Filtreler her otomobilde kullanılan parçalardan birisidir Otomobil sahiplerinin en kötü ihtimalle bakıma götürdüğü zaman duyduğu bu terim, bazı soruları da beraberinde getiriyor
Filtreler periyodik bakım sürelerinde değiştirilir Bu bakımlar markalara bağlı olarak 10000 km ile 30000 km arasında ya da 1 yıllık sürede değişir Eğer periyodik bakım yetkili serviste yapılıyor ise zaten servisler orjinal parça kullanır Fakat bakım yetkili olmayan özel servislerde gerçekleştiriliyorsa isteğinize göre orjinal parça ya da aracınıza uygun üretim yapılmış kaliteli parça ile değişim yapılabilir Örneğin dizel araçlarda mazot ve yağ filtresi çok önemlidir Bunlar temizlenmeden direkt olarak yenisi kullanılmalıdır Benzinli araçlarda ise bujiler üretim şekli ve materyaline göre bir veya iki bakım aralığında değiştirilmelidir Ancak lpgli araçlarda bujinin ömrü oktan artışından dolayı kısalır, bu sebeple filtreler kontrol edilmeli, eğer gerekiyorsa müdahale edilerek değiştirilmelidir
Hava filtreleri her bakımda değiştirilir Ancak filtrenin kirlenmesi emiş gücünü azaltacağı için çok tozlu ya da havası kirli şartlarda kullanılan araçlarda filtre tıkanabilir Bu tıkanmalar değişim süresini erkene çekebilir Tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak yapılan bakımlar hem yakıt tasarrufu hem de motor sağlığı için dikkat edilmesi gereken faktörlerdir Bu filtrelerde oluşacak tıkanıklık veya geçirgenliğin azalması; yakıtın artmasına, aracın çekişten düşmesine veya çok ciddi problemlere sebebiyet verebilir Örneğin zamanında değişmeyen bir yağ filtresi, basınçtan delinerek motordan kopan partiküllerin döngüde filtrelenmesi yerine motor içinde devirdaim yaparak aşınmayı arttırır ve filtrelenmeyen yağı daha da çok kirletebilir Buna ek olarak tıkanan bir yağ filtresi yağın geçişini önleyerek motorun yağlanmasının durmasına sebep olabilir Bu da motordaki sıcaklığın tahliye edilememesine sebebiyet verebilir Çünkü yağ döngüsü, motoru soğutan bir yapıda dizayn edilmiştir Yağ döngüsü durunca motor yağlanmaz ve aşınma artar Buna bağlı olarak da yatak sarma diye tabir edilen durum meydana gelir
Polen filtresi de bir diğer önemli filtrelerden birisidir Bunlar karbonlu ve karbonsuz olarak ikiye ayrılır Karbonlu olanlarda filtre üstünde siyah noktalar bulunur, bunlar karbondur Polen filtresi zamanında değişmezse tıkanır ve radyatör ile klima performansı düşer Ayrıca zamanla bu ortamda bakteri oluşabilir bu bakteriler insan sağlığını tehlikeye atabilir
Son olarak mazot filtresi dizel araçlarda hayati önem taşır Yakıtın pis olduğu zamanlarda motora pis partiküllerin geçişini önleyerek motoru korur Hem kendi sağlığınız, hem aracınızın sağlığı hem de çevreyi düşünerek bakımları zamanında yaptırmanız büyük bir önem arz eder Mümkün olduğunca orjinal parça, eğer mümkün değilse kaliteli parçalar kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim
Filtreler periyodik bakım sürelerinde değiştirilir Bu bakımlar markalara bağlı olarak 10000 km ile 30000 km arasında ya da 1 yıllık sürede değişir Eğer periyodik bakım yetkili serviste yapılıyor ise zaten servisler orjinal parça kullanır Fakat bakım yetkili olmayan özel servislerde gerçekleştiriliyorsa isteğinize göre orjinal parça ya da aracınıza uygun üretim yapılmış kaliteli parça ile değişim yapılabilir Örneğin dizel araçlarda mazot ve yağ filtresi çok önemlidir Bunlar temizlenmeden direkt olarak yenisi kullanılmalıdır Benzinli araçlarda ise bujiler üretim şekli ve materyaline göre bir veya iki bakım aralığında değiştirilmelidir Ancak lpgli araçlarda bujinin ömrü oktan artışından dolayı kısalır, bu sebeple filtreler kontrol edilmeli, eğer gerekiyorsa müdahale edilerek değiştirilmelidir
Hava filtreleri her bakımda değiştirilir Ancak filtrenin kirlenmesi emiş gücünü azaltacağı için çok tozlu ya da havası kirli şartlarda kullanılan araçlarda filtre tıkanabilir Bu tıkanmalar değişim süresini erkene çekebilir Tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak yapılan bakımlar hem yakıt tasarrufu hem de motor sağlığı için dikkat edilmesi gereken faktörlerdir Bu filtrelerde oluşacak tıkanıklık veya geçirgenliğin azalması; yakıtın artmasına, aracın çekişten düşmesine veya çok ciddi problemlere sebebiyet verebilir Örneğin zamanında değişmeyen bir yağ filtresi, basınçtan delinerek motordan kopan partiküllerin döngüde filtrelenmesi yerine motor içinde devirdaim yaparak aşınmayı arttırır ve filtrelenmeyen yağı daha da çok kirletebilir Buna ek olarak tıkanan bir yağ filtresi yağın geçişini önleyerek motorun yağlanmasının durmasına sebep olabilir Bu da motordaki sıcaklığın tahliye edilememesine sebebiyet verebilir Çünkü yağ döngüsü, motoru soğutan bir yapıda dizayn edilmiştir Yağ döngüsü durunca motor yağlanmaz ve aşınma artar Buna bağlı olarak da yatak sarma diye tabir edilen durum meydana gelir
Polen filtresi de bir diğer önemli filtrelerden birisidir Bunlar karbonlu ve karbonsuz olarak ikiye ayrılır Karbonlu olanlarda filtre üstünde siyah noktalar bulunur, bunlar karbondur Polen filtresi zamanında değişmezse tıkanır ve radyatör ile klima performansı düşer Ayrıca zamanla bu ortamda bakteri oluşabilir bu bakteriler insan sağlığını tehlikeye atabilir
Son olarak mazot filtresi dizel araçlarda hayati önem taşır Yakıtın pis olduğu zamanlarda motora pis partiküllerin geçişini önleyerek motoru korur Hem kendi sağlığınız, hem aracınızın sağlığı hem de çevreyi düşünerek bakımları zamanında yaptırmanız büyük bir önem arz eder Mümkün olduğunca orjinal parça, eğer mümkün değilse kaliteli parçalar kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim