iltasyazilim
FD Üye
Anasınıfı Öğretmenliği Nedir
Kreş öğretmenliği programının amacı,06 yaş grubundaki çocukların eğitimlerini gerçekleştirecek okul öncesi eğitim veren kurumlara hoca yetiştirmektir Mezunlar iş liselerinde ve okul öğcesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak atama alabilirler
Psikoloji, çocuk gelişimi, eğitimi, formasyon ve anaokullarında uygulanan etkinlikler hakkında dersler görürler Anaokulları ve gündüz bakımevlerinde çalışabilmektedirler
GENEL VERI
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı (OÖLP), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne yan dört yıllık bir lisans programıdır 25012000 tarihinde Ulusal Eğitim Bakanlığı ile Anadolu Üniversitesi arasında imzalanan protokol gereği başlatılan bu program, halen ülkemizdeki Eğitim Fakültelerinde uygulanmakta olan örgün Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programlarına eşit bir programdır En Ince Ayrıntısına Kadar uzak öğretim sistemi ile eğitim yapılmaktadır
PROGRAM HAKKINDA BİLGİLER
Okulöncesi Öğretmenliği dört takvim bir lisans programıdır Dolayısıyla programa kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt yaptırdıktan sonraki yedi sene içinde programı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir Öteki bir ifade ile, öğrencilerin dört yıllık bir programı en çok yedi sene içinde bitirme hak ve sorumluluğu vardır Açıköğretim Sistemine kadar öğretim yapan fakültelerin öğrencileri, yılda üç defa oturumlu olarak sınavlara katılmaktadırlar Ara, yılsonu ve ikmal sınavı olarak gerçekleştirilen bu sınavlara öğrenciler ast oldukları büronun bulunduğu ilde katılırlar
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na kayıt yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört takvim eğitimlerini ve uygulamalarını başarıyla bitirdiklerinde Okulöncesi Öğretmeni Lisans Diplomasıalmaya yargı kazanırlar Laf konusu bu kişiler MEB'lığının yönetmelik hükümlerine göre gereksinim oranında Okulöncesi Öğretmeni olarak atanırlar
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na kayıt yaptıran öğrenciler dilerlerse birincil iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla Önlisans Diplomasıalmaya hak kazanabilirler
SUNULAN OLANAKLAR
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim görebilen öğrencilerin esas öğrenme materyali ders kitaplarıdır Ders kitaplarına desteklemek amacı ile derslere ilişkin televizyon yayınları da programda yer almaktadır Öğrencilerimiz hem internet üzerinden yardım hizmeti alarak eöğrenme uygulamalarından (ekitap, etelevizyon, esınav, eçalışma ve edanışmanlık) yararlanabilmektedirler
Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Gerekliliği
Okulöncesi eğitim, insan gelişiminin en seri ve en aklıselim dönemini oluşturur Yaşamın ilk yıllarında alınan eğitimin ve geçirilen deneyimlerin, ileri yaşlardaki öğrenme yeteneği ve gelecekteki galibiyet üzerinde de önemli etkileri vardır Okulöncesi dönem alarak adlandırılan 06 yaş dönemi, çocuğun öğrenmesinin en yoğun olduğu, esas alışkanlıklarının, zihinsel yeteneklerinin en süratli geliştiği ve biçimlendiği dönemdir
İnsan yaşamında böylesine manâlı bir yeri olan bu yılların en yi biçimde değerlendirilmesi, nitelikli bir okulöncesi eğitimle gerçekleşebilir bu nedenle, okulöncesi eğitimin niteliğini artırmak, en etkili biçimde aranje etmek ve bütün yaş grubuna hizmet edecek biçimde yaygınlaştırmak çok önemlidir
Okulöncesi eğitim, bilhassa, 20 yüzyılın son çeyreğinde anında her ülkede artan bir şekilde daha artı ağırlık kazanmıştır O Kadar çok ülkede değişik okulöncesi eğitim modelleri sınanmış, ulusal ve uluslararası kuruluşların desteği ile çeşitli projeler gerçekleştirilmiştir Ülkemiz ve diğer ülkeler dikkate alındığında, okulöncesi eğitim her geçen gün daha da yaygınlaşmaktadır
Okulöncesi Eğitim Nedir?
Okulöncesi eğitim; 072 ay grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve kişisel özelliklerine uygun, varlıklı ve uyarıcı çevre olanakları sağlayan; onların fiziki, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; esas eğitim bütünlüğü içinde yer alan eğitimdir
Okulöncesi Eğitime Öğretmen Yetiştirme
Okulöncesi eğitime verilen çok yönlü görevler, okulöncesi eğitime öğretmen yetiştirmeyi de o denli çok yönlü ve önemli bir mücadele durumuna getirmektedir Okulöncesi eğitimde görevli bir hoca, çok dağıtılmış veri ve becerileri öğrencilerine kazandıracak bilgi ve deneyimi elde edecek özellikte yetişmiş olmalıdır Okulöncesi eğitim hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde somut etraf, vasıtagereç ve program ne denli tatmin edici olursa olsun, okulöncesi eğitim hizmetlerinden beklenen yararın sağlanması, bu programları uygulayacak öğretmenlerin gerek nicelik gerekse nitelik yönünden tatmin edici olmalarına bağlıdır Öğretmenin niteliği, okulöncesi eğitimin niteliğinin geliştirilmesi bakımından büyük tartma taşımaktadır
Bugün okulöncesi eğitim öğretmenleri üniversitelerin eğitim fakültelerinde yetiştirilmektedir Türkiye'de hedeflenen okullaşma oranını sağlayacak okulöncesi öğretmeni sayısı tatmin edici değildir Hedefler doğrultusunda gereklilik duyulan öğretmenlerin örgün yüksek öğretim programlarıyla kısa sürede karşılanmasına da olasılık bulunmamaktadır Ülke gerçekleri göz önüne alındığında, nitelikten ödün vermeden istenilen sayıda ve en kısa sürede okulöncesi öğretmeni yetiştirebilmek için en akılcı çözüm uzak öğretim sistemi ile öğretmen yetiştirmektir Bu kapsamda 20002001 öğretim yılından itibaren Ulusal Eğitim Bakanlığı ile karşılıklı yürütülen program çerçevesinde, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi de okulöncesi eğitime hoca yetiştirmeye başlamıştır
Mektep Öncesi Öğretmenliği Bölümü Olan Üniversiteler ve İlgili Fakülteleri
* BOĞAZİÇİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ORTA DOĞU TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* HACETTEPE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANKARA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
* EGE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* GAZİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* BAŞKENT EĞİTİM FAKÜLTESİ
* DOKUZ EYLÜL BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MARMARA ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANADOLU EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇUKUROVA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ULUDAĞ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SELÇUK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS EĞİTİM FAKÜLTESİ
* PAMUKKALE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇANAKKALE ONSEKİZ MART EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MUĞLA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MERSİN EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SÜLEYMAN DEMİREL BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ
* İNÖNÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ABANT İZZET BAYSAL EĞİTİM FAKÜLTESİ
* KARADENİZ TEKNİK FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS AMASYA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SAKARYA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* KARADENİZ TEKNİK GİRESUN EĞİTİM FAKÜLTESİ
* CUMHURİYET EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* PAMUKKALE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS SİNOP EĞİTİM FAKÜLTESİ
* YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇANAKKALE ONSEKİZ MART EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SÜLEYMAN DEMİREL BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANADOLU AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS ÜNYE İKTİSADİ VE YÖNETIMSEL BİLİMLER FAKÜLTESİ *
Kreş öğretmenliği programının amacı,06 yaş grubundaki çocukların eğitimlerini gerçekleştirecek okul öncesi eğitim veren kurumlara hoca yetiştirmektir Mezunlar iş liselerinde ve okul öğcesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak atama alabilirler
Psikoloji, çocuk gelişimi, eğitimi, formasyon ve anaokullarında uygulanan etkinlikler hakkında dersler görürler Anaokulları ve gündüz bakımevlerinde çalışabilmektedirler
GENEL VERI
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı (OÖLP), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne yan dört yıllık bir lisans programıdır 25012000 tarihinde Ulusal Eğitim Bakanlığı ile Anadolu Üniversitesi arasında imzalanan protokol gereği başlatılan bu program, halen ülkemizdeki Eğitim Fakültelerinde uygulanmakta olan örgün Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programlarına eşit bir programdır En Ince Ayrıntısına Kadar uzak öğretim sistemi ile eğitim yapılmaktadır
PROGRAM HAKKINDA BİLGİLER
Okulöncesi Öğretmenliği dört takvim bir lisans programıdır Dolayısıyla programa kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt yaptırdıktan sonraki yedi sene içinde programı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir Öteki bir ifade ile, öğrencilerin dört yıllık bir programı en çok yedi sene içinde bitirme hak ve sorumluluğu vardır Açıköğretim Sistemine kadar öğretim yapan fakültelerin öğrencileri, yılda üç defa oturumlu olarak sınavlara katılmaktadırlar Ara, yılsonu ve ikmal sınavı olarak gerçekleştirilen bu sınavlara öğrenciler ast oldukları büronun bulunduğu ilde katılırlar
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na kayıt yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört takvim eğitimlerini ve uygulamalarını başarıyla bitirdiklerinde Okulöncesi Öğretmeni Lisans Diplomasıalmaya yargı kazanırlar Laf konusu bu kişiler MEB'lığının yönetmelik hükümlerine göre gereksinim oranında Okulöncesi Öğretmeni olarak atanırlar
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na kayıt yaptıran öğrenciler dilerlerse birincil iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla Önlisans Diplomasıalmaya hak kazanabilirler
SUNULAN OLANAKLAR
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim görebilen öğrencilerin esas öğrenme materyali ders kitaplarıdır Ders kitaplarına desteklemek amacı ile derslere ilişkin televizyon yayınları da programda yer almaktadır Öğrencilerimiz hem internet üzerinden yardım hizmeti alarak eöğrenme uygulamalarından (ekitap, etelevizyon, esınav, eçalışma ve edanışmanlık) yararlanabilmektedirler
Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Gerekliliği
Okulöncesi eğitim, insan gelişiminin en seri ve en aklıselim dönemini oluşturur Yaşamın ilk yıllarında alınan eğitimin ve geçirilen deneyimlerin, ileri yaşlardaki öğrenme yeteneği ve gelecekteki galibiyet üzerinde de önemli etkileri vardır Okulöncesi dönem alarak adlandırılan 06 yaş dönemi, çocuğun öğrenmesinin en yoğun olduğu, esas alışkanlıklarının, zihinsel yeteneklerinin en süratli geliştiği ve biçimlendiği dönemdir
İnsan yaşamında böylesine manâlı bir yeri olan bu yılların en yi biçimde değerlendirilmesi, nitelikli bir okulöncesi eğitimle gerçekleşebilir bu nedenle, okulöncesi eğitimin niteliğini artırmak, en etkili biçimde aranje etmek ve bütün yaş grubuna hizmet edecek biçimde yaygınlaştırmak çok önemlidir
Okulöncesi eğitim, bilhassa, 20 yüzyılın son çeyreğinde anında her ülkede artan bir şekilde daha artı ağırlık kazanmıştır O Kadar çok ülkede değişik okulöncesi eğitim modelleri sınanmış, ulusal ve uluslararası kuruluşların desteği ile çeşitli projeler gerçekleştirilmiştir Ülkemiz ve diğer ülkeler dikkate alındığında, okulöncesi eğitim her geçen gün daha da yaygınlaşmaktadır
Okulöncesi Eğitim Nedir?
Okulöncesi eğitim; 072 ay grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve kişisel özelliklerine uygun, varlıklı ve uyarıcı çevre olanakları sağlayan; onların fiziki, zihinsel, duygusal ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; esas eğitim bütünlüğü içinde yer alan eğitimdir
Okulöncesi Eğitime Öğretmen Yetiştirme
Okulöncesi eğitime verilen çok yönlü görevler, okulöncesi eğitime öğretmen yetiştirmeyi de o denli çok yönlü ve önemli bir mücadele durumuna getirmektedir Okulöncesi eğitimde görevli bir hoca, çok dağıtılmış veri ve becerileri öğrencilerine kazandıracak bilgi ve deneyimi elde edecek özellikte yetişmiş olmalıdır Okulöncesi eğitim hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde somut etraf, vasıtagereç ve program ne denli tatmin edici olursa olsun, okulöncesi eğitim hizmetlerinden beklenen yararın sağlanması, bu programları uygulayacak öğretmenlerin gerek nicelik gerekse nitelik yönünden tatmin edici olmalarına bağlıdır Öğretmenin niteliği, okulöncesi eğitimin niteliğinin geliştirilmesi bakımından büyük tartma taşımaktadır
Bugün okulöncesi eğitim öğretmenleri üniversitelerin eğitim fakültelerinde yetiştirilmektedir Türkiye'de hedeflenen okullaşma oranını sağlayacak okulöncesi öğretmeni sayısı tatmin edici değildir Hedefler doğrultusunda gereklilik duyulan öğretmenlerin örgün yüksek öğretim programlarıyla kısa sürede karşılanmasına da olasılık bulunmamaktadır Ülke gerçekleri göz önüne alındığında, nitelikten ödün vermeden istenilen sayıda ve en kısa sürede okulöncesi öğretmeni yetiştirebilmek için en akılcı çözüm uzak öğretim sistemi ile öğretmen yetiştirmektir Bu kapsamda 20002001 öğretim yılından itibaren Ulusal Eğitim Bakanlığı ile karşılıklı yürütülen program çerçevesinde, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi de okulöncesi eğitime hoca yetiştirmeye başlamıştır
Mektep Öncesi Öğretmenliği Bölümü Olan Üniversiteler ve İlgili Fakülteleri
* BOĞAZİÇİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ORTA DOĞU TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* HACETTEPE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANKARA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
* EGE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* GAZİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* BAŞKENT EĞİTİM FAKÜLTESİ
* DOKUZ EYLÜL BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MARMARA ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANADOLU EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇUKUROVA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ULUDAĞ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SELÇUK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS EĞİTİM FAKÜLTESİ
* PAMUKKALE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇANAKKALE ONSEKİZ MART EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MUĞLA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* MERSİN EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SÜLEYMAN DEMİREL BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ
* İNÖNÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ABANT İZZET BAYSAL EĞİTİM FAKÜLTESİ
* KARADENİZ TEKNİK FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS AMASYA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SAKARYA EĞİTİM FAKÜLTESİ
* KARADENİZ TEKNİK GİRESUN EĞİTİM FAKÜLTESİ
* CUMHURİYET EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
* PAMUKKALE EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS SİNOP EĞİTİM FAKÜLTESİ
* YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ÇANAKKALE ONSEKİZ MART EĞİTİM FAKÜLTESİ
* SÜLEYMAN DEMİREL BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ
* ANADOLU AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
* ONDOKUZ MAYIS ÜNYE İKTİSADİ VE YÖNETIMSEL BİLİMLER FAKÜLTESİ *