elektronikci
FD Üye
2019 yılını geride bıraktık. Şimdi ise yavaş yavaş yıl son döneminde kaydedilen satış verileri konuşulmaya başlandı. SensorTower da yayınladığı bir raporda, App Store ve Google Play Store’un karnesini ortaya çıkardı. İşte App Store vs Google Play Store.
Yılbaşı ve onun öncesinde başlayan Noel döneminde App Store ve Google Play Store için dünya çapında yaklaşık 277 milyon dolar harcandığı açıklandı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.3’lük bir artış söz konusu. Geçen yıl bu rakamın 249 milyon dolar seviyesinde olduğunu belirtelim.
277 milyon dolarlık toplam harcamanın yüzde 70’i App Store’da gerçekleştirildi. Kullanıcılar toplamda 193 milyon dolar harcadı. Geçen yıla göre bu oranın yüzde 16 seviyesinde arttığı görülüyor.
Google Play Store‘da ise harcamalar yüzde 2.4 oranında arttı ve 84 milyon dolara ulaştı.
Listeleri domine eden tabii ki oyunlar oldu. Her iki platformda da toplam 210 milyon dolarlık harcama sadece oyunlara yapıldı. Tabii ki bu oyunlar arasında PUBG Mobile, 8.5 milyon dolar ile lider. Geçen yıl 1.6 milyon dolarlık harcamanın yaşandığı PUBG Mobile, yüzde 431’lik bir başarı elde etti.
Eğlence uygulamalarında ise App Store’da Disney Plus ve Tencent Video’nun yüzde 24’lük yükselişi söz konusu.
Tinder da 2.1 milyonluk gelir elde etti.
Aralık ayı boyunca App Store ve Play Store tarafından elde edilen toplam gelirin küresel olarak 5.1 milyon dolar seviyesine olması bekleniyor. Bu miktar geçen yıl 4.7 milyar dolar seviyesindeydi.