Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Apple'ın 'Uygulama Takip Şeffaflığı' Özelliğinden İlk Rapor

Apple'ın 'Uygulama Takip Şeffaflığı' Özelliğinden İlk Rapor
0
63

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
apple-uygulama-takip-seffafliigi-ozelligi-raporu-1620548580.jpg

Apple, geçtiğimiz günlerde iOS 14.5 sürümünü kullanıcıları ile buluşturdu. Getirdiği pek çok yenilik ile birlikte sürümün konuşulmasına en çok sebep olan özellik 'Uygulama Takip Şeffaflığı' özelliği oldu.

Bu yeni özellik ile birlikte iPhone'lardaki tüm uygulamalar ve tarayıcı üzerinden ziyaret edilen tüm web siteleri, aygıttaki hareketleri takip etmek için kullanıcıdan müsaade istemek zorunda ve bunu yaparken niyetlerini açıkça belirtmeleri gerekiyor. Bilhassa Facebook ve Google üzere şirketler için işin rengini değiştiren bu özelliğin tesirlerine dair birinci raporlar da gelmeye başladı.

iPhone kullanıcılarının büyük çoğunluğu bilgilerini paylaşmamayı seçti:


be4476f0909e4110778a879b115beb8b98e9ec35.jpeg

iPhone kullanıcılarının nasıl bir tercihte bulunacağına dair farklı öngörüler vardı. Bazılarınca kendilerine sunulan bu imkanı kıymetlendirecek iPhone kullanıcıları çoğunlukta olacakken bazılarına nazaran ise kullanıcılar durumu çok da önemsemeden yollarına devam edecekti. Gelen birinci raporlar ise birinci kümesi haklı çıkardı.

Flurry Analytics tarafından paylaşılan datalara nazaran ABD'de iPhone kullanıcılarının yüzde 95'i datalarının reklam faaliyetleri için kullanılmasına müsaade vermemeyi seçerken dünya genelinde ise bu oran yüzde 87 olarak açıklandı. Dünya genelinde 1 milyondan fazla uygulamada kullanılan ve ayda yaklaşık 2 milyar aygıttan içgörüler sunan Flurry Analytics'in bilgileri bu sebeple epey değerli ve aslında büyük resmi görmek için kâfi bilgi sunuyor.

Apple'ın bu kıymetli adımının dünya genelinde 189 milyar dolarlık dev bir bölüm olan taşınabilir reklamcılık kesimine büyük tesirinin olacağı düşünülüyor. Facebook ve Google üzere şirketlerin hedeflemeli reklamcılık faaliyetlerine devam edebilmek için ne üzere bir yol izleyerek oyunu devam ettireceği ise merak konusu lakin şu an için ellerinde fazla koz yok üzere görünüyor.


 
858,496Konular
981,633Mesajlar
29,720Kullanıcılar
AR4SsSon üye
Üst Alt