Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Anaokuluna başlama yaşı ne olmalıdır?

Anaokuluna başlama yaşı ne olmalıdır?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Çocuklar sosyal bir ortama harmoni sağlayabilecek psikolojik olgunluğu ortalama 3 yaşını doldurduklarında kazanmaktadırlar bu nedenle de bu yaştan itibaren bir sosyal kuruma devam etmeleri uygun olmaktadır

Daha öncesinde tek bir kişinin kesintisiz ilgisine gereklilik duyarlar ve bu ilgiyi paylaşabilecek olgunluğa erişmemişlerdir böylece 3 yaş öncesi yuvaya gönderilen çocuklarda sıklıkla yuvaya uyum problemleri yaşanmaktadır


Kreş ne gibi özelliklere sahip olmalıdır? Aileler çocukları için çocuk yuvası seçerken nelere uyarı etmelidir?
3 6 yaş dönemi çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimleri için en kayda değer dönemdir Çocuklar ilk olarak gelişimlerinin bir özelliği olarak sosyalleşmek, başka çocuklarla bir arada almak ihtiyacındadırlar Yuvalar çocukların paylaşma, bir arada olma, birlikte hareket edebilme ve oyun oynama ihtiyacını karşılarlar Becerileri ve zihinsel kapasiteleri birbirine eşit olan yaşıtlarıyla bir arada almak çocukların yaşayarak öğrenmelerini sağlar ve sosyal paylaşımın öğrenilmesinde etkilidir bu nedenle de çocuk yuvası ve yuvaların çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimlerini ve dil gelişimlerini destekleyici bir program uygulamaları ve bu programı yerinde koşullarda sunmaları gerekmektedir Çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyen bir program hazırlanmalı ve bu program çocukların neşeyle ve ilgilerini çekebilecek şekilde takip etmelerini sağlayacak bir içerikte hazırlanmalıdır Çocukların var olan alaka ve yeteneklerini geliştirmeye yönelik değişik aktivitelerin sunulması önemlidir Çocuklar keza eğlenmeli, keza öğrenmeli hem de yeni ilgi alanları bulmalıdırlar Öğrenirken eğitim hayatlarının temeli olan birlikte hareket edebilme, grupla birlikte karar alabilme, sıra umma, kendini grup içinde açıklama edebilme, ihtiyaçlarını açıklama etme, belirlenen kuralları öğrenme ve bu kurallarasınırlara adaptasyon gibi becerileri kazanmaları da önemlidir Çocukların yaşlarına uygun olarak gerekli kavramları (renk, şekil, sayı vb), el becerilerini, sosyal becerileri öğrenmeleri evden fazla yuva ortamında muhtemel olmaktadır Yuvada tüm bu data ve becerilerin emin bir sıra ile öğretilmesi laf konusudur Programın uygulanması aşamasında yuva personelinin tecrübe ve eğitimleri de çok manâlı olmaktadır Anaokulunda kalıcı bir pedagog ya da çocuk gelişimi konusunda tecrübeli bir psikoloğun bulunması yuva seçiminde birinci koşul olmalıdır Çocukların becerilerinin ve gelişimlerinin takibini edebilmek ve mümkün bir aksaklıkta aileyi uyarabilmek çok büyük tartı taşımaktadır Çünkü olası bazı problemler erken yaşta keşfedildiklerinde çabucak çözümlenebilmekte somurtkan halde uzun yıllar süren, eğitim hayatını ve çocuğun sosyal hayatını etkileyen diğer zorluklara dönüşebilmektedirler Hem her çocuk ara sıra bir takım sıkıntılar yaşayabilmekte bu sıkıntılar değişik şekillerde açıklama edilmektedirler Çocuklardaki bu belirtileri ve değişiklikleri dikkatle gözlemlemek ve başka bir problemin işareti olduğunu keşfedebilmek uzmanlık ve tecrübe gerektirmektedir Hem ailelerin çocukların eğitimi ve gelişimi konusunda ve yerinde disiplin yöntemleri konusunda yönlendirilmeleri ve desteklenmeleri önemlidir böylece de yuva personelinin pedagoji eğitimli olması büyük tartı taşımaktadır Temizleme ve somut etraf zaten annebabaların uyarı ettikleri ve fark etmekte zorlanmadıkları özelliklerdir Burada da uyarı edilmesi gereken şey fizik ortamın nasıl düzenlendiğidir Örneğin çocuklar hangi aktivite esnasında nerede bulunuyorlar? Bu ortamlar o aktivitenin rahatça gerçekleşmesi için yerinde ortamları mı? (örneğin boya yapılan yerde zeminin halı olması ayrıca çocukların rahatı hem de hijyen açısından uygun olmayabilir) Merenler ne dek korunaklı? Bahçe ve bahçedeki oyun malzemeleri tüm çocukların kullanımına açık mı ve çocuk sayısına oranlandığında yeterli mi? Oyuncak çeşitliliği var mı? Hangi malzemeler kullanılıyor? Boyalar vs çocukların ağzına almaları durumunda zararlı olabilecek nitelikte mi? Oyuncaklar ve öteki eğitim malzemeleri gerçekte kullanılıyorlar mı? Serbest oyun zamanlarında ve bahçe saatinde çocuklarla ilgilenen personel sayısı da önemlidir Çünkü çocuklar açık alanda daha hareketli olmakta ve zarar görme olasılıkları artmaktadır böylece bahçe saatlerinde ve hareketli oyunlar esnasında normalde var olan hoca ve eğitimci sayısının destek edilmesi manâlı olmaktadır

Çok önemli bir konu da sınıf mevcududur Okul öncesi sınıflar 3 yaşta 1012 civarı olmalıdır Daha pozitif sayıda çocuk için tek hoca tatmin edici olmamaktadır 4 ve 5 yaş grubunda bu sayının birazcık daha üzerine çıkılabilir Oysa ilkokul sınıfları gibi topluluk ortamlarda çocukların bir arada harmoni içinde bulunmalarını karşılamak zor olacağından ister istemez daha sıkı bir disiplin uygulanmaya çalışılacak bu da çocukların ihtiyaç duydukları rahatlık ve ilgi ihtiyaçları ile ters düşecektir


Anaokulu çocuğa neler öğretir? İlerideki akademik ve sosyal yaşamına ne tür katkıları olur?
Anaokulu çocuğun yaşamındaki birincil reel sosyal deneyimdir Çocuğun merkez olduğu ve bütün ilginin üzerinde olduğu bir ortamdan uzaklaşıp ilgiyi, sevgiyi paylaştığı, bir ahenk içinde grup halinde hareket ettiği, beklemeyi, sabretmeyi öğrendiği, bütün ihtiyaçlarını karşılaması için desteklendiği ilk ortamdır Çocuk yuvaya gitgide artarak başta harmoni öğrenir Her gün aynı saatte kalkıp, benzer ahenk içinde okuluna gitmektedir Bu konut yaşamında da armoni sağlar Açıklanmış bir saatte yatmayı, ahenkli olarak kahvaltı etmeyi öğrenir Uyumlu ve sürekli arkadaşlıkları olur Arkadaşlarını aramaya, onlar göre aranmaya başlar Arkadaşlık ve arkadaşlarıyla paylaştıkları önemli olmaya başlamıştır Annebabası dıştan öğretmeni ve okuldaki arkadaşları hayatında önemli olmaya başlarlar Başka insanlarla ilişki kurmayı ve sürdürmeyi öğrenir Evde ortaya meydana çıkan sorunlarda sorun çözmek zorunda kalmayabilir ama yuvada örneğin oyuncağını paylaşması gerektiğinde uygun yöntemle yaklaşamazsa hayal kırıklığı yaşayabilir ve bu yolla vakit içinde problem çözmeyi öğrenir Kabul görmek, kabul etmek gibi sosyal kavramlar gelişmeye ve yük kazanmaya başlar Yaşayarak, deneyerek öğrenme fırsatı elde eder Her cins bilgi grupla etkileşim halinde öğretilmektedir ve muhtemel olduğunca çocukların bir çok duyusuna hitap edebilecek bir öğretim planı uygulanır böylece çocuğa evde öğretilen sistemsiz ve düz bir bilgiye oranla fazla daha kalıcı ve muhakemeye ihtimal veren zengin bir öğrenme ortamı sağlanmaktadır Bu tarz öğrenme çocukta aralıksız bir öğrenme isteği ve ihtiyacı yaratmaktadır

Tüm bu data ve deneyimin 6 yaşından önce kazanılmasının esas önemi çocuğun zihinsel ve şehvetli gelişimi için bu yılların çok önemli yıllar oluşudur Bu dönemde edinilen bilgiler hem fazla basit öğrenilmekte hem kalıcı olmakta ve öğrenme alışkanlığı ilerletmek açısından tartma taşımaktadır Anaokuluna dışarı giden çocukların gitmeyenlere oranlar ilkokulda fazla daha uyumlu ve başarılı oldukları bilinmektedir Hem sosyal armoni ve dostluk geliştirme becerileri açısından okul oncesi eğitim almış olan çocuklar fazla daha uğurlu olmaktadırlar Okul öncesi eğitimin diğer bir önemi de çocukların gelişimlerinin takip edilmesidir Çünkü annebabalar çocuklarının gelişim alanlarını özenle takip edebilecek data ve beceriye sahip olmayabilirler Ayrıca her çocuk gelişiminin bir takım alanlarında sorunlar yaşayabilir, ileriki yaşlarda yaşaması olası bir takım problemlere ait ipuçları verebilir Bu belirtileri ayrım etmenin ve en uygun müdahalenin ne olduğuna karar vermenin en iyi yolu çocuğun kreş gibi yapılandırılmış bir ortamda uyumlu şekilde takip edilmesidir

Anaokuluna başlayan çocuklara aileler nasıl davranmalıdır?
Anaokuluna başlangıç keza aile için hem de çocuk için fazla önemli bir ilk adımdır Aileler bir fazla endişe yaşamaktırlar Bilhassa de anneye fazla bağımlı olan ve evde kural öğretilmemiş, mesuliyet verilmemiş olan çocuklar için annebabalar daha pozitif kaygı duymaktadırlar Çünkü genel olarak bu çocuklar daha artı düzen problemi yaşamaktadırlar Çocuklar becerileri gelişmeye başladığı dönemden itibaren kendi ihtiyaçlarını karşılamaları için özendirme edilmelidirler Keza, yemek, uyku, temizleme vb gibi konularda kurallar öğretilmelidir Çocuk 2 yaşından itibaren yavaş yavaş nerede nasıl davranması gerektiği konusunda bilgilendirilmelidir İstenen davranışlarla istenmeyen davranışların farkını öğrenmeye başlamalıdır Burada tutarlılık önemlidir İstenen davranışı aleyhinde her zaman olumlu bir alaka alması çocuğu bu şekilde davranmaya isteklendirecektir İsteklerinin akla uygun ölçülerde karşılanması, bir takım isteklerinin karşılanamayacağını bilmesi gerekmektedir Aksi halde annebabanın her talebi karşılayan tavrını çocuk girdiği her ortamda bekleyecek ve sonunda hayal kırıklığına uğrayarak yuvaya gitmek istemeyecektir

Öncesinde kural ve sınır öğretilen, sabretmeyi ve beklemeyi öğrenen ve anne ile tiryakilik ilişkisi yerine özgürlük özelliğini kazanan bir çocuk yuvaya açmak konusunda pek bir sorun yaşamayacaktır

*
 

Similar threads

Çocuklar için oldukça manâlı olan Anaokullarının eğitim hayatına başlamdan önce alınan birincil eğitim olması nedeniyle koskocoman tartı taşımaktadırBu nedenle çocukların kaç yaşında anaokuluna gitmeis gerekiyor hangi yaşlarda anaokuluna gidilmesi daha dinç ve verimli olur konumuzda merak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
Anaokulu ne gibi özelliklere sahip olmalıdır? Aileler çocukları için anaokulu seçerken nelere dikkat etmelidir? 3 - 6 yaş dönemi çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimleri için en önemli dönemdir. Çocuklar öncelikle gelişimlerinin bir özelliği olarak sosyalleşmek, başka çocuklarla bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
anaokuluna başlayan çocuklara nasıl davranmalıyız? anaokuluna başlama ayrıca aile için ayrıca de çocuk için fazla kayda değer bir ilk adımdır Aileler bir fazla kaygı yaşamaktırlar Bilhassa de anneye pozitif bağımlı olan ve evde kaide öğretilmemiş, sorumluluk verilmemiş olan çocuklar için...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
Anaokuluna Başlayan Çocuklara Aileler Nasıl Davranmalıdır ? anaokulu mecburimi im çocuğunuzun anaokuluna gitme yaşı geldiyse gönderin çekinmeyinHadi gönderdiniz ona nasıl davranıcaksınız bunu biliyormusunuz?Bilmiyorunuz yok mi? o zaman...
Cevaplar
0
Görüntüleme
68
Ana Okulu Eğitimin Önemi Esas Okulu Eğitimin Önemi Nedir Esas Okulu Eğitimi ÇOCUK YUVASI EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Mektep öncesi eğitimin çocuklar, aileler ve toplum açısından birçok faydası vardır 06 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en çabuk geliştiği dönemdir Beyin yapısı ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
68
858,497Konular
981,955Mesajlar
29,951Kullanıcılar
Üst Alt