
Apple, ABD’deki müşterilerin aygıtlarını garanti mühleti dışında Apple Yetkili Servis Sağlayıcıları tarafından tamir ettirmelerine yardımcı olmak için 2019 yılında üçüncü taraf bağımsız tamir hizmeti programını başlattı. Program geçtiğimiz yıl Avrupa ve Kanada’ya da genişletilmişti. Artık ise Apple Bağımsız Tamir Sağlayıcısı Programı yakında Türkiye de dahil olmak üzere 200’den fazla ülkede mevcut hale gelmiş olacak.
Program, her boyuttaki tamirat sağlayıcılarının Apple eserleri için yepyeni Apple kesimlerine, araçlarına, tamir kılavuzlarına ve tanılama araçlarına erişimini sağlıyor. Bunların Apple’ın yetkili servis sağlayıcıları tarafından sağlanan kaynaklarla birebir olduğu tabir ediliyor. Ek olarak, şu anda ABD, Kanada ve Avrupa’daki müşterilere hizmet veren 1.500’den fazla Bağımsız Tamir Sağlayıcısı pozisyonu bulunduğunun altı çiziliyor.
Tamir sağlayıcıları da fiyatsız olarak eğitim seanslarından geçecek. Ayrıyeten tamirat sağlayıcıların hak kazanmak için Apple onaylı bir teknisyenin tamiratları yapmasına müsaade vermeyi de kabul etmeleri gerekiyor.
Programa müracaat bu hafta şu ülkelerde başlayacak: Afganistan, Avustralya, Bangladeş, Butan, Brezilya, Brunei Darussalam, Kamboçya, Cook Adaları, Fiji, Guam, Hong Kong, Hindistan, Endonezya, Japonya, Kore, Laos, Makao, Malezya, Maldivler, Moğolistan, Myanmar, Nepal, Yeni Zelanda, Pakistan, Papua Yeni Gine, Filipinler, Rusya, Suudi Arabistan, Singapur, Güney Afrika, Sri Lanka, Tayvan, Tayland, Tonga, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Vanuatu ve Vietnam. Programın yıl sonuna gerçek daha fazla ülkeye geleceğini de belirtelim.
Müracaat yapmak için Apple takviye web sitesinin ziyaret edilmesi kâfi.
Bu ortada Apple’ın Rusya hükümeti ile yapmış olduğu mutabakat sonrasında 1 Nisan tarihinden itibaren iPhone ve iPad üzere aygıtlarında Rus yazılımlarına da yer vereceğini not olarak düşelim.