Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Araç Bakım Rehberi

Araç Bakım Rehberi

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661
0.000 bakım olarak ifade edilen standart periyodik bakımlarda filtre ve yağların değişimi yapılmaktadır. Yağ, hava, polen ve yakıt filtreleri ile motor yağı değiştirilmektedir. Bunun yanı sıra araçların donanımlarında bulunan parçaların ön - arka balata ve süspansiyon kontrolü, silecek değişimi yapılmaktadır.
Kaç km'de hangi bakım yapılmalı?


Benzinli araçlar her 15.000 km'de, Dizel araçlar her 10.000 km'de bakıma girerler. Eğer 1 yıl içinde bu kilometreler doldurulmaz ise; araca yıllık bakım yapılması gerekir. 15.000,45.000 ve 75.000 km. bakımlarında yapılan işlemler aşağıdaki gibidir: Bundan sonraki her 30.000 km.'de aynı işlemler yapılmaktadır

İlk Bakım 15.000 km’de ya da yılda 1 kere

  • Motor yağ ve filtre değişimi
  • Hava filtresi elemanı değişimi
  • Kombi/toz filtre değişimi
  • Yakıt filtresi değişimi (dizel araçlarda)
  • Her 30000 km’de ya da 2 yılda 1 kere

    • Motor yağ ve filtre değişimi
    • Hava filtresi elemanı değişimi
    • Kombi/toz filtre değişimi
    • Yakıt filtresi değişimi ( dizel araçlarda )
  • Her 2 yılda bir FREN HİDROLİK YAĞININ değişmesi gerekmektedir.

    Her 30000 km’de bir de Aktif Karbon Filtre değişimi yapılması gerekmektedir.


    45000 Km / Her 3 yılda 1 kere

    • Motor yağ ve filtre değişimi
    • Hava filtresi elemanı değişimi
    • Kombi/toz filtre değişimi
    • Yakıt filtresi değişimi (dizel araçlarda)
    • BUJİ değişimi (sadece benzinli araçlarda)
  • 90000 Km / Her 5 Yılda 1 kere

    • Motor yağ ve filtre değişimi
    • Hava filtresi elemanı değişimi
    • Kombi/toz filtre değişimi
    • Yakıt filtresi değişimi (dizel araçlarda)
    • ŞANZIMAN YAĞI –FİLTRE ve KARTER CİVATA değişimi
    • BUJİ değişimi (sadece benzinli araçlarda)
    • 120000 Km’de ya da 5 yılda 1 kere
    • Motor yağ ve filtre değişimi
    • Hava filtresi elemanı değişimi
    • Kombi/toz filtre değişimi
    • Yakıt filtresi değişimi ( dizel araçlarda)
    • KAYIŞ GERGİ KASNAK sistemlerinin kontrolü, gerekli ise değişimi
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661
Otomobil motorunun aşırı ısınmasının birkaç nedeni olabilir. Motor aşırı ısındığında, bu sorunun nedenini belirlemek ve çözmek önemlidir çünkü aşırı ısınma motorun zarar görmesine yol açabilir. İşte otomobil motorlarının neden aşırı ısınabileceği hakkında bazı yaygın nedenler:

1. Soğutma Sistemi Sorunları: Otomobilin soğutma sistemi, motorun sıcaklığını kontrol eder. Radyatör, su pompası, termostat ve soğutma sıvısı gibi bileşenlerin herhangi birinde sorun varsa, motor aşırı ısınabilir. Sızıntılar veya tıkanıklıklar da bu soruna neden olabilir.

2. Düşük Soğutma Sıvısı Seviyesi: Soğutma sıvısının seviyesi yetersizse, motor aşırı ısınabilir. Bu nedenle soğutma sıvısı seviyesini periyodik olarak kontrol etmek önemlidir.

3. Termostat Sorunları: Termostat, motorun sıcaklığını düzenler. Eğer termostat arızalı ise veya açılmıyorsa, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

4. Su Pompası Sorunları: Su pompası, soğutma sıvısını dolaştırır. Eğer su pompası arızalı ise, sıvının dolaşımı engellenebilir ve motor ısınabilir.

5. Radyatör Sorunları: Radyatörde sızıntılar veya tıkanıklıklar, motorun soğutulmasını etkileyebilir.

6. Fan Sorunları: Soğutma fanları, motor sıcaklığını düşürmede önemli bir rol oynar. Eğer fanlar düzgün çalışmıyorsa, aşırı ısınma yaşanabilir.

7. Aşırı Yük ve Sürüş Koşulları: Uzun süre ağır yük taşıma veya aşırı zorlayıcı sürüş koşulları (örneğin, dağ yolları veya yüksek hızlı sürüş) motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

8. Egzoz Sistemi Sorunları: Egzoz sistemiyle ilgili sorunlar, motorun daha fazla ısınmasına neden olabilir.

Ne Yapmak Gerekir?

Aşırı ısınma sorunlarını ciddiye almalı ve sorunun nedenini tespit etmek için profesyonel bir oto servisine başvurmalısınız. Aşırı ısınmış bir motor, önemli hasarlara neden olabilir, bu nedenle sorunun erken teşhis edilmesi ve giderilmesi önemlidir.

Eğer Otomobiliniz aşırı ısınıyorsa, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1. Hemen Güvenli Bir Yere Çekin: Motorun aşırı ısındığını fark ederseniz, güvenli bir yere çekin. Yoldaysanız, en yakın park yerine veya servis istasyonuna gidin.

2. Motoru Kapatın: Motoru hemen kapatın. Aşırı ısınma sorunlarını önlemek için motoru durdurmak önemlidir.

3. Kaputu Açın: Motorun soğumasına yardımcı olmak için kaputu açın. Ancak, motor hala çok sıcak olabilir, bu yüzden kaputu açarken dikkatli olun.

4. Soğumasını Bekleyin: Motorun soğumasını bekleyin. Soğuma işlemi bir süre alabilir, bu nedenle acele etmeyin.

5. Soğutma Sıvısını Kontrol Edin: Soğuma sıvısının seviyesini kontrol edin. Eğer soğutma sıvısı eksikse veya sızıntı varsa, bu sorunun nedeni olabilir.

6. Soğutma Sistemi Sorunlarını Kontrol Edin: Soğutma sistemiyle ilgili sorunları kontrol edin. Radyatörde sızıntı, su pompası veya termostat sorunları gibi nedenlerden dolayı aşırı ısınma meydana gelebilir.

7. Yardım Alın: Eğer Otomobilinizin motoru hala aşırı ısınıyorsa veya sorunun nedenini bulamıyorsanız, bir oto servisine veya çekici hizmetine başvurun. Profesyonel yardım gerekebilir.
Aşırı ısınma sorunları ciddi olabilir ve motorun zarar görmesine neden olabilir, bu nedenle dikkatli olmak önemlidir. Bu adımlar sadece geçici çözümlerdir; asıl sorunun nedenini belirlemek ve gidermek için Yetkili birinden yardım alabilirsiniz
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661
Aracınızın çalışmamasının birçok farklı nedeni olabilir. Aracınızın çalışmamasının ana nedenini belirlemek için aşağıdaki olasılıkları göz önünde bulundurmalısınız:

1. Akü Sorunları: Birçok otomobilin çalışmamasının temel nedeni akü sorunlarıdır. Akü bitmiş veya zayıf şarjlı olabilir. Kontak anahtarını çevirirken motorun hareket etmemesi veya anormal sesler duyulması akü sorunlarını işaret edebilir.

2. Yakıt Sorunları: Yakıtın bitmiş olması, yakıt hattındaki tıkanıklık veya yakıt pompasının arızalı olması gibi sebeplerle araba çalışmayabilir.

3. Motor Sistem Sorunları: Motor sistemi sorunları, otomobilin çalışmamasının yaygın nedenlerinden biridir. Bunlar, ateşleme sisteminden, yakıt enjeksiyonundan veya motor kontrol ünitesi (ECU) sorunlarından kaynaklanabilir.

4. Marş Motoru Sorunları: Marş motoru arızalı olduğunda, motor dönmeyebilir veya dönerken sıkıntılar yaşanabilir.

5. Elektriksel Sorunlar: Elektriksel sorunlar, otomobilin elektrik sistemini etkileyebilir ve bu da motorun çalışmamasına neden olabilir. Kontak anahtarı, sigortalar, kablolar veya sensörlerdeki sorunlar bu kategoriye girer.

6. Şarj Sistemi Sorunları: Alternatörün veya şarj sistemi parçalarının arızalı olması, akünün şarj edilmesini engelleyebilir ve bu da otomobilin çalışmamasına yol açabilir.

7. Yakıt Enjeksiyonu Sorunları: Yakıt enjeksiyon sistemi, yakıtın motor silindirlerine doğru şekilde püskürtülmesini sağlar. Sorunlar bu sistemin düzgün çalışmasını engelleyebilir.

8. Emisyon Kontrol Sorunları: Emisyon kontrol sistemleri otomobilin çalışmasını etkileyebilir. Katalitik konvertör sorunları veya hava emme sistemi tıkanıklıkları gibi sorunlar motorun çalışmasını etkileyebilir.

9. İçten Yanmalı Motor Sorunları: Motorun içten yanmalı motorlara sahip olması durumunda, bujilerin veya ateşleme sisteminin arızalı olması motorun çalışmamasına neden olabilir.

10. Diğer Sorunlar: Otomobilin çalışmamasının diğer nedenleri araç tipine ve yaşına bağlı olarak değişebilir. Örneğin, debriyajın arızalı olması, şanzıman sorunları veya elektronik kontrollerdeki problemler otomobilin çalışmamasına yol açabilir.

Otomobilinizin çalışmamasının nedenini belirlemek için, motoru incelemek ve gerektiğinde bir servise danışmak en iyisi olacaktır. Profesyonel yardım almak, gerekir
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661

Araç bakımı yapılmazsa ne olur?​

Araç bakımı denildiğinde akla iki ayrı başlık getirilebilir; güvenlik ve uzun ömürlü kullanım. İşin kısacası araç bakımı direkt olarak güvenlik açıklarını halletmek ve aracın daha uzun süre kullanılabilir olması için gerekli kontrol ve tamirlerin yapılması denilebilir. Bu nedenle araç bakımı yapılmadığı takdirde güvenlik ve kullanım ömrü konusunda sorunlarla karşılaşılır.

Periyodik araç bakımının yapılmadığı senaryolarda herhangi bir parça arızası sürüşü engelleyene kadar (aracın stop etmesi veya direkt kazaya sebep olması gibi) kolay kolay fark edilmeyebilir. Kısa dönemde “idare eder” konumuna konulacak bu durumlar aracın ahenginin bozarak maliyet bakımından çok ağır sonuçlara da evrilebilir.

İkinci el piyasalarında yüksek fiyatlara sahip olan araçların neredeyse tümü sürekli araç bakımı yapılan araçlardır. Araç bakımı araçların değerini düşürmez aksine artırır. Bu sayede elinizdeki aracı değerinde ve arkasında hiçbir yük kalmadan satma imkanına da sahip olunur. Eğer bakım yapılmaz ise aracın değeri oldukça düşecektir. Ekspertize gidilmesi halinde parçaların yıpranması sebebi ile araç değeri standardın altında yer alacaktır.

Her araba kullanıcısının aracı için belirlenen limitlere ulaşıldığında araç bakımı yaptırması oldukça önemlidir. Hem sürüş güvenliği hem de araç sağlığını koruma adına yapılabilecek en önemli eylemlerden biri bu sebeple araç bakımıdır.

Ağır bakımda neler yapılır?​

İlk olarak değinildiği gibi ağır bakım diğer bakım periyotlarına göre daha fazla değişim ve işçiliğin ön planda olduğu bir süreçtir. Bu süreç içerisinde her araca yönelik farklı işlemler yapılabilmektedir. Bu bölümde genel olarak hangi işlemlerin ağır bakım sürecine dahil olduğuna değinilmiştir.

Ağır bakım sürecinde başlıca yapılan işlemler:

  • Standart bakım ve 45-60 bin bakımlarındaki tüm işlemler
  • Triger kayışı değişimi
  • Manuel araçlar için debriyaj sistemi kontrolü, eğer arıza veya yıpranma var ise değişimi
  • Baskı balata kontrolü ve gerekirse değişimi
  • Şanzıman sistemi fark etmeksizin kontrolü ve şanzıman yağı değişimi
  • Yağ sızıntısı yaşanan bölgelerin kontrolü, conta ve keçe değişimleri
  • Ön takım kontrolü
  • Süspansiyon detaylı kontrolü
  • Rot Balans ayar kontrolü ve yapımı
  • Başlıca süreç içerisinde yapılan ağır araç bakım işlemleri yukarıdakilerden oluşur fakat bunlar ile sınırlı değillerdir. Kimi servislerde saatler, hatta günler sürecek detaylı inceleme hizmeti de sunulur. Ağır bakım hizmeti tüm bakım tipleri arasında en masraflı olanıdır. Bu sebeple bir aracın ağır bakım ihtiyacı olmaması adına düzenli olarak standart bakımını yaptırması önerilir.

    Araç ağır bakım işleminin gerekli hallerde düzenli yapılması oldukça faydalıdır. İlk olarak aracın performansının düşmesi engellenir ve kullanım ömrü artırılır. Bunun ile beraber teknik servislerde yapılan işlemler sayesinde ikinci el satışı halinde en yüksek değerlerden satılabilir. Sürekli araç kullananların gözlemlediği yakıt tüketim dengesi korunarak tasarruf sağlanabilir. Kısaca tüm işlemler sonrasında araç ilk haline en yakın konuma ulaşır.

    ,Araç bakımı, arabaların daha uzun ve güvenli şekilde kullanılmasını sağlar.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661
Araç Bakımı Hakkında Merak Ettikleriniz

Aracınız ister sıfır ister ikinci el olsun, belirli periyotlarda bakıma ihtiyaç duyar. Yapılan sık aralıklı küçük kontroller, uzun vadede hem sizi daha büyük bir ekonomik yükten kurtarır hem de aracınızın motor ömrünü ve performansını arttırır. Bakım yaptırmak için her otomobilin fabrika tarafından belirlenmiş ve kendine özel periyotları vardır. Bu periyotlar içinde aracınızın bakımlarını hiç geciktirmeden ve ihmal etmeden yapmak en mantıklısı olacaktır. Ancak bu periyotlara bağlı kalmadan da aracınızı kendi kendinize kontrol edebilmeniz mümkün. Bu yazımızda da hem araç bakımı sırasında kontrol edilen bölümleri hem de kendi yapabileceğiniz bakımları derledik. Her dönem işinize yarayabilecek bu bilgilere şimdi daha yakından bakalım.

Yağ ve Soğutma Suyu Seviyeleri
Aracınızın yağ ve soğutma suyu seviyelerini, sadece kaputu açarak kolayca kontrol edebilirsiniz. Bu işlemi, yakıt almak için durduğunuz bir akaryakıt istasyonunda veya uzun yolculuklardan önce yapabilirsiniz. Böylece hem motor sıcak durumdayken hem de soğukken kontrol edebilmeniz mümkün olur. Eğer aracınız, siz fark etmeden uzun süre düşük sıvı ve yağ seviyelerinde çalışmaya devam ederse büyük problemlere yol açabilir. Peki ne sıklıkla motor yağını kontrol etmek gerekir? Aslında bu süre, aracın marka ve modeline, kullanım koşullarına, yağ tüketimine, yaş ve kilometresine göre değişebilir. Eğer aracınızı yoğun olarak kullanıyorsanız aylık olarak kontrol edebilirsiniz. İhtiyaç halinde yağ değişimi; motorun ömrünü uzatır, performans noktasında iyileşme sağlar ve yakıt tüketiminde tasarruf etmenizi sağlar. Motor yağını yeniledikten sonra uzun vadede motordaki aşınmaları ve ısınma sorunlarını da azaltmaya yardımcı olur.
Hava Filtresi Kontrolü
Motorunuzda bulunan hava filtresi, motorunuza temiz havayla birlikte girebilecek partikülleri dışarıda tutmaya yardımcı olur. Bu partiküller, havada bulunan toz, polen, böcekler ve diğer kirleticilerden oluşur. Hava filtrenizin düzgün olarak çalıştığından ve görevini yaptığından emin olmanız gerekir. Böylece yakıt verimliliğinizin artmasına, emisyonun azalmasına ve motor ömrünü uzatmaya yardımcı olabilirsiniz. Hava filtrelerinin kontrolü son derece basittir. Motorun üzerine monte edilen bu parçayı sadece kaputu açarak bile kontrol edebilirsiniz.
Lastik Basıncı ve Diş Derinliği
Aracınızın en temel unsurlarından biri olan lastikler, bu bakım ve kontrol periyotlarındaki ilk odak noktalarınızdan biri. Çünkü araçtaki lastiklerin iyi ve bakımlı olması hem sürüş güvenliğinizi artırmayı sağlar hem de aracınızın yakıt verimliliğine katkı sağlar. Lastikler, içerisinde hava bulundurduğu için olası bir acil duruma karşı mutlaka bir yedek lastik bulundurmanızda fayda var. Ayrıca lastik basıncını kontrol etmek için bir lastik basınç ölçer cihazı edinebilirsiniz. Ancak basıncı kontrol etmeye yarayan bu cihazlardan yakıt istasyonlarında da bulunuyor.

Farlar, Sinyaller, Stop ve Park Lambaları

Aracınızdaki sinyalizasyon birimlerinin her birinin düzgün bir şekilde çalışması oldukça önemli. Zaman zaman trafikteki araçlar arasında ampulü patlamış bir stop lambası veya çalışmayan geri vites lambası görebilirsiniz. Sürücüler, hareketlerini başkalarına bildirmek için bu sinyalleri kullandığı için bu tür arızalar, sürücülerin birbiriyle olan iletişimini etkileyecektir. Siz de ayda bir ya da belirlediğiniz periyotlarda far, sinyal, stop ve park lambalarınızı kontrol ederek bu gibi sorunların önüne geçebilirsiniz.

Yağ Filtresi Kontrolü
Motor yağı, hareket esnasında motorundaki parçaları yağlar ve yüksek ısıyla birlikte aşınmasını engeller. Aracın bu önemli bölümünde aşınma ve yıpranmayı azaltarak korozyonu önlemeye yardımcı olur. Ancak tüm bu işlevleri yerine getirebilmesi için motor yağının temiz ve iyi durumda olması gerekir. İşte yağ filtresi tam da bu görevi yerine getirmesi için kullanılır. Motorun içerisinde sürekli olarak dönerek işleyişine yardımcı olan motor yağına; kirleticiler, tortular, metal parçacıklar ve yanma ürünleri karışabilir. Bu küçük parçacıkların hız ve ısı ile birlikte aşındırıcı etki göstermemesi ve motor performansını olumsuz yönde etkilememesi için filtrelenmesi gerekir. Kullanılan yağa bağlı olarak yağ filtresinin her 3 ayda bir değiştirmeniz gerekebilir.

Şanzıman Yağı Kontrolü
Tıpkı motor yağı gibi şanzıman bölümünde de burada görev alan parçaları korumak için bir sıvı kullanılır. Tüm hareketli parçaları koruma görevini üstlenen şanzıman yağının da belli periyotlarla kontrol edilmesi ve ihtiyaç halinde değiştirilmesi gerekir. Bu durum, maliyeti yüksek olan şanzıman tamir ve değişim işlemlerinin önüne geçmek için önemlidir.

Soğutucu Sıvı (Antifriz)
Kontrolü Sürüş güvenliği için önem arz eden bir diğer unsur da radyatör. Stratejik bir öneme sahip olan bu bölüm, yüksek hızda çalışan ve aşırı sıcaklık seviyelerine erişen motorun soğuk kalmasını sağlar. Bu sayede motordan maksimum verim alabilme imkanı sunar. Soğutucu sisteminizin düzenli olarak kontrol edilmesi, yıkanması, içinde birikerek soğutma sıvınızı kirletebilecek maddelerden kurtulmanıza yardımcı olarak radyatörünüzün uygun bir seviyede doldurulabilmesine de olanak sağlayacaktır.

Bujilerin Kontrolü
Motorunuzda bulunan bujiler, aracınıza güç veren yakıt ve hava karışımını ateşlemek ile görevlidir. Bujiler düzgün çalışmıyorsa motorunuz güç kaybeder ve olması gereken kapasitede çalışamaz. Aracınızın motor performansında bir kayıp olduğunu veya düşüş yaşandığını hissederseniz, sorun bujilerde olabilir. Bu tür durumların önüne geçmek için bujilerin düzenli kontrolünün sağlanması ve gerekli ise değiştirilmesi önerilir.
V Kayışı Kontrolü
Basit bir lastik parçası olarak görünse de aracınız için büyük önem taşıyan V Kayışının da bakımlar sırasında mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Bu parça hem hidrolik direksiyon pompasının hem klima kompresörünün hem de çevresel aksamların çalışmasına yardımcı oluyor. Önemli parçaların hareketine yardımcı olan V kayışında herhangi bir yıpranma, aşınma veya deformasyon olmadığından emin olmalısınız. Üstelik kayışı bir fener ya da flaş ışığı yardımıyla kolayca görerek kontrol edebilirsiniz.

Ön Cam Sileceklerinin Kontrolü
Ön camınızda bulunan cam sileceklerinin yılda bir kez kontrol edilmesi önerilir. Bu parçalar etkinliğini kaybettiğinde ise değiştirilmesi gerekir. Kış aylarında, araçların ihtiyaçları da farklılık gösterdiği için hava şartlarına uygun kış silecek lastiklerinin takılması mantıklı bir çözüm olacaktır. Kullanım önerisi olarak ise buz oluşumu, sileceklerin donarak cama yapışması ve yıpranmalara karşı, karlı ve soğuk havalarda silecekleri kaldırmanız önerilir.

Akü Kontrolleri Araçlardaki akü, sistemin çalışabilmesi için en gerekli unsurlardan biridir. Aküler; araçtaki marş motorunun, motorun ve diğer elektronik aksamların ihtiyacı olan enerjiyi ve elektrik akımını sağlar. Ancak araçların aşırı ısınması akünün performansını etkiler. Bu nedenle düzenli pil testleri ve akü voltaj ölçümleri yapılmalıdır. Siz de aracınızın akü bakımlarını düzenli olarak gerçekleştirerek yüksek verim alabilirsiniz. Fren Sistemleri

Fren Sistemleri Araçlarda en temel güvenlik ve donanımsal sistemlerden bahsederken frenler bu listenin başlarında yer alır. Bu nedenle fren balatalarında ya da genel mekanizmasında ortaya çıkabilecek herhangi bir arıza doğrudan can güvenliğinizi tehlikeye sokabilir. Fren sistemleri bir aracın yol üzerinde güvenli hız ile seyir almasının en önemli sebebidir. Eğer ki bu aksamlarda bir arıza oluşursa aracın seyir halindeki durumunu kontrol edemezsiniz. Böylelikle de kaza kaçınılmaz olur. Düzenli kontroller güvenli bir şekilde sürüş yapabilmeniz için büyük önem taşır. Eğer frenlerde herhangi bir problem sezerseniz teknik destek almanız oldukça önemlidir.

Araçlar Kullanılmasa da Bakım Yapılmalı Araçlar bazen şartlar gereği uzun süre kullanılmayabilir. Bu süreçte de genellikle garajda ya da otoparkta bekletilir. Bir eşyanın kullanılmaması onun yıpranmasını engelleyeceği için genellikle bu bekletme sürecinin de araçlarda herhangi bir olumsuz etki bırakmayacağı düşünülebilir. Ancak araçlar teknolojik özelliklere ve dış etkenlerden rahatlıkla etkilenebilecek mekanik sistemlere sahiptir. Bu nedenle de araçların bir kenarda bekletildiği süreçte bakıma ihtiyacı duymadığı algısı yanlıştır. Aksine, bakımı yapılmayan araçlar zamanla yıpranmaya başlar. Bunun sonucunda da parçalar görevlerini verimli şekilde yerine getiremez. Kapalı durumda özelliğini çok uzun süre yitirmeyen motor yağı bile bu bekleme süresi arttıkça işlevselliğini kaybetmeye başlar. Sürtünme ve motorun ısınmasına karşı en etkili koruyucu olan motor yağının tam performansla çalışmaması, motorda arızalara ve bunun sonucu maddi kayıplara sebebiyet verir.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
575
Puan
113
Yaş
44
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,661

ARAÇ KLİMA BAKIMI NASIL YAPILIR?​

ARAÇLARDA KLİMA BAKIMI​

Söz konusu araç klima bakımı olduğunda birçok adımı dikkatle yerine getirmeniz gerekir. Çünkü araç klimalarının bakımı performans ve yakıt tüketimi gibi konuların yanı sıra insan sağlığı için de önemlidir. Temiz, sağlıklı ve ferah bir yolculuk için klimaların tüm aksamları kusursuz bir şekilde çalışmalıdır. Adım adım araçlardaki klima bakımını merak edecek olursanız, bu süreci şu şekilde sıralamamız mümkündür:

  • Polen filtresi (Karbonlu Filtre) temizlenir.
  • Klima gazının seviyesi ölçülür. Düşük olduğu takdirde yenilenir.
  • Dış ünitede yer alan toz ve polen gibi kirletici unsurlar temizlenir.
  • Klima kompresörünün ve soğutma mekanizmasının performansı incelenir.
Bu adımlar klima bakımının temel adımları olarak aktarılabilir. Eğer kompresör gibi temel mekanizmalarda bir arıza tespit edilirse klima bakımı süreci biraz uzayabilir. Fakat aracınızda temiz ve anti alerjik bir ortam oluşturabilmeniz için bu süreci eksiksiz bir şekilde tamamlamanız oldukça önemlidir.

KLİMA BAKIMI NE ZAMAN YAPILIR?​

Aslında aracınız, bazı sinyaller vererek klima bakımının vaktinin geldiğini gösterebilir. Bu kimi zaman düşük performans kimi zaman ise su damlaması gibi sorunlarla karşınıza çıkar. Eğer aşağıdaki başlıklarımızda yer alan sorunları aracınızda yaşayacak olursanız, klima bakımı için bir teknik servis desteği almanızı öneririz.

POLEN FİLTRESİ TIKANIKLIĞI​

Eğer araç kliması neden soğutmaz gibi sorularla boğuşuyorsanız bu problemi yaşıyor olabilirsiniz. Polen filtresi araç içine giren havayı toz ve polenden arındırır. Böylece yolculuklarınız boyunca temiz hava solumanızı sağlar. Bu filtre düzenli olarak temizlenmediğinde dolacağından klimanın soğuk hava performansını önemli ölçüde etkiler. Bunun için klima bakımı yaptırırken filtre kontrollerini de ihmal etmeyin.

KÖTÜ KOKULAR VE GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞMA​

Klima sisteminin normalden daha fazla gürültülü çalışması veya kötü kokması da klima değişiminin geldiğini gösterir. Araç klimasının fan ve motorundaki arızalar gürültülü çalışmaya neden olabilir. Bununla birlikte filtre gibi aksamlardaki mantar ve küf birikmesi çalışma esnasında kötü koku solumanıza sebep olabilir. Bu tür belirtileri tespit ettiyseniz aracınızın bakım vakti gelmiş demektir.

GAZ AZALMASI​

Araç klima bakımı gerektiğini gösteren belirtiler arasında gaz azalması da önemli bir durumdur. Soğutma gazı azalmış veya sızıntı olmuşsa, klima sistemi istenilen soğutma performansını sağlayamayabilir. Bu durum klimanın çalışmamasına neden olur. Araba arızalarını takip etmek bir otomobilin ihtiyaçlarını anlamak için en net yöntemdir.

ARAÇLARDA KLİMA BAKIMI KAÇ YILDA BİR YAPILIR?​

Yukarıda bahsettiğimiz nedenlerin meydana gelmesini beklemek yerine araç klimasını periyodik olarak kontrol ettirmeniz oldukça önemlidir. Çünkü yukarıda belirttiğimiz problemler aracınızın klima aksamlarına zarar verebilir. Bu da daha yüksek maliyet ve konforsuz yolculuklar demektir. Araç klimanızı verimli bir şekilde kullanabilmeniz için yılda en az 1 kere bakım yaptırmanız gerekir. Bununla birlikte klimanızın işleyişini kontrol edebilmek için her mevsim düzenli olarak çalıştırmayı da ihmal etmeyin.

 

Similar threads

Trafikte sürüş güvenliğinin sağlanması ve araçtan beklenen maksimum performansın alınması, ancak araç bakımının düzenli yaptırılmasıyla mümkündür. Uzun vadede sorunsuz bir araç kullanımı için bireysel olarak dikkat edilecek unsurlardan daha önemlisi, düzenli olarak alınması gereken profesyonel...
Cevaplar
1
Görüntüleme
144
Araç ağır bakımda neler değişir? Şanzıman yağı kontrol edilmeli, özelliğini kaybetmiş ise mutlaka değiştirilmelidir. Aracın detaylı kontrolü yapılarak yağ sızıntısı olan, keçe ve conta gibi parçaların değiştirilmesi. Aracın detaylı kontrol edilmesi far, silecek ve buna benzeyen parçalarda sorun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
179
Filtreler her otomobilde kullanılan parçalardan birisidir Otomobil sahiplerinin en kötü ihtimalle bakıma götürdüğü zaman duyduğu bu terim, bazı soruları da beraberinde getiriyor Filtreler periyodik bakım sürelerinde değiştirilir Bu bakımlar markalara bağlı olarak 10000 km ile 30000 km arasında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
213
Clio modeli Reanult’un 1990 yılından bu tarafa üretmeye devam ettiği modellerden birisidir Firmanın en uzun süredir ürettiği modelin dördüncü nesil modeli 2019 yılından bu tarafa yollarda yer almaktadır Bu modelde kasa değişikliğinin yapılması ile birlikte hem konfor açısından önemli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
217
Dizel partikül filtresi temizliği oldukça hassas ve özenle yapılmalıdır. Partikül filtresi, dizel otomobillerde bulunur ve bu filtre; dizel araçlarda egzoz sisteminin bir parçası olarak görev yapmaktadır. Egzoz gazı içerisinde bulunan çeşitli maddeleri ve partikülleri filtreleme işlevi gören...
Cevaplar
0
Görüntüleme
211
858,460Konular
981,105Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt