Apple, geçtiğimiz Eylül ayında yeni nesil iPhone 13 ailesini tanıttı. Özellikle performansı ve kamera yetenekleriyle dikkatleri üzerine çeken telefon, çıkar çıkmaz kullanıcıların beğenisini kazanmayı başardı. Ancak zaman içinde telefonu kırılan ve tamir ettiren insanlar, önemli bir sorun ile karşılaştı.
Telefonlarında ekran değişimi yapan kullanıcılar, Face ID sensörünün çalışmadığını fark etti. Olayın büyümesi üzerine açıklama yapan şirket, bunun bir hata olmadığını ve yasa dışı durumların önüne geçmek için kasıtlı yapıldığını söyledi. Ancak ABD’li teknoloji devi, kullanıcılardan gelen tepkiler üzerine geri adım attı. İşte ayrıntılar…
Apple, ekran değişimi kurallarını esnetiyor
Çıkardığı ürünlerin hem yazılımını hem de donanımını kendi geliştiren Apple, bu durumu bir pazarlama stratejisi olarak kullanıyor. Şirketin bahsetmediği asıl önemli detay ise geliştirme sürecinde cihazların üçüncü parti kişiler tarafından açılmayacak şekilde tasarlanması. Ancak son yaşanan ekran değişimi sorunundan sonra şirket bu inadından vazgeçiyor.
Sorunu ilk tespit eden ve gündeme gelmesini sağlayan iFixit‘ten Kevin Purdy, gelişmeler hakkında; Bu elektronik tamiri için oldukça önemli bir başarı. Ancak savaş henüz bitmiş değil. Pek çok marka hala cihazlarının başkaları tarafından tamir edilmesinin önüne geçmeye çalışıyor. Bu kabul edilemez. İfadelerini kullandı.
Peki siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Apple, ekran tamiri konusunda sizce neden bu kadar katı kurallara sahip? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.