iltasyazilim
FD Üye
Oyun yapımcılarının benzersiz yapıtlar ortaya koymaya çalıştığı, elde ettikleri kazanca uyarı ettikleri dek, oyuncuların eğlenmesini de önemsedikleri yıllarda ortaya çıkmıştı Anno serisinin birincil oyunu olan Anno 1602 Gemilerle özgürce dolaşmanın, keşfetmenin ve ticaret yapmanın keyfini çıkartmıştık 1602 epeyce güzel eleştiriler almış ve bunun üstüne yapımcılar sonradan Anno 1503'ü piyasaya sürmüşlerdi bu vesileyle seride kendine sadık bir oyuncu kitlesi oluşturmayı başarmış, hoş satış rakamları yakalamıştı Oyunun takipçileri Anno 1503'ten sonradan yeni bir Anno için beklemeye başladılar ve geçtiğimiz günlerde piyasaya meydana çıkan, Anno 1701 ile bu bekleyiş mutlu bir şekilde sonuçlandı
Kaptan, Palamut Ne Süre Çıkar?
Anno 1701'in menüsü ile karşılaştığımızda gördüğümüz üzere oyun bize bağımsızlık takılabileceğimiz bir mod ve farklı zorluk seviyeleri olan on görev sunuyor Kendimce bunlardan herhangi birini seçerek oyuna başlamadan önce, oyunun bize öğretildiği tutorialkısmına bir göz atın İyi hazır bu egzersiz görevleri bizi sıkmadan, oyun hakkında bilmemiz lüzum her şeyi bize öğretiyor
Anno 1701 adından da anlaşılabileceği gibi 18 yüzyılın başlarında başlıyor Bağımsızlık takıldığımız modda birincil yapmamız gereken şey önce evler kurup, sonra bu evlere yerleşenlerin esas ihtiyaçlarını karşılamak İnsanlarımızın esas ihtiyaçlarını evlere tıklayarak görebiliyoruz Bu ihtiyaçlar; yemek, giyecek ve inanç gibi ihtiyaçlar Temel ihtiyaçları ne kadar iyi karşılarsak insanlarımızın yüzü o kadar gülüyor ve o kadar da pozitif ödenti vermeye yanaşıyorlar Bu yüzden müşterilerimiz olarak nitelendirebileceğimiz insanlarımızın ihtiyaçlarını önemsemeli ve onlara iyi hizmet götürmeliyiz ancak bizimde kasamız para görsün Lakin insanoğlunun doğasında varolan daima daha fazlasını isteme dürtüsü burada da yakamızı bırakmıyor Kuytu yüzü görenler, oyunda lüks olarak nitelendirebileceğimiz alkol, tütün, çikolata, eğitim gibi şeyler istemeye başlıyorlar Güçlük seviyesi düşük olduğu vakit bu ihtiyaçlarını karşılamakta pek zorlanmıyoruz, ama yüksek güçlük seviyesinde bu istekleri yerine getirmek için harcadığımız efor oldukça yüksek oluyor Tabii biz bu ihtiyaçları karşıladıkça elimize paradan diğer şeyler de geçiyor İnsanların istediklerini verdikçe sosyal seviyeleri yükseliyor ve bunun neticesinde de yapabileceğimiz binalar ve ürettiğimiz ürünler çeşitleniyor
Jack Sparrow Tozunuzu Yutacak
Gemimizle uçsuz bucaksız mavi sularda dolaşıp, yeni adalar keşfetmek, Anno 1701'in en hoş yanlarından biri Keşfettiğimiz bu adalar, daha önce başka biri tarafından sahiplenilmedi ise bu adalara ahır kurabiliyoruz ve bu arada bir adada üretemediğimiz ürünü başka bir adada üretip, ekonomimizi daha iyi noktalara götürebiliyoruz Bu adalarda ürettiğimiz ürünler tahmin edebileceğiniz gibi gemi vasıtası ile bir adadan diğerine aktarılabiliyor oysa, bu da zorunlu malzemeler olmadığı için bir adada kuramayacağımız tesisin kurulmasına imkan tanıyor
Anno dünyasında dolaşırken haritada bizden başkalarının da mevcut olduğunu görüyoruz Bilgisayar kontrolündeki rakiplerimizin hepsinin ayrı kişilikleri mevcut ve bu rakiplerimizden biri ile daha kuytu anlaşabilirken diğeri ile anlaşmakta zorlanabiliyoruz Diplomasi seçeneği altında yapabileceğimiz bu anlaşmalarda kayda değer olan şeylerden biri, rakibimizin bizden ne dek fazla hoşlandığı Eğer anlaşmayı kafamıza koymuşsak, lakin muhalif anlaşmaya yanaşmıyorsa birazcık para yardımı ile aleyhinde tarafı kandırıp bir anlaşmaya varma şansımız da mevcut
Güvertede Kadın Bulundurmak Şanssızlık Getirir
Oyunda bazı bulunması zorlama kaynaklar var ve bu kaynakları edinmek için rakiplerimizle mücadeleye giriyor, bir de savaşıyoruz Anno 1701'de kara ve gemi savaşları ne yazık ki bize koskocoman keyif verecek cinsten yok İnsan denizlerde geçen bir oyundan heyecanlı gemi savaşları bekliyor, ama ne eyvah ancak Anno 1701 bizim o hararetli savaşları bulacağımız oyun yok Gemi savaşları, rakibimizi tercih etmek ve ateşe basmaktan ibaret Ne eyvah ama rüzgarın yönü ve kuvveti gibi ayrıntılara girilmemiş ve genelde büyük ordusu olan kazanıyor, yani strateji dehanızı kullanmanıza artı olasılık bulamayacaksınız Kara savaşları da deniz savaşlarından çokta öbür yok, sadece adamlarımızı seçip karşı taraf binaya gönderiyoruz, tümü bu
Bu noktada şunu da spesifize etmek gerekli oysa Anno serisi en başından beri ekonomi üzerine yoğunlaşmış bir stratejidir ve seriyi peşine düşüp takip edenler, ana keyif alacağı noktanın ticaret gerçekleştirmek ve yeni yerler keşfetmek olduğunu bilir Bu yüzden savaşlardaki yavanlığın oyun namına çok büyük bir eksi olduğunu düşünmüyorum Umuyorum ki serinin önümüzdeki oyunlarında savaşlar daha eğlenceli hale gelir
Oyunda kullanılan arayüz ise olukça sade ve kullanışlı Bilhassa oyunu öğrenme sürecinde bu sade arayüz oyuna ivedi alışmamızı ve bağlanmamızı sağlıyor
Oyunun bize keyif veren yapısının en büyük destekçileri tabii fakat grafikler ve sesler Anno 1701'in grafikleri ile ilgili söylenebilecek olumsuz bir şey değil Zaten günümüzde bu stil oyunların grafiklerinde belli bir seviye yakalanmış durumda ve Anno'da bu seviyeyi daha da yukarılara çıkarıyor Zum seviyesi yüksek olan oyunda, kullanılan renk paleti epeyce sıcak renklerden seçilmiş Şehirlerde yaptığımız binalar oldukça hakiki görünüyor ve nitelikli animasyonlarla bu realite atmosferi pekiştiriliyor Deniz efektleride son dönemlerdeki en güzel deniz efektlerinden biri Tüm bunlara karşın Anno 1701 bugünün şartlarında mütavazi sayılabilecek sistemlerde gayet akan bir şekilde çalışıyor Bilhassa son dönemlerde meydana çıkan aynı türde oyunlarla kıyaslandığında Anno'nun kodunu yazanların optimizasyon üzerinde epeyce pozitif durduğunu anlayabliyoruz Oyunun sesleri ve müzikleri de, grafikleri tamamlar nitelikte Kulak yormayan ve oyunun havasını size yansıtmayı başaran müzikler oyun baştan başa sizi sıkmıyor Suni akıl rakiplerimizin seslendirmeleri de gayet profesyonelce üretilmiş Şehrin içinden yükselen seslerde kendini zaman zaman her tarafta etse de insanı gülümsetebiliyor
Anno, 4 kişiye değin multiplayer desteği veriyor Tek şahsiyet oyundaki yapay akıl rakiplerinizin yerini arkadaşlarınız alıyor ve birbirinizle çaba ediyorsunuz Oyun ticaret üzerine kurulu olduğu için epeyce zevkli dakikalar geçirileceğini zannediyorum
Son Sözler
Anno 1701, serinin fanatiklerini üzmeyecek, kenarlı tarafsız, oynayanların çoğunun beğenisini kazanacak bir oyun olmuş Sade ve hoş arayüzü, sağlam oyun yapısı, mavi sularda yelken açmanın ve keşfetmenin keyfi , hoş grafikler ve seslerle birleştirilip, sağlam bir atmosferle tabağımıza servis edilince bize de afiyetle oyunu oynamak kalıyor Anno 1800 yada 1404'te karşılaşmak ümidiyle *
Kaptan, Palamut Ne Süre Çıkar?
Anno 1701'in menüsü ile karşılaştığımızda gördüğümüz üzere oyun bize bağımsızlık takılabileceğimiz bir mod ve farklı zorluk seviyeleri olan on görev sunuyor Kendimce bunlardan herhangi birini seçerek oyuna başlamadan önce, oyunun bize öğretildiği tutorialkısmına bir göz atın İyi hazır bu egzersiz görevleri bizi sıkmadan, oyun hakkında bilmemiz lüzum her şeyi bize öğretiyor
Anno 1701 adından da anlaşılabileceği gibi 18 yüzyılın başlarında başlıyor Bağımsızlık takıldığımız modda birincil yapmamız gereken şey önce evler kurup, sonra bu evlere yerleşenlerin esas ihtiyaçlarını karşılamak İnsanlarımızın esas ihtiyaçlarını evlere tıklayarak görebiliyoruz Bu ihtiyaçlar; yemek, giyecek ve inanç gibi ihtiyaçlar Temel ihtiyaçları ne kadar iyi karşılarsak insanlarımızın yüzü o kadar gülüyor ve o kadar da pozitif ödenti vermeye yanaşıyorlar Bu yüzden müşterilerimiz olarak nitelendirebileceğimiz insanlarımızın ihtiyaçlarını önemsemeli ve onlara iyi hizmet götürmeliyiz ancak bizimde kasamız para görsün Lakin insanoğlunun doğasında varolan daima daha fazlasını isteme dürtüsü burada da yakamızı bırakmıyor Kuytu yüzü görenler, oyunda lüks olarak nitelendirebileceğimiz alkol, tütün, çikolata, eğitim gibi şeyler istemeye başlıyorlar Güçlük seviyesi düşük olduğu vakit bu ihtiyaçlarını karşılamakta pek zorlanmıyoruz, ama yüksek güçlük seviyesinde bu istekleri yerine getirmek için harcadığımız efor oldukça yüksek oluyor Tabii biz bu ihtiyaçları karşıladıkça elimize paradan diğer şeyler de geçiyor İnsanların istediklerini verdikçe sosyal seviyeleri yükseliyor ve bunun neticesinde de yapabileceğimiz binalar ve ürettiğimiz ürünler çeşitleniyor
Jack Sparrow Tozunuzu Yutacak
Gemimizle uçsuz bucaksız mavi sularda dolaşıp, yeni adalar keşfetmek, Anno 1701'in en hoş yanlarından biri Keşfettiğimiz bu adalar, daha önce başka biri tarafından sahiplenilmedi ise bu adalara ahır kurabiliyoruz ve bu arada bir adada üretemediğimiz ürünü başka bir adada üretip, ekonomimizi daha iyi noktalara götürebiliyoruz Bu adalarda ürettiğimiz ürünler tahmin edebileceğiniz gibi gemi vasıtası ile bir adadan diğerine aktarılabiliyor oysa, bu da zorunlu malzemeler olmadığı için bir adada kuramayacağımız tesisin kurulmasına imkan tanıyor
Anno dünyasında dolaşırken haritada bizden başkalarının da mevcut olduğunu görüyoruz Bilgisayar kontrolündeki rakiplerimizin hepsinin ayrı kişilikleri mevcut ve bu rakiplerimizden biri ile daha kuytu anlaşabilirken diğeri ile anlaşmakta zorlanabiliyoruz Diplomasi seçeneği altında yapabileceğimiz bu anlaşmalarda kayda değer olan şeylerden biri, rakibimizin bizden ne dek fazla hoşlandığı Eğer anlaşmayı kafamıza koymuşsak, lakin muhalif anlaşmaya yanaşmıyorsa birazcık para yardımı ile aleyhinde tarafı kandırıp bir anlaşmaya varma şansımız da mevcut
Güvertede Kadın Bulundurmak Şanssızlık Getirir
Oyunda bazı bulunması zorlama kaynaklar var ve bu kaynakları edinmek için rakiplerimizle mücadeleye giriyor, bir de savaşıyoruz Anno 1701'de kara ve gemi savaşları ne yazık ki bize koskocoman keyif verecek cinsten yok İnsan denizlerde geçen bir oyundan heyecanlı gemi savaşları bekliyor, ama ne eyvah ancak Anno 1701 bizim o hararetli savaşları bulacağımız oyun yok Gemi savaşları, rakibimizi tercih etmek ve ateşe basmaktan ibaret Ne eyvah ama rüzgarın yönü ve kuvveti gibi ayrıntılara girilmemiş ve genelde büyük ordusu olan kazanıyor, yani strateji dehanızı kullanmanıza artı olasılık bulamayacaksınız Kara savaşları da deniz savaşlarından çokta öbür yok, sadece adamlarımızı seçip karşı taraf binaya gönderiyoruz, tümü bu
Bu noktada şunu da spesifize etmek gerekli oysa Anno serisi en başından beri ekonomi üzerine yoğunlaşmış bir stratejidir ve seriyi peşine düşüp takip edenler, ana keyif alacağı noktanın ticaret gerçekleştirmek ve yeni yerler keşfetmek olduğunu bilir Bu yüzden savaşlardaki yavanlığın oyun namına çok büyük bir eksi olduğunu düşünmüyorum Umuyorum ki serinin önümüzdeki oyunlarında savaşlar daha eğlenceli hale gelir
Oyunda kullanılan arayüz ise olukça sade ve kullanışlı Bilhassa oyunu öğrenme sürecinde bu sade arayüz oyuna ivedi alışmamızı ve bağlanmamızı sağlıyor
Oyunun bize keyif veren yapısının en büyük destekçileri tabii fakat grafikler ve sesler Anno 1701'in grafikleri ile ilgili söylenebilecek olumsuz bir şey değil Zaten günümüzde bu stil oyunların grafiklerinde belli bir seviye yakalanmış durumda ve Anno'da bu seviyeyi daha da yukarılara çıkarıyor Zum seviyesi yüksek olan oyunda, kullanılan renk paleti epeyce sıcak renklerden seçilmiş Şehirlerde yaptığımız binalar oldukça hakiki görünüyor ve nitelikli animasyonlarla bu realite atmosferi pekiştiriliyor Deniz efektleride son dönemlerdeki en güzel deniz efektlerinden biri Tüm bunlara karşın Anno 1701 bugünün şartlarında mütavazi sayılabilecek sistemlerde gayet akan bir şekilde çalışıyor Bilhassa son dönemlerde meydana çıkan aynı türde oyunlarla kıyaslandığında Anno'nun kodunu yazanların optimizasyon üzerinde epeyce pozitif durduğunu anlayabliyoruz Oyunun sesleri ve müzikleri de, grafikleri tamamlar nitelikte Kulak yormayan ve oyunun havasını size yansıtmayı başaran müzikler oyun baştan başa sizi sıkmıyor Suni akıl rakiplerimizin seslendirmeleri de gayet profesyonelce üretilmiş Şehrin içinden yükselen seslerde kendini zaman zaman her tarafta etse de insanı gülümsetebiliyor
Anno, 4 kişiye değin multiplayer desteği veriyor Tek şahsiyet oyundaki yapay akıl rakiplerinizin yerini arkadaşlarınız alıyor ve birbirinizle çaba ediyorsunuz Oyun ticaret üzerine kurulu olduğu için epeyce zevkli dakikalar geçirileceğini zannediyorum
Son Sözler
Anno 1701, serinin fanatiklerini üzmeyecek, kenarlı tarafsız, oynayanların çoğunun beğenisini kazanacak bir oyun olmuş Sade ve hoş arayüzü, sağlam oyun yapısı, mavi sularda yelken açmanın ve keşfetmenin keyfi , hoş grafikler ve seslerle birleştirilip, sağlam bir atmosferle tabağımıza servis edilince bize de afiyetle oyunu oynamak kalıyor Anno 1800 yada 1404'te karşılaşmak ümidiyle *