nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Antisthenes hakkında veri
Antisthenes, Antisthenes kim
Antisthenes yaşam öyküsü
MÖ 444365 yıllarında yaşamış ve Kinik okulu kurmuş olan Yunanlı düşünür
Önce sofist filozof Gorgias'ın ve ardındaki da Sokrates'in öğrencisi olmuştur Sokrates'ten sonradan okulunu kurmuş ve felsefesinin örnek kişisi olarak Sokrates'i referans almıştırKöpeksi anlamında olduğu belirli Kyon sözünden türetilmiş Kinik okulunun kurucusudur ve bu akımın kayda değer açılımlarını yapmıştır
Antisthenes'e tarafından kayda değer olan erdemdir ve erdemde bilgelikle elde edilebilen kendine tatminkarlık durumudur İnsan her tür gereksinimden kendini kurtararak, sadece kendi kendine dayanarak var olabilmelidir, özgürlük bu anlamda gereksinimlerden kurtulmak, toplumsal bağları aşabilmektir Antistenes'in felsefi düşünceleri bu anlamda medenilik değerlerinin eleştirisini ve yadsınmasını içerir
Gorgias'tan da manâlı ölçüde etkilenmiş olan Antisthenes, felsefesinde sofizmin etkilerini taşır Varlığın birliği ve tanımlarımızın yetersizliği konularında önemli ölçüde Gorgias'ın yaklaşımına yakındır Bilgi, nesnelerin adlandırılması için ortaya konulan sözlerdir ve yargılarımız da bu sözlerin bir araya getirilmesinden diğer bir şey değildir Platon'un kavramları gerçek sayan yaklaşımından ayrı olarak, bir cins nominalist düşüncesi söz konusudur burada
Yaşamın amacı mutluluktur (endaimonia) ve buna ama erdemle ulaşılabilir Erdem ise bilgeliktir, yani kişinin kendine yeterliliği ile Bu anlamda erdem ruhun özgürlüğüdür veya ruhsal özgürlüktür Afiyet, çekicilik, şöhret, ün, asalet, namus, vb şeyler şüpheyle karşılanması gereken, endişe ve yapmacık şeylerdir; kinik düşüncede olsa olsa bunların karşıtlarım bir değerinde açıklama eder İhtiyaçsızlık, adsızlık, mülksüzlük, bilinen toplumsal ahlaki kodlardan mahrumiyet, reel anlamda insanın kedine yeterliliği ve özgürlüğünü sağlar
Bu değerinde eleştirisinde Antisthenes hazcı bir eğilime sahip değildir, aksine hazcılığa sert bir tepki gösterir Şımartma, insanın köleleşmesinin sebebidir çünkü Mutluluk amacı için, erdemin kendi başına fazlasıyla tatmin edici olduğunu ve başka hiçbir şeye gerek bulunmadığını savunan Antisthenes'e kadar, erdem arzunun yokluğu, isteklerden bağımsızlıktır direkt yaşamın korunmasına ve sürdürülmesine yaramayan her şeyi kinik filozoflar reddederler, daha açık konuşmak gerekirse bunlara karşısında aldırışsızlık gösterirler Bu tutum onları uygarlık karşıtlığına götürmüştür Aşina ahlaka, toplumsal değerlere, dine, aileye ve devlete karşı kayıtsız kalırlar ya da bunları yadsırlar Antisthenes, devletin kendisiyle hiç ilişkisi olsun istemez *
Antisthenes, Antisthenes kim
Antisthenes yaşam öyküsü
MÖ 444365 yıllarında yaşamış ve Kinik okulu kurmuş olan Yunanlı düşünür
Önce sofist filozof Gorgias'ın ve ardındaki da Sokrates'in öğrencisi olmuştur Sokrates'ten sonradan okulunu kurmuş ve felsefesinin örnek kişisi olarak Sokrates'i referans almıştırKöpeksi anlamında olduğu belirli Kyon sözünden türetilmiş Kinik okulunun kurucusudur ve bu akımın kayda değer açılımlarını yapmıştır
Antisthenes'e tarafından kayda değer olan erdemdir ve erdemde bilgelikle elde edilebilen kendine tatminkarlık durumudur İnsan her tür gereksinimden kendini kurtararak, sadece kendi kendine dayanarak var olabilmelidir, özgürlük bu anlamda gereksinimlerden kurtulmak, toplumsal bağları aşabilmektir Antistenes'in felsefi düşünceleri bu anlamda medenilik değerlerinin eleştirisini ve yadsınmasını içerir
Gorgias'tan da manâlı ölçüde etkilenmiş olan Antisthenes, felsefesinde sofizmin etkilerini taşır Varlığın birliği ve tanımlarımızın yetersizliği konularında önemli ölçüde Gorgias'ın yaklaşımına yakındır Bilgi, nesnelerin adlandırılması için ortaya konulan sözlerdir ve yargılarımız da bu sözlerin bir araya getirilmesinden diğer bir şey değildir Platon'un kavramları gerçek sayan yaklaşımından ayrı olarak, bir cins nominalist düşüncesi söz konusudur burada
Yaşamın amacı mutluluktur (endaimonia) ve buna ama erdemle ulaşılabilir Erdem ise bilgeliktir, yani kişinin kendine yeterliliği ile Bu anlamda erdem ruhun özgürlüğüdür veya ruhsal özgürlüktür Afiyet, çekicilik, şöhret, ün, asalet, namus, vb şeyler şüpheyle karşılanması gereken, endişe ve yapmacık şeylerdir; kinik düşüncede olsa olsa bunların karşıtlarım bir değerinde açıklama eder İhtiyaçsızlık, adsızlık, mülksüzlük, bilinen toplumsal ahlaki kodlardan mahrumiyet, reel anlamda insanın kedine yeterliliği ve özgürlüğünü sağlar
Bu değerinde eleştirisinde Antisthenes hazcı bir eğilime sahip değildir, aksine hazcılığa sert bir tepki gösterir Şımartma, insanın köleleşmesinin sebebidir çünkü Mutluluk amacı için, erdemin kendi başına fazlasıyla tatmin edici olduğunu ve başka hiçbir şeye gerek bulunmadığını savunan Antisthenes'e kadar, erdem arzunun yokluğu, isteklerden bağımsızlıktır direkt yaşamın korunmasına ve sürdürülmesine yaramayan her şeyi kinik filozoflar reddederler, daha açık konuşmak gerekirse bunlara karşısında aldırışsızlık gösterirler Bu tutum onları uygarlık karşıtlığına götürmüştür Aşina ahlaka, toplumsal değerlere, dine, aileye ve devlete karşı kayıtsız kalırlar ya da bunları yadsırlar Antisthenes, devletin kendisiyle hiç ilişkisi olsun istemez *