anne baba ve çocuk ilişkileri Feriha Şenkaya Dildar Bilirkişi Pedagog İletişimin temel ilkelerinden biri ‘’iki birey arasındaki ilişkinin’’ vakit içinde paylaşılan deneyimlerle müşterek geçirilen zamanın katkısıyla gelişmektedir’’ İnsanlarla ilişkimiz beraber geçirdiğimiz zamanın miktarına ve iletişimizin kalitesine bağlıdır Ebeveyn ve çocuk arasındaki ilişki de, birçok yönden daha ayrı ve özel olmasına rağmen, bu genel ilkenin dışarıda değildir Ebeveynlerin çocuklarıyla beraber geçirdikleri zamanın, süresi değil kalitesi daha önemlidir Yani çocuğunuzla dolu doymuş yalnızca ikinize bölünmüş bir yarim saat, yalnızca orada bulunduğunuz uzun bir günden daha fazla ’nitelikli süre’’ tanımına uyar ‘’Kaliteli vakit’’ fikri, çalışan meşgul anne babaların, is hayatinin ve konut içi sorumluluklarının çakışmasından çıkan karışıklığı çözmek için etkili bir taktiktir Bütün o karışıklıklara karşın gerçekte her bir çok aile, çok uzun vakit geçirmeden de, güvene dayalı ve sevgi batmış bir ilişki oluşturabiliyor Ailelerin ortak endişelerinden biri çocuklarının doğrusu neler hissettiğini ve düşündüğünü onlarla paylaşmamasıdır Irtibat kurumayan bir yetişkini, çocuğu ye da genci iletişime başlatmak basit olmayabilir Çocuğunuzu gergin bir kaliteli süre için basmak iyi olmayabilir sabırlı olmak ve zamanı iyi kullanmak gerekir Çocukların aileleriyle konuşmamalarının sebeplerinden biri, anne babaların yeterince etrafta olmamalarıdır Beraber süre dinmek, o zamanın her saniyesini, aktivitelerle doldurmak en iyiyi, gerekeni bilgi vermek değildir Çocuğunuzu pozitif zorladan iletişim kurulabileceği bakımlı bir etraf meydana getirmek önde kazanç Rahat bir atmosfer içinde şekillendirilmemiş süre dinmek, ebeveynlere de dinleme alışkanlığı kazandırır Jurnal telaşınızdan uzaktan çocuğunuzu dinlemeye hazırlanmış olmanız, davranışlarının nedenini merak etmenizi onun hayatında neler olduğunu anlamınıza yardımcı olur Bu koşul, çocuğunuz büyüdükçe gönüllü olarak hayatındaki gelişmelerle ilgili bilgi vermediğinde daha siklet kazanacaktır Hayatınızda yeri olduğunu bilmesi yalnızca kelimelerle kurulamayacak bir güven ve devamlılık duygusuna sahip olmalarını da sağlar Birlikte geçirdiğiniz zamanlarda öğretme telasına kapılmayın Örneğin, yemek yaparken izin verin çocuğunuzda sizinle mutfakta otursun, lakin ona yemek yemek yapmakla ilgili dersler tahsis etmek zorundaymışsınız gibi hissetmeyin Eğer alışverişe gidiyorsanız çocuğunuzu da çağırın, ama bu geziyi ona hayat dersleri tahsis etmek için kullanmayın Sorgulamaktan uzaktan durun; her soru cümlesi çocuğunuzu savunmaya geçirerek iletişimi derinleştirmenize engel olur Örneğin çocuğunuzun bir yere gitmesi gerekiyorsa, onu bırakırken bu fırsatı laflamak için kullanın fakat onu konuşmaya zorlayıp, sorguya çekmeyin Çocuğunuzla ne değin çok vakit geçirirseniz, çocuğunuzun hayatıyla ilgili öyle çok şey öğrenmiş ve onun hayatına böylece çok dahil olmuş olursunuz Böylece onu sorguya sürüklemek zorunda kalmazsınız Bu da size nitelikli iletişime sahip olma sansı verir kaynakhanemizcom id