Anahtar kelime yamyamlığı bir web sitesinin eş değer merkez anahtar kelimesine sahip birçok sayfaya sahip olma olanağıdır. Anahtar kelime nedir? Sorusu web sitesi sahipleri tarafından sıklıkla konuşulan konuların başında geliyor. Genellikle web sitesi sahipleri sonradan bu bilgiyi öğrendikleri için problemleri öğrendikleri zaman çözmeye çalışırlar. Ancak bu durum daha başka sorunlara sebep oluyor.
Anahtar kelime yamyamlığı sayesinde gerçek sayfa ya da içeriğin Google sıralamasında geride yer kalmasına sebep oluyor. Böylelikle gerçek yazının puanında düşüşler meydana gelir. Bu problem web sitenizin düzenini olumsuz yönde etkiler. Aynı anahtar kelimenin çok fazla kullanılması Google platformunda hatalara sebep olabiliyor. Bu sebepten Google sitenizi incelerken hangi içeriğinizin ön plana çıkartmak istediğinizi algılayabiliyor.
Uygulama sayesinde dışarıya aktarma işlemini ‘’Excel’’ üzerinden gerçekleştirirsiniz. Bu sayede aynı anahtar kelimeye sahip kaç içeriğinizin olduğunu kolaylıkla tespit edebilirsiniz. Aynı zamanda filtreme ve sıralama işlemleriyle de anahtar kelime yamyamlıklarını pratik yoldan tespit edebilirsiniz.
Belirlediğiniz anahtar kelimelerin içeriğinizin durumuyla ilgi olduğundan mutlaka emin olunuz. Bu yöntem günümüzde web sitesi sahipleri tarafından en sık kullanılan yöntemlerin başında geliyor. Bu yöntem ile web sitesi sahipleri anahtar kelime yamyamlığından kendilerini korumayı başarıyor. Böylelikle Google tarafından içeriklerinize ‘’ SPAM’’ atılmıyor. İçeriklerinizin puanlamasında herhangi bir düşüş yaşanmaz. Yeni anahtar kelimelerle web siteniz daha profesyonel bir duruma gelmiş oluyor. Web sitenizin kalitesi daha çok güçlenerek sıralamada daha çok ön plana çıkıyor.
Anahtar kelime yamyamlığı sayesinde gerçek sayfa ya da içeriğin Google sıralamasında geride yer kalmasına sebep oluyor. Böylelikle gerçek yazının puanında düşüşler meydana gelir. Bu problem web sitenizin düzenini olumsuz yönde etkiler. Aynı anahtar kelimenin çok fazla kullanılması Google platformunda hatalara sebep olabiliyor. Bu sebepten Google sitenizi incelerken hangi içeriğinizin ön plana çıkartmak istediğinizi algılayabiliyor.
Anahtar Kelime Yamyamlığı Tespit Etme
Anahtar kelime yamyamlığını az içeriğiniz olduğunda tespit etmesi son derece kolaydır. Fakat içeriklerinizin sayısında artış yaşandıkça tespit etme işlemleri daha zor hale gelecektir. Bu tarz problemler yaşandığında internetten bazı uygulamaları kullanmanız size yarar sağlayacaktır. Bu uygulamalardan birisi de ‘’ Screaming Frog’’ uygulamasıdır. Uygulama sayesinde anahtar kelime yamyamlıklarını kolaylıkla tespit edebilirsiniz.Uygulama sayesinde dışarıya aktarma işlemini ‘’Excel’’ üzerinden gerçekleştirirsiniz. Bu sayede aynı anahtar kelimeye sahip kaç içeriğinizin olduğunu kolaylıkla tespit edebilirsiniz. Aynı zamanda filtreme ve sıralama işlemleriyle de anahtar kelime yamyamlıklarını pratik yoldan tespit edebilirsiniz.
Anahtar Kelime Yamyamlığını Nasıl Çözebilirim!
Site sahipleri paylaşacakları metinler için bir strateji oluşturarak, hedeflerine uygun anahtar kelimelere yönelmeleri problemin çözümünde etkili bir rol oynayacaktır. Bu metot kullanıldığı taktirde problemin yaşanma sıklığı neredeyse %1’in altına düşecektir. Fakat alternatif çözüm önerileri de günümüzde bulunuyor. Bu alternatif çözüm yöntemleri şu şekildedir;İçeriklerinizi Yeniden Güncelleyin!
Geçmiş zamanlarda web sitenizde paylaştığınız bir metni yeniden güncellemek Google platformu tarafından ani bir etki yaratabilir. Aynı anahtar kelimelere sahip 2 içeriğiniz varsa mutlaka birini siliniz, daha iyi olanı seçiniz. Diğer güncellenen metinden birleştirmeye değecek bir kısım varsa o kısmı da metninize ekleyebilirsiniz. Böylelikle içeriğinizi daha derin bir hale getirmiş olursunuz. Yenileme işlemlerinizi tamamladıktan sonra 301 ve URL’yi diğer web adresine yönlendirmeniz gerekir.Kalitesiz Olanı Silin!
Daha öncesinde oluşturduğunuz ve paylaştığınız içeriklerinizde aynı anahtar kelimelere sahip kalitesiz bir içerik mevcut ise doğrudan o içeriği elemek en mantıklı yoldur. Web sitenize hiçbir yararı dokunmayacak olan bir içeriği sitenizde tutmaya gerek yoktur.CANONİCAL Yöntemini Kullanın!
Bu faktör kopya sayfalar ile real sayfaları birbirinden ayırmak için kullanılan bir metottur. İçeriklerinizi silmeye gerek kalmadan bu metot ile Google tarafından yönlendirme yapılan sayfa ön plana çekilir. Böylelikle anahtar kelimede ilk sıralara çekilmiş olur.Farklı Anahtar Kelimeler Oluşturun!
Son yöntem ise içeriklerinize aynı anahtar kelimeleri kullanmak yerine farklı anahtar kelimeleri oluşturmanız problemi kökünden çözmenize yardımcı olacaktır. Kötü planlama stratejisiyle oluşturulmuş anahtar kelimeler web sitenizin puanlamasını olumsuz yönde etkiler. Yapmanız gereken yeni anahtar kelimeler türetmektedir. Yeni kelime öbekleri türeterek sitenizde anahtar kelime çeşitliliğini artırırsınız.Belirlediğiniz anahtar kelimelerin içeriğinizin durumuyla ilgi olduğundan mutlaka emin olunuz. Bu yöntem günümüzde web sitesi sahipleri tarafından en sık kullanılan yöntemlerin başında geliyor. Bu yöntem ile web sitesi sahipleri anahtar kelime yamyamlığından kendilerini korumayı başarıyor. Böylelikle Google tarafından içeriklerinize ‘’ SPAM’’ atılmıyor. İçeriklerinizin puanlamasında herhangi bir düşüş yaşanmaz. Yeni anahtar kelimelerle web siteniz daha profesyonel bir duruma gelmiş oluyor. Web sitenizin kalitesi daha çok güçlenerek sıralamada daha çok ön plana çıkıyor.