
Her yıl mayıs ayının ikinci pazar günü kutlanan Anneler Günü için tercih edilen armağanlar yeniden değişmedi. MediaMarkt’ın 29 Nisan-9 Mayıs tarihlerini kapsayan satış datalarına nazaran annelere en çok kahve makinesi, blender ve blender setleri armağan edildi. Bu eserleri akıllı telefonlar, toz torbasız elektrikli süpürgeler ile tencere setleri izledi. MediaMarkt’ın Anneler Günü’ne özel olarak yaptırdığı ‘Anneler ne ister’ araştırmasından ‘Anneler teknolojik eser istiyor’ sonucu çıkmıştı. Araştırmadan çıkan ‘Anneler hayatlarını kolaylaştıracak eser bekliyor’ sonucuna bakıldığında alınan armağanların bu taleple örtüştüğü dikkat çekti.
Kahve makineleri yıllardır en çok verilen ikramlar ortasında
Teknolojiseverlerin hem kendi annelerine hem de ailesindeki başka anneler aldığı en tanınan ikram olan kahve makineleri; pratik kullanımı, fonksiyonelliği ve başka teknolojik eserlere oranla ulaşılabilir fiyatlı olmasıyla ön plana çıkıyor.
MediaMarkt’ın geçtiğimiz günlerde yayımlandığı “Anneler Ne İster” araştırması incelendiğinde kahve makinelerinin geçmiş yıllarda da en çok satın alınan ikramlar ortasında yer aldığı görülüyor. Buna karşılık araştırmada annelerin robot, dik yahut toz torbasız süpürgelere olan talebi daha fazlaydı.

Blenderlar herkesin tercihi olmaya devam ediyor
Datalar incelendiğinde en çok satılan ikinci eserin ise blenderlar olduğu görülüyor. Tekrar geçmiş yıllarda teknolojisevelerin annelerine en çok ikram ettiği eserlerden olan blenderlar bu sene de güçlü satış grafiğini devam ettirse de birebir kahve makinelerinde olduğu üzere bu eser de annelerin öncelikli muhtaçlıkları ortasında birinci sırada yer almıyor.
Her muhtaçlık MediaMarkt’ta
“Anneler Ne İster” araştırmasında göze çarpan bir bulgu da annelerin gereksinimlerine yönelik armağan talebiydi. Bu gereksinimler ortasında farklı kategorilerden çok çeşitli eserler yer aldı, bunların bir kısmı ise kendilerine armağan olarak geldi. Ama MediaMarkt’ın en çok satılanlar listesine üçüncü sıradan giren bu eser kategorisi, herkesi olduğu kadar elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın geniş eser yelpazesiyle sunduğu fırsatlara da bir örnek oldu. Buna nazaran listede üçüncü sırayı kapan eser, tencereler oldu.
Akıllı telefonlar listeye dördüncü sıradan girdi
Listenin bu basamağa kadar olan kısmı annelerin gereksinimlerine yönelik yapılan alışverişler olsa da her annenin talebiyle de birebir örtüşmüyor. Listenin dördüncü basamağında yer alan akıllı telefonlar, araştırmada annelerin elektronik aletler ortasında en çok istediği eserlerden. Kampanya periyodu boyunca farklı fiyat ve özelliklerdeki birçok akıllı telefonda indirim gerçekleştiren MediaMarkt, bu istikametiyle de farklı bütçe aralığından herkese hitap etti.
Son dakikacılar blender, akıllı telefon ve buharlı ütü aldı
MediaMarkt’ın Anneler Günü kampanyasındaki satış dataları incelendiğinde dönemsel farklılıklar da görülüyor. 26 Nisan – 2 Mayıs ve 3 – 9 Mayıs tarihleri ortasında devirler incelendiğinde birinci sıralara yerleşen eserler birbirinden ayrışıyor. Birinci kampanya devrinden yararlanan ve armağan konusunda daha garantici olarak varsayılabilecek kümenin en çok satın aldığı eserler sırasıyla kahve makinesi, tencere ve toz torbasız süpürgeler oldu.
İkramını 3 – 9 Mayıs tarihleri arasındaalanlara bakıldığında ise teknolojiseverlerin en çok tercih ettiği eserler sırasıyla blender, akıllı telefon ve buharlı ütü kategorileri oldu.