Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Arabanın baskı balatası neden biter

Arabanın baskı balatası neden biter
0
87

Profösör

Super Mod
Katılım
Ocak 11, 2022
Mesajlar
3,752
Etkileşim
28
Puan
38
Yaş
36
Konum
Rusya
Web sitesi
bilgilihocam.com
F-D Coin
125
Aracın güç aktarma organlarında kullanılan sistemlerden biri de debriyajdır. Bu sistem üç ana parçadan meydana gelmekte olup debriyaj balatası, baskı ve debriyaj bilyası olarak isimlendirilir. Debriyaj sistemi aracın motor aksamında elde edilen gücü tekerleklere kadar iletilmesinde görevli olan ilk parçadır. Motordan aldığı harekete vites kutusuna iletir veya keser. İletim sırasında araç hareket ederken gücün kesimi sırasında ise ya vites değişimi söz konusudur veya aracın durmaya yönelik fren sistemi kullanılıyordur. Araçta bulunan debriyaj sistemi motorun volan dişlisinin ana yüzeyine dokunarak hareketi alır veya keser. Debriyaj sisteminde volan yüzeyine oturan tek parça baskı balatasıdır. Balata sert malzemeden yapılmış olup zaman içerinde bitmektedir. Aynı fren sistemi balatası gibi volan ile debriyaj arasında pabuç göreni görmektedir. Peki, araçta kullanılan baskı balatası neden biter?

Arabanın baskı balatası neden biter​

  • Debriyaj sisteminde bulunan baskı balatasının bitmesinin en büyük sebebi ani ve sert kalkış yapılmasıdır. Aracın patinaj yaparak kalmasına bağlı olarak volan yüzeyine sert bir şekilde oturması ve bir türlü motor devrini yakalayamamasından dolayı çabuk biter.
  • Aracın kullanımı sırasında sürücüye bağlı olarak sürekli olarak debriyaj pedalının kullanılması da baskı balatasını bitiren nedenlerdendir. Sürücü aracı boş vites olarak tabir edilen kademeye atmayarak sürekli olarak debriyaj pedalını kullanıyorsa debriyaj baskı balatasının bitmesine neden olur.
  • Yine sürücüye bağlı olarak vites attıktan sonra pedal üzerinden ayak sert bir şekilde kaldırılırsa baskı balatası volan yüzeyine sürekli olarak sert oturmasına ve zamanla bitmesine neden olur.
  • Debriyaj baskı balatasının bitmesine neden olan bir diğer husus ise aracın kullanımıdır. Özellikle ticari taşıtlarda araçların çok fazla kullanılmasından dolayı normal zamanda bitmesi gereken baskı balatası ticari faaliyetlere bağlı olarak çok fazla kullanılmasından dolayı değiştirilir.
 

Similar threads

Aracın güç aktarma organları sisteminin bir parçası olan debriyaj motordan gelen hareketi doğrudan vites kutusuna aktaran parçadır. Sistem kendi içerisinde üç parçadan oluşmaktadır. Baskı balatası, debriyaj bilyası ve baskı plakası adı verilen bu parçalar arasında motordan gelen hareketi ilk...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Baskı balata nedir? Baskı balatanın bittiği nasıl anlaşılır? Otomobil yedek parçaları arasında baskı balatanın fazlasıyla önemli bir göreve sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu parça bittiğinde yani kullanılamaz hale geldiğinde otomobili hareket ettirmek pek mümkün değil. Bu yüzden yolda kalmamak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
205
Günümüz araçlarının farklı ve bazı durumlarda kompleks olan yürütme sistemleri vardır Bu sistemlerin ortak noktası, içinde bulunduğumuz aracın hareketini sağlamaktır Mesela bir motor parçası olan krank mili motorun piston hareketini sağlamaktadır Krank mili üzerinde herhangi bir baskılayıcı ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Baskı balata nedir? Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana (vitese) ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Diğer bir ismiyle baskı balata. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
353
Debriyaj, kullandığımız araçlarımızın en önemli parçasıdır ve arabanın hareket etmesinde büyük görev yapmaktadır. Motordan gelen dönme hareketinin viteslere aktarılmasını ve hareketin kesilmesini sağlayan parçadır. Oto tamir sanayisinde, baskı balata ya da kavrama terimleri ile de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
219
858,462Konular
981,121Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt