Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Antik Yunan Tragedyası ve Yapısı

Antik Yunan Tragedyası ve Yapısı
0
48

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Antik Yunan Tragedyası ve Yapısı antik yunan tragedyası yunan tragedyası TRAGEDYA Yunanca tragoidia’dan gelirTragos(keçi) ve oidie(türkü) sözcüklerinin birleşmesiyle “ keçilerin türküsü anlamında kullanılır Tragedya türü, tragosların şarkılarından doğdu Antik Yunan tiyatrosunun tanımını ilk önce İÖ 300 yıllarında Poetika adlı eseriyle Aristoteles yapmıştır Ona göre; tragedya ahlaki yönden sakin,başı ve sonu olan, belirli bir uzunluğu bulunan bir hareketin taklidi idi Tragedyanın ödevi, seyirciye merhamet ve nefret edilen şey duyguları aşılayarak “ruhu tutkulardan arıtmaktı Tragedyanın konu kaynağı efsanelerdi Efsaneler geleneksel bir dekor sanatı gibi tekrarlanmanın batağına bütün düşecekken , dram sanatı bu efsanelere yeni bir bitik getirdi ve geniş bir ufuk açtı, çünkü efsanelerde idealize edilerek ya da süslenerek anlatılan olaylar ve bu olaylar içindeki kahramanlar, dram sanatı yoluyla Atina halkının özelliği ve tavrı oluverdi Efsaneler yoluyla manâlı gerçekler üstünde duruldu Grek tragedyasının özellik gösteren us düzeylerinden birisi, bugün bize tanıdık olmayan kalan, gururlanma günahı ve bu günahın kaçınılmaz cezasıydı Grekler bu cezayı tanrıça Nemesis’e bağlarlardı Nemesis, başarıları ve zenginlikleri yüzünden tanrıları unutan insanların kırbacı, onları cezalandıran bir ulu güçtü Grek seyircisi için hiç bir şey, kibir kadar kahramanın fena bir duruma düşmesindeki acıya gölge düşüremezdi Grek tragedya yazarları, oyunlarında daima günahceza kavramlarım üstünde dururlardı Antik tragedyadaki günah kavramı bugünkünden değişikti, bazen günah hafif olur,unu tulurdu; bazen de günahı işleyen cezaya çarptırılan değil, onun babası veya atası olurdu Tragedya kahramanları günahlarından nedeniyle vicdan azabı çekmezlerdi GREK TRAGEDYASININ YAPISI Konuşmalı ve şarkılı bölümlerle kuruludur Konuşmalı bölümler üçe ayrılır: Prolog, yani başlangıç Koronun ortaya çıkmasından önce söylenen bölümdü Oyun üstünde bir takım açıklamaların yapıldığı yerdi Bu bölüm yalnız bir kişi tarafından seyirciye doğru söylenirdi Bir çeşitlilik anlatıcının bölümü Bu açılış bitince koro oyun alanına girer ve oyun bitinceye dek kalırdı Epeisodion’lar: Bunlar koronun şarkıları arasındaki bölümlerdi İÖ V YY dan itibaren her oyunda üç epeisodion’un olması bir kaide durumuna gelmiştir Eksodos: Tragedyanın bitişiydi Birincil dönemlerde koronun dışarı çıkması esnasında söylenen lirik bir şarkıydı Bu bölümlerde tragedyanın başı, ortası ve sonu, yani bugünkü terimlerle ,serim bölümü,gelişim ( çatışam,düğüm) bölümü ve çözüm bölümü ortaya çıktı Koronun söylediği lirik parçalar iki çeşittiantikyunantragedyasiveyapisi5c54e03483aeealt :p Stick Out Tongue :parados: Koronun içeri girerken söylediği şarkılar Stasima: Epeisodionlar aralarında söylenen lirik parçalardı Grek tragedyası dinsel bir merasim niteliği taşıyordu Keza bir tiyatro oyunundan çok operaya veya müzikli oyuna yakındı Tragedyalardaki dinsel hava seyirciyi etkilerdi Antik tragedya ile iki düzeyde gelişirdi seyirci; oyun kişileriyle kişisel duyguya yönelirdi, koro ise bu bireysel duyguyu genelleştirir ve dinsel bir hava içine sokardı Grek tragedyasının anahtarı, seyircide kişisel duygunun dinsel bir duyguya içten gelişmesiydi  
 
858,496Konular
981,662Mesajlar
29,732Kullanıcılar
ozgurcexSon üye
Üst Alt