ABD merkezli teknoloji şirketi farklı bir dava haberi ile gündemde. ABD’de yaşayan bir iPhone kullanıcısı Apple’ın bugüne kadar karşı karşıya kaldığı en yüksek tazminat bedellerinden birine mesken sahipliği yapan bir dava açtı.
New York Post’ta yer alan habere nazaran, 2018 yılında yaşanan bir olay için Apple’a 1 trilyon dolarlık tazminat davası açtı.
Yaşanan bir arıza sonucu aygıtını Apple Store’a götürdüğünü belirten Terrell Parker mahkemeye yaptığı müracaat dilekçesinde “Telefonum, eski bir iPhone modeli ile değiştirildi. Bu modelde şifreleri sıfırlamak ve uygulamaları tekrar indirmek zorunda kaldım” tabirlerine yer verdi.
Parker’ın telefonuna ezkaza şimdi herkese açık olmayan bir iOS sürümünün kurulmuş ve bu sürümün daha sonra Apple çalışanları tarafından silinmiş olabileceği belirtiliyor.
Yaşadığı bu sorun üzerine Apple’ın mağazasına gittiğini belirten 39 yaşındaki kullanıcı tamir sürecini yapan kişinin kendisini “çılgın” olarak tanımladığını söz etti.
2019 yılında Apple’dan 2 trilyon dolar isteyerek gündeme gelen ABD’li kullanıcı, iPhone 7 ve iOS 12 için her biri 1 trilyon dolara tekabül eden tazminat talebinde bulunmuştu.
Mahkeme Parker’ın talebini işledikten sonra mevzu ile ilgili takipsizlik kararı vermişti.
Parker’ın Apple’a açtığı yeni davanın da misal bir karar ile sonuçlanmasına kesin gözüyle bakılıyor.