Doğru lastik basıncı ne kadar olmalıdır?
Lastik basıncı araclara gore değişir
Lastik şişirilirken uyulması gereken hava basınc değeri, aracın suruş guvenliğini sağlayan en onemli unsurdur Otomobillerde lastik hava basıncları arac ureticisi tarafından tavsiye edilir Hava basınc tavsiyeleri aracın benzin kapağında, kapı kenarında ya da arac kullanım kılavuzunda bulunur
Otomobilin dengede olması icin gerekli onarka lastik basınc farklılığına mutlaka uyulması gerekir
Lastikte, duşuk hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Uretici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basıncları soğuk bir lastiğin 15 °C ortam sıcaklığında gereken şişme basınclarıdır Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yuksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın surekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınc artması olacaktır Basınc ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda acıkca gorulmektedir Uygun basınc ile tam randıman elde edilirken %20 yuksek basınc randımanı %10, %20 duşuk basınc lastik omrunu %15 duşurecektir Duşuk basınc yuksek basınca gore lastikte daha fazla hasar oluşturur
Lastik basıncı araclara gore değişir
Lastik şişirilirken uyulması gereken hava basınc değeri, aracın suruş guvenliğini sağlayan en onemli unsurdur Otomobillerde lastik hava basıncları arac ureticisi tarafından tavsiye edilir Hava basınc tavsiyeleri aracın benzin kapağında, kapı kenarında ya da arac kullanım kılavuzunda bulunur
Otomobilin dengede olması icin gerekli onarka lastik basınc farklılığına mutlaka uyulması gerekir
Lastikte, duşuk hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Uretici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basıncları soğuk bir lastiğin 15 °C ortam sıcaklığında gereken şişme basınclarıdır Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yuksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın surekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınc artması olacaktır Basınc ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda acıkca gorulmektedir Uygun basınc ile tam randıman elde edilirken %20 yuksek basınc randımanı %10, %20 duşuk basınc lastik omrunu %15 duşurecektir Duşuk basınc yuksek basınca gore lastikte daha fazla hasar oluşturur