Stillwater
FD Üye
Motor su eksiltiyorsa sistemin herhangi bir yerinde sızıntı vardır kaçak vardır. Bu su kaçağı ve ya sızıntısı nasıl kontrol edilir diyorsanız, basınç uygulanarak bulunmaktadır. Bu basınç özel bir aparat ile yapılmaktadır. Bu alet ile birlikte basıncın düşüp düşmediğine bakılır. Motorda su kaçağı var ise bu aparat ile motor suyunun kaçak olduğu yer rahatlıkla tespit edilir.
Motor hazne kapağınızda sızıntı olabilir. Supaplı sistemlerde görülen bu sızıntı fazla yüksek basınç olduğu zaman oradan basınç atılmaktadır ve motora zarar verilmesi önlenmektedir.
Radyatör delinmesi sonucunda aracınız su eksiltebilir. Aracın en ön tarafında bulunan radyatör aracın motor suyunun soğuma işlevini yerine getirmektedir. Radyatörde delik olması aracın su eksiltme sebebi olabilir.
Motor bloğu tapaları blokları zarar görmeden fazla suyun tahliye edilmesine yarar. Bu tapalarda su kaçak sorunları olabilmektedir.
Herhangi bir yerde kaçak yoksa kapakta değişti ama yine de su eksiltme var diyorsanız, bu genellikle motorun silindir kapak contasının bitik olduğunun göstermektedir. Bu conta su sızdırmazlık amacı ile kullanılmaktadır. Conta zarar gördüğünde, bitik olduğunda motor su eksiltmesi görülebilmektedir. Bitik conta soğutma suyunu pistonlara kaçırabilmektedir. Karbon testi diye bilinen alet ile bu kaçırma kontrolü yapılabilmektedir. Motor su haznesine tutulan bu karbon testi aleti araçta conta su kaçırması var ise rengi değişerek tespiti yapılmaktadır.
Motor hazne kapağınızda sızıntı olabilir. Supaplı sistemlerde görülen bu sızıntı fazla yüksek basınç olduğu zaman oradan basınç atılmaktadır ve motora zarar verilmesi önlenmektedir.
Radyatör delinmesi sonucunda aracınız su eksiltebilir. Aracın en ön tarafında bulunan radyatör aracın motor suyunun soğuma işlevini yerine getirmektedir. Radyatörde delik olması aracın su eksiltme sebebi olabilir.
Motor bloğu tapaları blokları zarar görmeden fazla suyun tahliye edilmesine yarar. Bu tapalarda su kaçak sorunları olabilmektedir.
Herhangi bir yerde kaçak yoksa kapakta değişti ama yine de su eksiltme var diyorsanız, bu genellikle motorun silindir kapak contasının bitik olduğunun göstermektedir. Bu conta su sızdırmazlık amacı ile kullanılmaktadır. Conta zarar gördüğünde, bitik olduğunda motor su eksiltmesi görülebilmektedir. Bitik conta soğutma suyunu pistonlara kaçırabilmektedir. Karbon testi diye bilinen alet ile bu kaçırma kontrolü yapılabilmektedir. Motor su haznesine tutulan bu karbon testi aleti araçta conta su kaçırması var ise rengi değişerek tespiti yapılmaktadır.