12 yıllık bir saltanatın akabinde Apple, yerkürenin en pahalı markası olma unvanını Amazon’a kaptırdı. Bugün yayınlanan 2019 BrandZTM’nin ‘En Pahalı 100 Global Marka’ listesine nazaran Amazon, yıllık %52’lik bir artış göstererek Apple’ı tahtından etti.
Bir yılda önemli mealde büyüyen Amazon, bir yılda 315,5 milyar dolarlık bir çıkar elde etti. Amazon’un birinciliğe oturmasıyla Apple 2., Google ise üçüncü sıraya geçti.
Birinci ondaki isimlere baktığımız vakit Facebook altıncı sıradaki yanını korurken Alibaba birinci kere Tencent’i geçerek en bedelli Çinli marka oldu ve yedinci sıraya yerleşti.
Tüm bu markaların Çin ve ABD arasındaki ticari savaştan etkilendiğini belirtmekte de yarar var. En Uygun 100 Marka listesindeki büyüme, Çin ve ABD arasındaki ticari savaş sebebiyle son bir yılda %7’nin üzerinde yavaşladı. Tüketici inancı ise uygulanan gümrük vergileri sebebiyle otomobil, lojistik ve bankaları vurdu.