Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Apple'ın Gizlilik Özelliği Facebook'a Gelir Kaybettirecek

Apple'ın Gizlilik Özelliği Facebook'a Gelir Kaybettirecek

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
1644073454.jpg

Birçoğumuz gerçek hayatta bahsettiğimiz gereksinimlerimizin uygulamalarda önümüze reklam olarak çıktığını fark etmişizdir. Telefonumuz üzerinden hiçbir site ya da uygulamada aramasak bile konuştuğumuz şeylerin reklam olarak çıkması akıllara ‘Dinleniyor muyuz?’ sorusunu getiriyor.

Bilgisayarlarda reklam engelleyici kullanmak bu durum için bir tahlil olabilir. Mevzu telefonlarımız olduğunda artık neredeyse her uygulamada önümüze çıkan reklamları engellemenin bir yolu yok. Apple, reklamverenlerin datalarına erişip erişememesini kullanıcılarının seçimine bırakacak yeni zımnilik değişikliğini duyurdu.

Yapılan saklılık güncellemesi Facebook’a 10 milyar dolara mal olacak


066c222b0939bbe0d923a41cc4ff65c020d4fba8.jpeg

iPhone telefonlara gelecek olan yeni ‘Uygulama İzleme Şeffaflığı’ özelliği ile kullanıcılar reklamverenlerin bilgilerine erişip erişememesini seçebilecek. Bu da uygulamalarda önümüze çıkan reklamları direkt etkileyecek ve iPhone kullanıcılarının reklamverenler tarafından maksat alınmasını zorlaştıracak.

Bu yeni zımnilik değişikliği ile reklamlardan milyarlarca dolar kazanan Facebook’un geliri de direkt etkilenecek. Facebook’un ana şirketi Meta geçtiğimiz Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Apple’ın yapacağı kapalılık değişikliğinin şirketin 10 milyar dolarlık gelir kaybına neden olacağını tez etti. Apple yöneticisi Jane Hovarth ise “Facebook yöneticileri, niyetlerinin mümkün olduğunca bilgi toplamak olduğunu açıkça belirttiler. Kullanıcı saklılığına yönelik bu saygısızlık büyümeye devam ediyor” dedi.

Apple, bu değişikliği geçtiğimiz yıl yapmayı planlıyordu lakin geliştiricelerin değişikliğe hazırlanmaları için bu yıla erteledi. Şirketler her ne kadar değişikliğe itiraz etseler de Apple bunu yapmakta kararlı. Görünüşe nazaran artık milyonlarca iPhone kullanıcısı reklamlardan daha uzak bir hayat sürecek.


 
858,496Konular
981,671Mesajlar
29,757Kullanıcılar
firat118Son üye
Üst Alt