teknolojiuzmani
FD Üye

Yakın tarihli bir rapora göre Apple, iOS 15 kullanıcılarından sistem uygulamalarında kişiselleştirilmiş reklamlar için bir izin seçeneği sunacak. Şirketin ‘kişiselleştirilmiş reklamcılık‘ adı altında gerçekleştirdiği işlem, uygulamada görünen reklamların hisse sahiplerini bildirmek için App Store satın alma geçmişini ve diğer çeşitli istatistiksel verileri kullanıyor.
Kişiselleştirilmiş reklam seçeneği doğrudan sunulmasa da cihazlarda yer alıyor
iOS 15 öncesinde kişiselleştirilmiş reklam seçenekleri kullanıcılara doğrudan sunulmuyordu. Ancak yine de bu seçenek her zaman sistemde vardı. Genellikle cihazların Ayarlar – Gizlilik – Apple Reklamları kısmında yer alıyor. Ayrıca bu seçenek tüm kullanıcılarda açık olarak işaretli geliyor.

Seçeneği kapatırsanız önünüze alakasız reklamlar çıkabilir
Kişiselleştirilmiş reklamları kapatırsanız alacağınız reklamlar azalmıyor. Ancak sizin ilgilendiğiniz kategorilerle alaka düzeyi etkileniyor. Bunun nedeni ise Apple‘ın son zamanlarda nelere göz gezdirdiğinizi bilemeyecek olmasından kaynaklanıyor. Böylece cihazınıza rastgele reklamlar gelecek. Bu da birçok kullanıcı için can sıkıcı bir hale dönüşebilir.

Sizler Apple‘ın kişiselleştirilmiş reklamlar seçeneği konusunda ne düşünüyorsunuz? Sizce mantıklı bir hamle miydi? Özelliği açık tutma ya da kapatma konusunda görüşleriniz neler? Fikirlerinizi yorumlar bölümünden bizlere aktarmayı ihmal etmeyin.