemde çocuklarına tanı konulması kaygısı yaşayan ailelerin *GÖYÇEM'e başvurarak çocuklarının gelişimsel değerlendirmeden geçirebileceklerini *belirten Özdemir, merkezde ailelere, otizm riski sergileyen çocukların sosyal *etkileşim ve irtibat becerileri ile beraber genel gelişimlerini nasıl *destekleyebileceklerine karşın aile danışmanlığının yapıldığını kaydetti * Özdemir, Ailelere çocuklarının iletişim ve sosyal etkileşim becerilerini gün *içerisinde nasıl destekleyeceklerini, çocukları ile nasıl oyun oynayacaklarını *öğretiyoruzdedi*
*
*
*
*
Otizmin dünyadaki yaygınlık oranının müşteri II diyabet ve lösemiyi *geçtiğine dikkati çeken Özdemir, otizmde erken tanının hayati derecede siklet *taşıdığını kaydetti*
*
GÖYÇEM'in *otizmli çocuğu olan ailelere danışmanlık hizmeti sunarak *Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiğini anlatan Özdemir, özel eğitimin ayrı *alanlarında bilimsel tecrübeye sahip olan akademisyenlerin verdiği danışmanlık *hizmeti sonucunda, otizmli çocukların öbür gelişim alanlarında desteklenmesi *bakımında kayda değer ilerlemeler kaydedildiğini belirtti*
*
''Erken tanıda ebeveynlere manâlı görevler düşüyor''*
Otizmde erken teşhis ve erken müdahalenin kritik ölçüde kayda değer olduğunu *vurgulayan Özdemir, erken tanıda ebeveynlere manâlı görevler düştüğünü söyledi*
*
Otizmli çocuğu olan ebeveynlerin teşhis öncesi dönemden başlayarak teşhis *koyulma süreci ve sonrasına ilişkin deneyimlerinin *anlaşılmasına karşın bir *bilimsel egzersiz yaptıklarını anlatan Özdemir, *şunları kaydetti:*
*
*''Ebeveynler arasında manâlı bir grubun tanı öncesi dönemde, yaklaşık *olarak 1 yaş civarlarında bile çocuklarının kendilerine gülümsemediği, kucağa *içerlemek için kollarını uzatmadığı, sinyâl etmediği, güle güle anlamında el *sallamadığı, kendileri ile paylaşmak amaçlı örneğin bir Oyuncağı kaldırarak *göstermediği gibi bilgiler sunduklarını belirledik Ebeveynlerin açıkladığı bu *birincil gelişimsel bilgiler, erken çocukluk döneminde sosyal etkileşim ve *dililetişim gelişimi için 'anahtar' durumundaki becerilerdir ve bu bilgiler *erken dönemde otizm riski sergileyen çocukların belirlenmesi için fazla önemlidir *Ebeveynler kendi ifadeleri ile çocuklarının gelişiminde bir şeylerin zıt *gittiğini fark ederek birincil belirtileri gözlemlemeleri sonrası ilgili hastanelere *başvurmuş olmalarına karşın başlıca tetkik edildikleri ilgili uzmanlar *göre ciddi bir problem olmadığı, endişelenmelerine lüzum olmadığı gibi *gerekçelerle evlerine yollanmış olduklarını açıklama etmişlerdir Bu durum *hastanelerde görev yapan uzmanlar aralarında bile otizm alanında uzmanlığın *desteklenmesi gerektiğinin bir göstergesidir''*
*
Türkiye'de otizm tanısı alan çocukların tanı yaşlarının az daha 4 *olduğuna dikkati çeken Özdemir, ailelerin çocuklarının gelişimini izleme *konusunda hassas olmaları gerektiğini bildirdi*
*
Özdemir, kaybedilen bu birincil yılların beynin en süratli geliştiği dönem *olduğunu ve eğitime başlanmadan geçirilen bu dönemin kaybının çocuğun gelişimi *üstünde geri dönülemez negatif etkileri olduğunu sözlerine ekledi*
*
Ailelere çocuklarıyla nasıl iletişim kuracaklarını öğretiyoruz''*
*Otizmli çocukların, erken çocukluk döneminden itibaren yoğun ve *nitelikli özel eğitime ihtiyaç duyduklarını gösteren Özdemir, bilhassa otizm *gibi ebeveynler üzerinde büyük bir yıkıma niçin olabilen gelişimsel bir bozukluğa *sahip olan çocukların, sosyal etkileşim ve irtibat becerilerinin *desteklenmesinin, sadece çocukların yok, ebeveynlerin de hayat kalitesini *önemli ölçüde artırdığını ve *yaşama her yerde bağlanmalarına olumlu katkılar *sağladığını açıklama etti*
*
Erken dönemde çocuklarına tanı konulması kaygısı yaşayan ailelerin *GÖYÇEM'e başvurarak çocuklarının gelişimsel değerlendirmeden geçirebileceklerini *belirten Özdemir, merkezde ailelere, otizm riski sergileyen çocukların sosyal *etkileşim ve irtibat becerileri ile beraber genel gelişimlerini nasıl *destekleyebileceklerine karşın aile danışmanlığının yapıldığını kaydetti * Özdemir, Ailelere çocuklarının iletişim ve sosyal etkileşim becerilerini gün *içerisinde nasıl destekleyeceklerini, çocukları ile nasıl oyun oynayacaklarını *öğretiyoruzdedi*
*
*
*