Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN SEBEPLERİ

ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN SEBEPLERİ
0
246

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
ARABANIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİNİN NEDENLERİ
Arabalarda çekiş düşüklüğünün ana sebepleri, ateşleme sorunları, hava yakıt ayar sorunları, debriyaj balatasının kaçırması, ateşleme avans ayarı sorunları, ateşleme bobin arızası,vakum avans arızası,araç karbüratörlüyse, karbüratör kirlenmesi, meme tıkanması yada karbüratör hava giriş düzensizliği, araç enjeksiyonluysa sensör sorunları ve enjeksiyon arızası, motor yağının kalitesiz yada çok kirlenmiş olması, yakıtın kalitesiz olması, hava filitresinin tıkalı olması, subap ayarlarının yada subap iticilerinin sorunlu olması, teker bilyalarında ve akslarda sorun olması, katalitik konvertörün yada egzozun tıkalı olması, frenlerin sıkı olması, motor kompresyonu'nun düşük olması gibi sorunlar aracın çekişten düşmesine ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir Araçta yakıt tüketiminde yükselme olmadanda çekiş düşüklüğüne sebebiyet verecek sorunlar görülebilir Genelde çekiş düşüklüğüyle beraber yakıt tüketiminde yükselme görülür Lpg sisteminden kaynaklı sorunlar ayrı başlık altında incelenmiştir
Araba sahipleri genelde yokuşlarda aracın çekişinin düştüğünden şikayet ederler Araç düz yolda giderken çekiş düşüklüğü fazla hissedilmediği için aracın yokuşlarda veya araç üzerindeki yükün artması durumunda çekişin düşük olduğu daha iyi algılanır
Araçta sorun varsa genelde düz yolda giderkende bir miktar çekiş düşüklüğü yaşanırTabi yokuşlarda daha fazla güce ihtiyaç olduğu için çekiş düşüklüğü daha iyi hissedilir
Aracın çekişten düşmesinin birçok sebebi olabileceği için araç sahipleri sorunun giderilmesinde büyük sıkıntı yaşaya bilirler Çekiş düşüklüğü yaşayan araç sahiplerinin söylediği, şu parça değişti sorun düzelmedi şu ayar yapıldı sorun düzelmedi gibi sorunun giderilmesinde sıkıntı yaşaya bilirler

O yüzden araçta çekiş düşüklüğü varsa yukarıda yazan sebeplerin genelinin kontrol edilmesi gerekir Bir yada birden çok sebebi olabileceği gibi doğru teşhis koyulması için de tüm kontrollerin yapılması sorunun çözümlenmesi için gereklidir
Çekiş düşüklüğüne neden olabilecek çok rastlanan sorunların önüne geçmek için dikkat edilecek hususlar Ateşleme hatası buji, buji kablosu distribütör kapağı tevzi makarası gibi parçaların değişmesi Hava filitresinin değişimi ve yakıt hava karışım ayarının yapılması Motora düzensiz hava girişine sebep olabilecek boşlukların giderilmesi Avans ve subap ayarlarının en iyi şekilde ayarlanması Debriyaj baskı, balata, bilya takımının kontrol edilmesiKarbüratörün ve memelerin temizliğinin yapılmasıAraç enjeksiyonluysa sensörlerin ve enjeksiyonların temizlenmesi ve kontrolünün yapılması Motor yağının,yağ filitresinin kaliteli ve temiz olması
Genelde ikinci planda tutulan fakat çekiş düşüklüğüne neden olabilicek sorunlarTeker bilyalarının ve aksların aşınmasından dolayı tekerlerin zor dönmesi karşı dürence sebep olacağı için aracın çekişini düşürür Fren tertibatının sıkı, yada ayarsız olması yine karşı dirence neden olur Katalitik konvertörde yada egzoz sistemindeki tıkanıklık yanmış yakıt atığının çıkışını engelleyeceği için aracın çekişten düşmesine neden olur
Diğer bir husus kompresyon basıncının düşmesi durumu Piston aşağı doğru inerken hava çekişi yaparPiston yukarı doğru çıkarken hava sıkıştırılırİşte bu sıkıştırma esnasında piston çevresinde bulunan segmanların aşınmış olmasından dolayı hava piston kenarlarından sızarAteşleme esnasında hava yakıt karışımı ne kadar iyi sıkıştırılırsa patlama şiddeti o kadar iyi olur ve piston patlama şiddetiyle beraber aşağı doğru itilirHavanın segman kenarlarından sızması sonucunda hava yakıt karışımı iyi şekilde sıkıştırılamaz ve patlama şiddeti düşer Piston daha zayıf şekilde aşağı doğru itilir bu durumda motor gücünün düşmesine ve çekiş düşüklüğüne neden olur
İlk yapılacak işlem aracın tecrübeli kişiler tarafından kontrolünün gerçekleştirilmesi Çekiş düşüklüğünün bir çok sebebi olabileceği için aracın tam olarak gerekli kontrollerinin yapılması sorunun çözülmesinde büyük önem arzeder
 

Similar threads

MOTORUN TEKLEMESİ VE SARSINTILI ÇALIŞMASININ SEBEBİ NEDİR? Araç seyir halindeyken özellikle yokuş çıkarken yada aracın üzerinde yük varken veya kalkış esnasında tekleme yapıyorsa muhtemel sorun ateşleme sisteminden kaynaklanır Buji kurum bağlamış,yağlanmış olabilirBuji kablosu deforme olmuş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
253
Araba bağırıyor ve gitmiyor diyenlerdenseniz, aklınıza gelecek ilk şey arabanızın çekiş gücünün düşmesi olacaktır. Kimse arabasında çekiş gücü gibi temel problemlerle karşılaşmak istemez. Ancak çekiş gücü problemleri her zaman teknik olarak karşınıza çıkmaz. Çekiş gücünde yaşanan problemlerin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
205
Avans ayarı nedir? Motorun çalışma mantığı Dört zamanlı ve içten yanmalı motorlarda bilindiği üzere yakıt, buji yardımı ile yakılmaktadır. Buji ağzında sürekli olarak hazır bekleyen yüksek voltaj, kıvılcım yaratır. Bu kıvılcım; Sıkıştırılmış olan hava-yakıt karışımını ateşler ve yanmanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
658
Teknolojinin her geçen gün daha da gelişmesiyle beraber dizel araçlarda bilgisayar sistemi kullanılmaya başlanmıştır. Motorda elektronik kontrol ünitesi kullanılmaya başlanılması ve bununla birlikte eskiden hidromekanik açıdan dizel enjektör elektronik olarak kumanda edilmesiyle birlikte dizel...
Cevaplar
0
Görüntüleme
225
Araç rampada neden Bayilir? Özellikle sıcak havalarda motorun bayılması normaldir. Yokuş yukarı motor aşırı ısındığı için daha çabuk çekişi düşer. Otomobil yokuşta neden bayılır? sorusunun bir cevabı da aracın motoru bakım istiyorsa bu durumda da motor yokuşta bayılır. Araba giderken neden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
144
858,508Konular
982,841Mesajlar
30,629Kullanıcılar
kayzen3131Son üye
Üst Alt