iltasyazilim
FD Üye
Apartman yönetimi nasıl oluşturulur,
Apartman Yönetimi Oluşturulması Hakkında;
APARTMAN YÖNETİMİ OLUŞTURULMASI
Apartmanda Idareci yok ise kat maliklerinde bir veya birkaçı idare oluşturabilir Bunun için öncelikle Bir adet Karar Defteri Ve Bir adet Vezne defteri yada işletme defteri alınmalı ve Noterlikçe Apartman Yöneticiliği adına Tescil ettirilmeli ve Yönetimin oluşturulması için Toplantı tarihi ve gündemi belirlenmeli ve bütün Kat Maliklerine İmza karşılığı yada Taahhütlü mektup Yolu ile Bildirilmelidir Ayrıca bir nüshası da Apartmanın duyuru panosuna asılmalıdır Bildirim Yapılırken Postanın yerine ulaşması için 15 gün ve mektubun ulaşmasından sonra kat maliklerinin kendilerini toplantıya ayarlamaları için 15 gün toplam 30 gün süre konmasına uyarı edilmelidir Birincil toplantıda yetişkinlik sağlanamaz ise ikinci buluşma tarihi, yeri ve saati de bildirilir ve ikinci toplantıda ekseriyet aranmaz Katılanların salt çoğunluğunun almış olduğu kararlar tüm Kat maliklerini Bağlar Birincil yapılacak olan toplantıya Yönetimi kurma görevini üstlenen kişi ağırlama mektubu ve karar defterini Gönüllü Kurucu Idareci Yada Kurucu Yönetici olarak imzalayabilir Tüm Yazışmaların karar defterine işlenmesi gelecekteki itirazları önleyeceğinden dikkatli bir şekilde yazılmalıdır Toplantıda istenirse bir idareci iki idareci yardımcısı bir kontrol eden seçilebilir veya bir idareci üç denetçi seçilir birine yönetim kurulu diğerine denetleme kurulu denir yönetim kurulu Kat malikleri adına apartmanı yönetme yetkisini genel kuruldan alır (KMK Madde 34) Yöneticinin kat maliki olması zorunlu değildir (Kiracılar idareci ve yardımcısı olabilir Yönetici dışarıdan atanabilir) Oysa Denetçinin Kat Maliki olması zorunludur
*
Apartman Yönetimi Oluşturulması Hakkında;
APARTMAN YÖNETİMİ OLUŞTURULMASI
Apartmanda Idareci yok ise kat maliklerinde bir veya birkaçı idare oluşturabilir Bunun için öncelikle Bir adet Karar Defteri Ve Bir adet Vezne defteri yada işletme defteri alınmalı ve Noterlikçe Apartman Yöneticiliği adına Tescil ettirilmeli ve Yönetimin oluşturulması için Toplantı tarihi ve gündemi belirlenmeli ve bütün Kat Maliklerine İmza karşılığı yada Taahhütlü mektup Yolu ile Bildirilmelidir Ayrıca bir nüshası da Apartmanın duyuru panosuna asılmalıdır Bildirim Yapılırken Postanın yerine ulaşması için 15 gün ve mektubun ulaşmasından sonra kat maliklerinin kendilerini toplantıya ayarlamaları için 15 gün toplam 30 gün süre konmasına uyarı edilmelidir Birincil toplantıda yetişkinlik sağlanamaz ise ikinci buluşma tarihi, yeri ve saati de bildirilir ve ikinci toplantıda ekseriyet aranmaz Katılanların salt çoğunluğunun almış olduğu kararlar tüm Kat maliklerini Bağlar Birincil yapılacak olan toplantıya Yönetimi kurma görevini üstlenen kişi ağırlama mektubu ve karar defterini Gönüllü Kurucu Idareci Yada Kurucu Yönetici olarak imzalayabilir Tüm Yazışmaların karar defterine işlenmesi gelecekteki itirazları önleyeceğinden dikkatli bir şekilde yazılmalıdır Toplantıda istenirse bir idareci iki idareci yardımcısı bir kontrol eden seçilebilir veya bir idareci üç denetçi seçilir birine yönetim kurulu diğerine denetleme kurulu denir yönetim kurulu Kat malikleri adına apartmanı yönetme yetkisini genel kuruldan alır (KMK Madde 34) Yöneticinin kat maliki olması zorunlu değildir (Kiracılar idareci ve yardımcısı olabilir Yönetici dışarıdan atanabilir) Oysa Denetçinin Kat Maliki olması zorunludur
*