anaokuluna başlayan çocuklara nasıl davranmalıyız? anaokuluna başlama ayrıca aile için ayrıca de çocuk için fazla kayda değer bir ilk adımdır Aileler bir fazla kaygı yaşamaktırlar Bilhassa de anneye pozitif bağımlı olan ve evde kaide öğretilmemiş, sorumluluk verilmemiş olan çocuklar için annebabalar daha artı vesvese duymaktadırlar Çünkü genelde bu çocuklar daha artı uyum problemi yaşamaktadırlar Çocuklar becerileri gelişmeye başladığı dönemden itibaren kendi ihtiyaçlarını karşılamaları için özendirme edilmelidirler Ayrıca, yemek yemek, uyku, temizlik vb gibi konularda kurallar öğretilmelidir Çocuk 2 yaşından itibaren ağır ağır nerede nasıl davranması gerektiği konusunda bilgilendirilmelidir İstenen davranışlarla beğenilmeyen davranışların farkını öğrenmeye başlamalıdır Burada tutarlılık önemlidir İstenen davranışı aleyhinde tekrar tekrar olumlu bir alaka alması çocuğu bu şekilde davranmaya isteklendirecektir İsteklerinin akla yatkın ölçülerde karşılanması, bazı isteklerinin karşılanamayacağını bilmesi gerekmektedir Huysuz halde annebabanın her talebi tedarik eden tavrını çocuk girdiği her ortamda bekleyecek ve sonunda düş kırıklığına uğrayarak yuvaya gitmek istemeyecektir Öncesinde kural ve sınır öğretilen, sabretmeyi ve beklemeyi öğrenen ve anne ile bağımlılık ilişkisi yerine serbest özelliğini şampiyon bir çocuk yuvaya açtırmak konusunda böylece bir sorun yaşamayacaktır Annebabanın çocuğun gideceği yuvayı çocuk olmadan seçmeleri ve karar verdikten sonra çocuğu götürmeleri uygundur Çünkü seçme kararı çocuğa verildiğinde bizim için kayda değer olmayan kriterler çocuklar için kayda değer olabilir ve belki de o kadar uygunsuz bir yuvayı çocuğumuz istediği için seçmek zorunluluğu oluşabilir Biz de bunun etkisinde kalabiliriz Çocuk için uygun yuvaya karar verdiğimizde çocuğa bundan sonra oyun oynayabileceği, arkadaş edineceği ve yeni bilgiler edineceği bir okula gideceği söylenmelidir ve bir gün sadece ziyarete gidilmelidir Ziyaret saatinin çocukların eğlenceli bir aktivite saati olması yardımsever olabilir Tüm yuvayı gezdikten ve kendi öğretmenini tanıştırdıktan daha sonra yuva yetkilisi çocuğa yuva hakkında bilgiler verebilir Birincil gün pozitif kalınmadan dönülmelidir Özellikle 3 yaşındaki çocuklar için çocuk istekli de birincil hafta günde 12 saatten pozitif yuvada kalmaması uygun olmaktadır İkinci hafta 34 saate çıkarılabilir Muhtemel ise dönem baştan başa, değilse hiç değilse 2 ay boyunca çocuğun yarım gün yuvaya devamı daha uygun olmaktadır Çünkü 3 yaş grubu çocuklar için tüm gün program psikolojik olgunlaşmalarının yetersizliği nedeniyle pozitif yoğun gelebilmektedir Yeni başladığı dönemde çocuğa pozitif soru sormak, yuvayı fazla övmek, ne yediğiyle pozitif ilgilenmek, sıkça yuvaya gidip görmek çocuğun uyumunu bozabilmektedir Çocukla ilgili bilgileri çocuğunuz yanınızda değilken yuva yetkilisinden almalısınız Çocuğu sorularla bunaltmak yerine kendi anlattığı bir şey olursa onu dinleyip, ne dek takdir ettiğinizi ve okula başladığı için onunla ne değin kibir duyduğunuzu belirtebilirsiniz Her şey yolunda gidiyor görünürken bile bir gün birdenbire bire çocuğunuz yuvaya artık gitmek istemediğin belirtebilir Paniğe kapılmadan sıkıntısının ne olduğun anlamaya çalışmalısınız Çünkü çocukların yuvaya gitmek istememeleri genellikle yuva ile ilgili bir sorun olmamaktadır Bazen yeni bir kardeşin geliyor olması, bazen anne ile ilgili sıkıntılar, ara sıra evde olan bir huzursuzluk gibi bir fazla neden çocuğun yuvaya gitmek istemediğin belirtmesine neden olabilmektedir Bu durumda yuvadaki uzmanlarla görüşüp onlardan destek almalısınız Anne Babalar Anaokuluna Gitmeyen Çocuğa Nasıl Davranmalıdır? 3 yaşından itibaren her çocuğun anaokuluna gitmesi önerilmektedir Ülkemizde bir çok devlet okulunun anasınıfı mevcuttur ve her geçen gün de yaygınlaşmaktadır Ancak çevresinde çocuk yuvası bulunmayan ailelerin mektep öncesi döneme ait çocuk yayınlarını peşine düşüp takip etmelerinde yarar vardır Anaokulları için üretilen ünite dergileri ya da kavram öğreten ve bir çok beceriyi geliştiren bir çok yayın mevcuttur Bunları peşine düşüp takip edip jurnal bir program kapsamında çocukların masa başında çalışmaya alıştırılmaları, el becerilerinin geliştirilmesi ve olası olduğunca yaşıtlarıyla bir arada oyun oynama olanağı sağlanması gerekmektedir Ayrıca çocuk eğitimi ve gelişimi konusunda annebabalar için hazırlanmış yayınların okunması, annebabalara çocuğun eğitimi esnasında ortaya çıkabilecek olası problemlerle baş etme becerisi kazandıracaktır Okumak, öğrenmek, çalışmak konusunda annebabanın çocuğa örnek olması ve çocukta öğrenme ricası uyandırması önemlidir Ülkemizde bir fazla çocuk eline kalemi ilkokula başladığı gün almaktadır Çocukların öğrenebilmeleri ve hüner geliştirebilmeleri için onlara fırsat verilmesi, teşvik edilmesi ve örnek olunmasının önemi unutulmamalıdır Çocukların çok ufak yaşlarından itibaren onların becerilerini geliştirecek oyun malzemelerinin alınmasısağlanması önemlidir Annebabaların çocukların gelişim dönemlerindeki zihinsel ihtiyaçları konusunda bilgilenmeleri ve bu konuda bol bol okumaları gerekmektedir Ama bu yolla çocukları için en yerinde oyun malzemesini bulabilirler ve onları kendi ilgileri ve becerileri doğrultusunda eğitebilirler