Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Araba Fiyatları Yaya Bırakacak: Yüzde 25 Zam Bekleniyor!

Araba Fiyatları Yaya Bırakacak: Yüzde 25 Zam Bekleniyor!
0
42

dadaş

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,091
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
70
s-a90dc89e982a25faff8c5c9aba869cb859aee5fa.jpg


Pandemi sürecin çip krizi ile başlayan arabada mahrumluk fiyatları fırlatınca ikinci elde de fırsatı kaçırmayanlar olmuştu. Sonra ise malum Türkiye'de döviz, enflasyon vs derken fiyatlar gaza basıp, arabayı alan Üsküdar'a geçmişti. Artan akaryakıt fiyatları ise yer yer güzel ki otomobilim yok dedirtirken, bu saatten sonra biraz piyasa durulsun fiyatlar düşsün de alayım diyenler için de son günler üzere.


Otomobilde yeni artırımlar kapıda!




Pandemide çip krizi, Türkiye'de kur krizi ve son olarak da Rusya-Ukrayna savaşı, üretim maliyetlerini rekor düzeylere ulaştırınca, mayıs ayı prestijiyle araba fiyatlarında yeni artırımlar bekleniyor.

Türkiye’de araba fiyatları, ocak ayından bu yana yaklaşık yüzde 8 oranında artarken, marka ve modele nazaran değişerek bu oran yüzde 20 oranına kadar çıkabiliyor. Vergi dilimine nazaran değişen fiyat artışları oransal olarak daha yüksek olurken, kesim temsilcileri ise piyasada gerçek artırımların mayısta başlayacağını açıkladı.

'Yıl sonuna kadar yalnızca fabrika çıkışı bile yüzde 25 artacak!'



Dünya Gazetesi'nden Aysel Yücel haberine nazaran,  İstanbul Ticaret Odası (İTO) Taşıtlar Satış ve Servis Komitesi Meclis üyesi Ziya Alp Gülan, yeni artırımların kaçınılmaz olduğunu söylerken, yılsonuna kadar arabaların yalnızca fabrika çıkış maliyetinin yüzde 25 oranında artacağının beklendiğini belirtti. Gülan, pazarın son yıllarda gerilediğini hatırlatarak şunları söyledi:

Pazar bu yıl da düşmeye devam etti. Mart ayında yüzde 30’luk kayıp yaşadık. Çip krizine bağlı olarak araç bulunurluk sorunu olduğu için talepteki düşüşü çok algılamadık ancak öbür bir tehlike çıktı karşımıza. Yeni artırımlar. Bu sefer bizden kaynaklanmayan yalnızca dışarıdaki problemler edeniyle yüzde 25’e yakın bir artırım beklentisi var.

Rusya-Ukrayna savaşı artırımlarda büyük tesirli olurken, Türkiye’deki vergi sistemi ve kura bağlı oranın daha da artması bekleniyor. Fiyatlarda artış beklentisi yatırımcıları da harekete geçirdi.



Sadece Rusya-Ukrayna savaşında paladyum madeninin gelmemesi ve zamlanması nedeniyle içten yanmalı motorlarda üretim maliyeti 200 dolar arttı. Öbür yandan güç maliyetleri yükseldi. Lojistik maliyetleri arttı. Ayrıyeten, global çapta enflasyon artışı yaşanıyor. Tüm bunları topladığımızda maalesef kur artmasa bile yılsonuna kadar arabaların Türkiye’ye yüzde 25 artırımlı gelecek. Bu yalnızca arabaların fabrikadan çıkıştaki baz maliyetindeki artış. Yatırım gayeli araba alanlar pazarın bir nebze de olsa canlı kalmasını sağlıyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Lideri Ali Haydar Bozkurt, artan maliyetlerin artırımları kaçınılmaz kıldığını belirterek, fiyat artışlarının satışlara olumsuz yansıdığını söyledi.



Son periyotta hammadde fiyatlarındaki rekor yükseliş ve lojistik maliyetlerindeki artış arabaların zamlanmasına neden olacak. Mayıs ve hazirandan itibaren bu artırımları görmeye başlayacağız. Çip krizi hiç gündemde olmasaydı ve dilediğimiz kadar araç tedarik edebilseydik bile bu fiyatlar, döviz kurunun düzeyi ve mevcut kredi imkanları ile en fazla geçen yılı yakalardık.

Yakın vakitte Türkiye’yi de ziyaret eden DS Automobiles CEO’su Béatrice Foucher, arabada fiyat artışlarıyla ilgili soruları yanıtlamıştı.



Araç fiyatları artıyor. Bir tarafta hammadde, öteki tarafta çip krizi ve artan talep var. Öte yandan, lojistik maliyetleri yükselmeye devam ediyor. Savaş sebebiyle çok öbür noktalara gidiyor ve işler karmaşıklaşıyor. Araç maliyetlerinin artması münasebetiyle biz üreticiler de fiyatları artırmak zorunda kalıyoruz. Pazarı ve rakipleri takip ederek, emsal fiyat konumlandırmalarını muhafazaya çalışıyoruz. Şu anda Avrupa’da, yüzde 2,2 kadar Alman rakiplerimizin üzerinde fiyatlandırma yapıyoruz. Tüm pazar şu an için fiyatlarını artırıyor. Biz ne yapacağız, beşerler bunun karşılığını ödeyecek mi noktasına gelecek olursak… Toplumsal olarak yüksek fiyatlar kabul edilebilir olmamakla birlikte ürettiğimiz her eserin satıldığını ve yeni aracın gelmesini beklediğimizi görüyoruz. Önümüzdeki yıl daha fazla çip olması ve üretimin artması ile birlikte pazar beklentilerini karşılayabileceğiz. Şu anki işleyiş olağan bir işleyiş değil elbette 2023’ün olağanlaşmasını öngörüyoruz. Lakin elbette söylediğimiz üzere bu kadar yüksek bir sorun ortaya çıkacağı beklenmiyordu açıkçası.
 

Similar threads

Akaryakıt fiyatlarındaki artış dünyada olduğu üzere Türkiye'de de arabaya olan talebi etkiledi. İhracat ve üretim tarafında da daralma yaşanırken, kurlarda yükseliş, akaryakıt artırımları, maliyet artışlar tüketiciyi beklemeye itiyor. Araba bölümü yetkilileri gelecek periyotlar için ne söylüyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
Türkiye’de araba almak giderek zorlaşıyor. Kur artışı, yüksek faizler ve vergi oranları nedeniyle araba fiyatları süratle artıyor. 2021 Ocak ayından bu yana araba fiyatları yüzde 16’nın üzerinde arttı. 4 yıl geriye gidildiğinde fiyatların yüzde 200’ün üzerinde yükseldiği görülüyor. Önümüzdeki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
38
Türkiye’de döviz kurunda kırılan yeni rekorlar ve küreselde devam eden stok kriziyle araba fiyatları durdurulamayan halde artarken, sıfır araba sahibi olmak pek çok kişi için hayal oldu. 300 bin TL’nin altında bile sıfır araba artık bulunmazken, yeni araba almak isteyenler için bugün ‘daha da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
57
Özellikle pandemi nedeniyle artan talep, üretim meseleleri ve artan döviz nedeniyle son 2 yıldır zamlanmaya devam eden araba fiyatları önümüzdeki devirde de birebir formda seyredecek üzere duruyor. Dövizin yanı sıra Rusya – Ukrayna savaşıyla doğan hammadde sorunu tüm dünyayı etkilerken, bugün...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Türkiye’de araç satış fiyatları yaşanan uluslararası krizler ve döviz kurunun yükselmesi ile birlikte artmaya devam ediyor. CARDATA Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, Sputnik’e yaptığı değerlendirmede, 2022’nin Ocak ayında, sıfır kilometre araç fiyatlarının bugünden yüzde 12 daha yüksek olmasını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
22
858,460Konular
981,084Mesajlar
29,524Kullanıcılar
axxaSon üye
Üst Alt