Kasko sigortası, günümüz koşulları göz önünde bulundurulduğunda olmazsa olmazların başında gelenlerden birisidir Birçoğumuz aracımıza kasko sigortası yaptırıyoruz, peki bu kasko neleri kapsıyor? Mal sigortalarından biri olan kasko, motorlu taşıtın sahibinin iradesi dışında oluşan kazaları karşılanmasını sağlayan bir tazminat türüdür Trafik sigortasından farklı olarak karşı aracı değil, sigortalı aracın zararını kapsamaktadır
Kasko isteğe bağlı bir sigortadır Yaptırılması durumunda üç ana başlık altındaki durumlarda gerekli zararı karşılanması için sigorta şirketine yüklemektedir Bu üç ana başlık:
1
*Çarpma çarpılma: Aracın seyir halinde veya dururken bir trafik kazasına karışması
*Aracın doğal afet sonucu zarar görmesi: Doğal afet sonucu aracın hasar görmesi
*Aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs: Aracın kendisinin veya çeşitli aksesuarlarının (radyo, teyp, telefon vb) çalınması veya çalınmaya teşebbüs edilmesi
Artan rekabetler dolayısıyla bu üç ana başlık sigorta şirketleri tarafından sabitleştirilmiştir Ülkemizdeki sel baskınlarının, depremlerin ve terör olaylarının çok olmasından dolayı deprem, sel, terör gibi konularda da kasko şirketleri devreye girmiş ve bu gibi durumlarla poliçelerini zenginleştirmiştirler
Kaskolar, poliçelerde aksi belirtilmedikçe ülke sınırları içinde risk yükümlülüğünü üstlenmektedirler Poliçede belirtilmediyse yurt dışında aracınızın başına bir iş gelirse bunu kasko karşılamayacaktır Buna ek olarak uzmanların incelemesi sonucunda zararda bir kasıt tespit edilirse, kasko şirketi aracın zararını karşılamayacaktır
Bahsettiğimiz gibi kasko piyasasında artan bir rekabet var Her şirket çeşitli poliçe zenginleştirmeleriyle birçok araç sahibini kendilerine çekmeye çalışıyor Araçtaki her türlü orijinal ve sonradan taktırdığınız aksesuarı kaskonuza dahil edebilirsiniz Bunların başına da bir durum gelmesinde kasko şirketi bunu karşılayacaktır ama her bir aksesuar için şirket sizden ek ücretler isteyecektir
Hepimizin başına gelen durumlardan biriside küçük hasarlarda kaskoyu bozdurmamaya çalışmaktır Artık sigorta şirketleri belirli aralıklarla alınan bir miktar teminat ile “Mini Hasar Hizmeti vermektedirler Peki bu mini hasarların içine hangi konular giriyor? Bunu da aşağıdaki listemizden inceleyebilirsiniz
*Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme
*Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme
*Boya Tamiri: Tampon sıyrıkları, anahtar çizikleri, kapı vurukları
*Döşeme Tamiri: Deri, halı, kumaş, plastik üzerindeki yanık, yırtık, çizikler
*Ön Cam Tamiri: Her tipte kırıklar, 10 cm’ye kadar çatlaklar
*Leke Çıkarma: Sigorta şirketine göre değişen çaplarda lekelerin giderilmesi
*Plastik Tampon Tamiri: Göçük, yırtık, kopuk ve eksik parçalar
Bu hizmetler bazı sigorta şirketleri tarafından tek bir poliçede verileceği gibi bazı sigorta şirketleri tarafından ekstra ücretlerle ayrı ayrı poliçelerde de sunulabilir
Kasko isteğe bağlı bir sigortadır Yaptırılması durumunda üç ana başlık altındaki durumlarda gerekli zararı karşılanması için sigorta şirketine yüklemektedir Bu üç ana başlık:
1
*Çarpma çarpılma: Aracın seyir halinde veya dururken bir trafik kazasına karışması
*Aracın doğal afet sonucu zarar görmesi: Doğal afet sonucu aracın hasar görmesi
*Aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs: Aracın kendisinin veya çeşitli aksesuarlarının (radyo, teyp, telefon vb) çalınması veya çalınmaya teşebbüs edilmesi
Artan rekabetler dolayısıyla bu üç ana başlık sigorta şirketleri tarafından sabitleştirilmiştir Ülkemizdeki sel baskınlarının, depremlerin ve terör olaylarının çok olmasından dolayı deprem, sel, terör gibi konularda da kasko şirketleri devreye girmiş ve bu gibi durumlarla poliçelerini zenginleştirmiştirler
Kaskolar, poliçelerde aksi belirtilmedikçe ülke sınırları içinde risk yükümlülüğünü üstlenmektedirler Poliçede belirtilmediyse yurt dışında aracınızın başına bir iş gelirse bunu kasko karşılamayacaktır Buna ek olarak uzmanların incelemesi sonucunda zararda bir kasıt tespit edilirse, kasko şirketi aracın zararını karşılamayacaktır
Bahsettiğimiz gibi kasko piyasasında artan bir rekabet var Her şirket çeşitli poliçe zenginleştirmeleriyle birçok araç sahibini kendilerine çekmeye çalışıyor Araçtaki her türlü orijinal ve sonradan taktırdığınız aksesuarı kaskonuza dahil edebilirsiniz Bunların başına da bir durum gelmesinde kasko şirketi bunu karşılayacaktır ama her bir aksesuar için şirket sizden ek ücretler isteyecektir
Hepimizin başına gelen durumlardan biriside küçük hasarlarda kaskoyu bozdurmamaya çalışmaktır Artık sigorta şirketleri belirli aralıklarla alınan bir miktar teminat ile “Mini Hasar Hizmeti vermektedirler Peki bu mini hasarların içine hangi konular giriyor? Bunu da aşağıdaki listemizden inceleyebilirsiniz
*Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme
*Boya Hasarlı Kaporta Göçük Düzeltme
*Boya Tamiri: Tampon sıyrıkları, anahtar çizikleri, kapı vurukları
*Döşeme Tamiri: Deri, halı, kumaş, plastik üzerindeki yanık, yırtık, çizikler
*Ön Cam Tamiri: Her tipte kırıklar, 10 cm’ye kadar çatlaklar
*Leke Çıkarma: Sigorta şirketine göre değişen çaplarda lekelerin giderilmesi
*Plastik Tampon Tamiri: Göçük, yırtık, kopuk ve eksik parçalar
Bu hizmetler bazı sigorta şirketleri tarafından tek bir poliçede verileceği gibi bazı sigorta şirketleri tarafından ekstra ücretlerle ayrı ayrı poliçelerde de sunulabilir