Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Apple'ın yıllar önce gerçeğe dönüştürmek için çok çalıştığı Facebook planı ortaya çıktı

Apple'ın yıllar önce gerçeğe dönüştürmek için çok çalıştığı Facebook planı ortaya çıktı
0
95

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
apple-ve-facebook-tartismalari-surerken-firmalarin-eskiden-ortaklik-dusundugu-ortaya-cikti-TPiS.jpg

Son birkaç yıldır Facebook ve Apple ortasındaki reklam uyuşmazlığı devam ediyor. Apple'ın reklamlar hakkında uyguladığı siyaset, daha doğrusu uygulama takibi şeffaflığı, 2020 yılından beri Facebook tarafından şiddetle eleştiriliyor. Lakin şaşırtan bir halde, The Wall Street Journal'ın yeni bir haberi, bu uyuşmazlık başlamadan evvel Facebook ve Apple'ın bir paydaşlık ve gelir paylaşımı mutabakatı üzerinde çalıştığını tez ediyor.

Journal'ın söylediğine nazaran, Apple ve Facebook, platformun reklamsız bir sürümünü sunacak bir abonelik hizmeti sunmayı düşünüyordu. Ve Apple, abonelikler de dahil olmak üzere uygulama içi satın alımlardan hisse aldığından ötürü, bu sistem hayli yararlı olabilirdi.

Tartışılan ve bir tartışma konusu haline gelen bir öbür düzenleme, Apple'ın bir gönderiyi daha geniş bir kitlenin önüne koymak için ödeme yapmak manasına gelen "öne çıkarılan gönderilerden" bir hisse almasıydı. Facebook, uzun müddettir öne çıkan gönderileri reklam portföyünün bir modülü olarak görüyordu ve Journal'ın belirttiği üzere, küçük işletmeler ekseriyetle daha fazla şahsa ulaşmak için öne çıkarılan gönderileri kullanıyor. Buradaki sorun, Apple'ın, öne çıkarılan gönderilerin şirketin aldığı yüzde 30'luk gelir kesintisine tabi olacak olan uygulama içi satın almalar olarak düşünülmesi gerektiğini söylemesi ile ortaya çıktı. Facebook ise bunların Apple'ın kesintisine tabi olmayan reklam eserleri olduğunu savunuyordu.

Araştırma firması Insider Intelligence, 2021'de kullanıcı izleme değişikliklerini kullanıma sunmasından bu yana, iPhone kullanıcılarının yüzde 37'sinin şirketlerin uygulamalardaki etkinliklerini izlemesine müsaade vermeyi seçtiğini argüman ediyor. Değişiklik yürürlüğe girdiğinden beri, Facebook (yeni ismiyle Meta) gelirin değerli ölçüde azaldığını gördü ve son çeyrekte Meta, şirket tarihindeki birinci gelir düşüşünü bildirdi.

Bu görüşmelerin 2016 ve 2018 yılları ortasında gerçekleştiği bildirildiği için, çok geride kaldığını söyleyebiliriz. Apple, kendisini saklılığın savunucusu olarak pozisyonlandırmak için elinden gelenin en güzelini yapıyor ve Meta ise Metaverse'i gerçeğe dönüştürmekle meşgul. Lakin şimdilik, Meta'nın en değerli gelir kaynağı reklamcılık ve bu nedenle şirket, iOS uygulama izleme muhafazasının birçok kullanıcının yararlandığı bir dünyaya ahenk sağlamaya devam etmek zorunda kalacak üzere gözüküyor.
 

Similar threads

Facebook, önümüzdeki ayların birçoklarını Apple'ın planlarına karşı çıkarak ve yaklaşan değişiklikler nedeniyle gelir istikrarsızlığı varsayım ederek geçirdi, lakin özellik, Nisan 2021'de iOS 14.5'te piyasaya sürüldü. Yeniden de The Wall Street Journal'dan yeni bir rapor, tüm bunlar olmadan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
163
Facebook ve Apple birkaç yıldır anlaşmazlık yaşıyor. En son olarak Apple, WWDC 2020'de iOS'un kullanıcılarına uygulamalar arası reklam izlemeyi seçip seçmeme hakkı verdi. Facebook, ise bu gelişmeden memnun olmadı ve son zamanlarda Apple'ın kararına karşı çıktı. Ancak özellik, Nisan 2021'de iOS...
Cevaplar
0
Görüntüleme
107
Apple, kullanıcılarına sunduğu eserlerin ve hizmetlerinin reklamsız olduğunu belirtmesine karşın App Store’da ve içerisinde bulunan birtakım uygulamalarda reklam için muhakkak bir yerler var. Şirket, bilhassa App Store’un büyüyen hizmet kategorisiyle birlikte reklamcılık tarafını güçlendirmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
Birçoğumuz gerçek hayatta bahsettiğimiz gereksinimlerimizin uygulamalarda önümüze reklam olarak çıktığını fark etmişizdir. Telefonumuz üzerinden hiçbir site ya da uygulamada aramasak bile konuştuğumuz şeylerin reklam olarak çıkması akıllara ‘Dinleniyor muyuz?’ sorusunu getiriyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
Google ana şirketi Alphabet, 2021'de devam eden koronavirüs pandemisinden yahut global tedarik zinciriyle ilgili devam eden meselelerden hiç etkilenmeyerek yıllık gelir olarak yeni bir rekor kırdı. 2021 yılının tamamı için şirket, gelirinde yıldan yıla yüzde 41 artışla 257 milyar dolara ulaştı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
858,510Konular
982,880Mesajlar
30,660Kullanıcılar
firatinan26Son üye
Üst Alt