Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Apple'ın 'Şeffaflık' Özelliği, Mobil Oyunları Etkiledi

Apple'ın 'Şeffaflık' Özelliği, Mobil Oyunları Etkiledi
0
40

klimaci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
37,992
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
90
apple-seffaflik-ozelligi-mobil-oyunlari-etkiledi-1626774717.jpg

Apple, iOS 14.5 güncellemesiyle birlikte Uygulama Takip Şeffaflığı siyasetini hayata geçirdi. Kullanıcıların bilgilerini muhafazaya yönelik en güçlü adımlardan birini atan Apple'ın bu hareketi, Instagram'a da sahip olan Facebook'un reklam konusundaki istikrarlarını hayli değiştirmiş, Facebook bu mevzu yüzünden Apple'a suçlamalarda bulunmuştu.

Kapalılık konusunda en şuurlu telefon markalarından biri haline gelen Apple'ın hayata geçirdiği bu özellik, yavaş yavaş taşınabilir oyun bölümünü de vurmaya başladı. Tek bir dokunuş ile bilgilerin paylaşmasını engelleyen kullanıcılar yüzünden birden fazla taşınabilir oyun, kullanıcılara nasıl şahsî reklam sunabilecekleri üzerine yeni yollar aramaya başladı.

Değişimden birinci etkilenen isim Facebook olmuştu


7dd34ab93a62d463001a99b269186b6f2527f8ad.jpeg

Nisan ayında iOS 14.5 güncellemesiyle birlikte Uygulama Takip Şeffaflığı'nı kullanıcılara sunan Apple'ın en büyük hedefi, kullanıcıları ferdî bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda daha şuurlu bir hale getirmek ve uygulamaların da bilgi kullanımı konusunda daha şeffaf olmalarını sağlamaktı. Bu güncellemeyle birlikte iPhone kullanıcıları, son derece kolay bir formda hangi uygulamanın hangi bilgileri kullanabildiğini denetim edebilir hale geldi.

Hatırlayacak olursanız bu özellikten en çok etkilenen isim, Facebook olmuştu. Instagram ve Facebook üzere dünya çapında milyonlarca kullanıcıya sahip toplumsal medya platformları, Apple'ı adil olmamakla suçlamış ve bu özellik yüzünden reklam gelirlerinin değerli ölçüde düştüğünü açıklamıştı. Hatta ABD merkezli şirket, kullanıcılarına platformu fiyatsız kullanmaya devam edebilmek için takip müsaadesi vermeleri konusunda çağrıda bulunmuştu.

Oyun bölümü, Apple'ın yeni siyaseti yüzünden reklamlardan gelir elde edemez hale geldi

1a7782ea46e4242f342c6308934b6f5fe485f742.jpeg

Toplumsal medya platformlarından sonra Apple'ın yeni zımnilik siyasetinden etkilenen bir öteki isim, oyun bölümü oldu. Bugüne kadar kullanıcılardan aldıkları datalarla şahsî reklam sunarak amacı 12'den tutturmaya çalışan oyun geliştiricileri, takip müsaadesi vermeyen kullanıcılara nasıl reklam göstermesi gerektiğini bilemez hale geldi ve bu yüzden de uygulamadan elde ettiği gelirler, tıpkı Facebook'da olduğu üzere düşüşe geçti.

Şahsî reklam sunamadıkları için daha geniş hacimli reklamlardan yararlanmak isteyen şirketler, bu sefer de kullanıcıları çok fazla reklama boğdukları için tenkit aldı. Bu da işe yaramayınca maksat, oyunlara uygulama içi satın lakin özelliği entegre etmek oldu lakin bu da App Store'de yer alan birçok oyunun pay-to-win olacağı kaygısını de beraberinde getirdi.

Şimdilik Fortnite, Call of Duty: Mobile ve PUBG üzere birçok oyun, uygulama içi satın almanın yanında "savaş bileti" üzere özelliklere de yer vererek Apple yüzünden kaybettikleri parayı toparlamaya çalışıyorlar. Fakat yalnızca 3 aylık olmasına karşın tüm uygulama bölümünü derinden etkileyen bu zımnilik siyasetinin ileride uygulamalar için daha fazla zorluk çıkarması bekleniyor.


 

Similar threads

Apple, teknoloji devleri ortasında ferdî data saklılığı konusunda en hassas davranan şirket diyebiliriz. Geride bıraktığımız periyotta kendi uygulamaları ile topladığı bilgiler konusunda daha şeffaf davranmaya başlayan Apple, tıpkı vakitte öbür uygulamaların topladığı datalar noktasında da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
Apple, geçtiğimiz günlerde iOS 14.5 sürümünü kullanıcıları ile buluşturdu. Getirdiği pek çok yenilik ile birlikte sürümün konuşulmasına en çok sebep olan özellik 'Uygulama Takip Şeffaflığı' özelliği oldu. Bu yeni özellik ile birlikte iPhone'lardaki tüm uygulamalar ve tarayıcı üzerinden ziyaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Reklam engelleyici, bir web sitesindeki içeriği filtreleyen ve reklamları gizleyen yazılım ya da eklenti şeklinde tanımlanıyor. Günümüzde birçok internet kullanıcısının vazgeçilmezlerinden biri haline gelmiş olan reklam engelleyiciler, internette gezinirken gözümüze gözümüze giren sinir bozucu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
109
2022'nin birinci yarısında taşınabilir oyun ve uygulama bölümünde neler yaşandı? Buna bir karşılık olarak SocialPeta, "H1 2022 Taşınabilir Oyun ve Uygulama Pazarlama İncelemesi" içeriğini yayınladı ve taşınabilir oyun ve uygulama sanayisinde çalışan insanlara eserlerinin globalleşmesinde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
129
Apple merakla beklenen iOS 14.5 ve iPadOS 14.5 güncellemelerini yayınladı. Apple Watch ile iPhone kilidi açma, Haritalar’a yol bildirme ve yeni Siri sesleri de dahil bir sürü özellik geldi. Kullanıcı gizliliği konusunda da önemli yenilikler barındıran güncellemeyle, iPhone ve iPad’lere Uygulama...
Cevaplar
0
Görüntüleme
47
858,496Konular
981,804Mesajlar
29,873Kullanıcılar
Üst Alt