Mobil platformların gelir istatistiklerini paylaşmasıyla ön plana çıkan bir istatistik şirketi olan Sensor Tower, haziran ayını artta bırakmamızla birlikle Google Play Store ve App Store'un altı aylık datalarını paylaştı. Gerek pratik içi alım satımlardan gerekse fiyatlı pratiklerden elde edilen artların tahlilini yapan şirket, App Store'u önder ilan etti.
Açıklanan donelere nazaran Apple'ın sahip olduğu App Store, Google'ın elde ettiği gelirden 1.8 kat ziyade gelir elde etti. Ayrıca mobil platformlarda harcanan yekun para ölçüsü, geçtiğimiz yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 15.4 arttı.
İşte Sensor Tower tarafından açıklanan o olgular:
Elde edilen donelere nazaran akıllı telefon ve tablet kullanıcıları, 2019 yılının birinci ayında mobil oyun ve pratikler için 40 milyar dolara yakın para harcadılar. 14.2 milyar dolarlık harcama Google Play Store üzerinde yapılırken, 25.5 milyar dolarlık harcama ise Apple kullanıcıları tarafından yapıldı.
Sensor Tower, yaptıkları bu çalışmanın sair detaylı sonuçlarını da paylaştı. Buna nazaran App Store'un tatbik indirme sayısı geçtiğimiz yıla nazaran 2.8 kat artsa da pratik gelirleri %13,2 artış gösterdi. Google ise indirme sayısında daha düşük bir artış göstermesine karşı gelirlerini %19,6 artırmayı başardı.
Kullanıcılar yalnızca oyunlar için bu yıl yekunda 29.6 milyar dolar harcadılar. Apple, oyunlar üzerinden gelirini yüzde 7.8 artırarak 17.6 milyar dolara, Google ise yüzde 16.8 artırarak 12 milyar dolara ulaştı. Başkaca iOS için oyun indirme süreçleri yüzde 1.4 orantısında, Android içinse yüzde 4.6 orantısında artış yaşandı.
Ortaya çıkan bu sonuçlar, Apple'ın sürekli önde olduğu bu meydanda, liderliğini tazelediği mealine geliyor. Fakat unutulmaması gereken nokta, bu duruma en büyük katkıyı Apple'ın fiyatlandırma stratejisinin sağlıyor oluşu.