iltasyazilim
FD Üye
Antonov Lahza225, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği ’nin havacılık alanında hangi noktaya geldiğini belirten en manâlı şaheserlerden birisidir Bu uçak 1980 ’li yıllarda Sovyetler göre yapılmış ve halen günümüzde etkin olarak faaliyet belirten en büyük uçak olma özelliğini de haizdir Uçak Sovyetler dağılmadan önce proje aşamasına getirilmiş ve seri üretime geçilmeden bir adet Antonov An225 üretilmiştir 1988 yılında Sovyetler Birliği ’ne yan olan Ukrayna ’da uçuşa çıkarılan Antonov An225 ilk lokal test uçuşunu galibiyet ile gerçekleştirmiş ve dünyada önemli bir ilgiye mazhar olmuştur Fakat Kiev merkezli Antonov şirketi kadar üretilmiş olan bu devasa uçağın hızlı üretimine ayrılacak bütçe bulunamamıştır Bunda Sovyetler ’in yavaş yavaş çökmenin daha dürüst bir ifadeyle yıkımın eşiğine gelmesi manâlı bir rol oynamıştır Nihayetinde 1991 yılında çöken Sovyetler Birliği parçalanmış ve uçağın üretildiği Antonov şirketi de Sovyetler ’den ayrılarak bağımsızlığı bildiri eden Ukrayna ’nın bir parçası olmuştur Zaten Kiev ’de kurulmuş olan Antonov şirketi için bu çok klasik bir şekilde gerçekleşmiştir
1980 ’li yıllarda yapımına başlanılan ve 1988 yılında da uçuşa hazırlanmış ülkü getirilen Antonov An225 Sovyetler kadar test uçuşlarına çıkarılsa da uçak milletlerarası uçuş lisansına sahip değildi Oysa 11 Eylül 2001 yılında alınan lisanslar sonucu gerçekleştirilen ilk başarılı uçuş o dönem gerçekleşmiş olan 11 Eylül 2001 saldırıları nedeniyle gündeme zeka gelememiştir 2001 yılı itibariyle sadece kargo taşımacılığı alanında faaliyet gösteren belirten Antonov Lahza225 özellikle normal kargo uçaklarının taşıyamayacağı boyut ve ağırlıkları taşımasıyla şöhreti yakalamıştır Sıra dışı bir tasarımı bulunan Antonov An225 her iki kanadında da 3 adet turbo fan motor bulundurmaktadır Uçak o kadar büyük bir gövdeye sahiptir fakat, yaklaşık olarak uçan bir gemi olarak kabul edilir En Fazla siklet nakliye kapasitesi, 640 tonu bulan bu heybetli Ukrayna uçağı, 300 ton yakıt taşıdığından hemen hemen 15,000km ’lik bir menzile de sahiptir ki bu alanda rakipsizdir
Uçağın uzunluğu, 84m iken kanat genişliği 90m ’dir ve bu da uçağı Airbus ’ın şaheseri olarak kabul edilen A380 ’den daha büyük yapmaktadır Uçağın yerden yüksekliği 19m ’dir Seyir halinde sahip olduğu ağırlığa göre kendi hızını ayarlayabilen Antonov Lahza225, azamı olarak 900km ’ye ulaşabilmektedir Uçak hava şartlarına kadar 12,000 ’ye değin tırmanma kapasitesine de sahiptir Bu güne dek yalnızca 1 adet yapılmış olan Antonov An225 Sovyetler Birliği ile Amerika Birleşmiş Devletleri ’nin uzay ve havacılık yarışı sonucu doğmuştur 1970 ’li yıllarda piyasayı kasıp kavuran ve ‘JumboJet ’ lakabını alan Boeing 747400 ’e rakip olarak üretilen Antonov Lahza225 ’e Boeing 747 serileri ile yarışacak bir imkanı bulamamıştır 1969 yılından günümüze kadar *gerek sivil havacılık gerekse de kargo taşımacılığı için 1,532 adet Boeing 747 serisi üretilmiştir Ama Antonov An225 ’den sadece 1 adet yapılmış olup ikinci uçağın yapımı da yarıda kalmıştır
Litaratür:
Antonov Myria An225 (Aviationcom)
1980 ’li yıllarda yapımına başlanılan ve 1988 yılında da uçuşa hazırlanmış ülkü getirilen Antonov An225 Sovyetler kadar test uçuşlarına çıkarılsa da uçak milletlerarası uçuş lisansına sahip değildi Oysa 11 Eylül 2001 yılında alınan lisanslar sonucu gerçekleştirilen ilk başarılı uçuş o dönem gerçekleşmiş olan 11 Eylül 2001 saldırıları nedeniyle gündeme zeka gelememiştir 2001 yılı itibariyle sadece kargo taşımacılığı alanında faaliyet gösteren belirten Antonov Lahza225 özellikle normal kargo uçaklarının taşıyamayacağı boyut ve ağırlıkları taşımasıyla şöhreti yakalamıştır Sıra dışı bir tasarımı bulunan Antonov An225 her iki kanadında da 3 adet turbo fan motor bulundurmaktadır Uçak o kadar büyük bir gövdeye sahiptir fakat, yaklaşık olarak uçan bir gemi olarak kabul edilir En Fazla siklet nakliye kapasitesi, 640 tonu bulan bu heybetli Ukrayna uçağı, 300 ton yakıt taşıdığından hemen hemen 15,000km ’lik bir menzile de sahiptir ki bu alanda rakipsizdir
Uçağın uzunluğu, 84m iken kanat genişliği 90m ’dir ve bu da uçağı Airbus ’ın şaheseri olarak kabul edilen A380 ’den daha büyük yapmaktadır Uçağın yerden yüksekliği 19m ’dir Seyir halinde sahip olduğu ağırlığa göre kendi hızını ayarlayabilen Antonov Lahza225, azamı olarak 900km ’ye ulaşabilmektedir Uçak hava şartlarına kadar 12,000 ’ye değin tırmanma kapasitesine de sahiptir Bu güne dek yalnızca 1 adet yapılmış olan Antonov An225 Sovyetler Birliği ile Amerika Birleşmiş Devletleri ’nin uzay ve havacılık yarışı sonucu doğmuştur 1970 ’li yıllarda piyasayı kasıp kavuran ve ‘JumboJet ’ lakabını alan Boeing 747400 ’e rakip olarak üretilen Antonov Lahza225 ’e Boeing 747 serileri ile yarışacak bir imkanı bulamamıştır 1969 yılından günümüze kadar *gerek sivil havacılık gerekse de kargo taşımacılığı için 1,532 adet Boeing 747 serisi üretilmiştir Ama Antonov An225 ’den sadece 1 adet yapılmış olup ikinci uçağın yapımı da yarıda kalmıştır
Litaratür:
Antonov Myria An225 (Aviationcom)