Su eksiltme arızası ve motorda su kaçağı sorunları hemen hemen her aracın ciddi rahatsızlıklarındandır. Motorda su kaçağı veya su eksiltme sorunu bir çok sebepten oluşabilmekle birlikte en sık karşılaşılan nedenleri yazmaya çalışacağız.
Su Eksiltme ve Su Kaçağı Nedenleri
Aracınızda uzunca bir süre antifriz kullanmadıysanız ve bu uzun sürenin ardından antifriz koyduysanız, muhtemelen motorunuzun alüminyum ya da plastik olan su birleşim noktalarından su kaçağı olacaktır. Motorda oluşan bu su kaçağı, antifrizin çözücü özelliğinden kaynaklanmaktadır. Antifrizin kullanılmadığı dönemde paslanan parçalar, antifriz kullanımıyla birlikte çözülerek motorda su kaçağına neden olmaktadır.
Su eksiltme ve motorda su kaçağının bir diğer nedeni de devirdaim(su) pompasıdır. Devirdaim pompası genelde triger kayışı ile çalışır ve yüzeysel bir bakışla görülemeyecek bir yerdedir. Bu nedenle devirdaim pompasında oluşacak su kaçağını farketmek zor olsa da küçük bir kaçak testi ile buradaki su kaçağı tespit edilebilir.
Yine LPG’li araçlarda da bazı nedenlerden dolayı su kaçağı ve/veya su eksiltme arızaları oluşmaktadır. LPG’li araçlarda LPG sistemindeki gaz beynini ısıtmak adına aracın motor suyundan faydalanılır. Bu durum fazladan su boruları, kelepçeler aktarma T’leri ve bunun gibi parçalar gerektirir ve LPG’li araçlarda su kaçağı ve/veya su eksiltme sorunlarına yol açabilir. Dolayısıyla bu ekstra donanımların LPG servislerinde sıkça kontrol ettirilmesi gerekir.
Su Eksiltme ve Su Kaçağı Nedenleri
Aracınızda uzunca bir süre antifriz kullanmadıysanız ve bu uzun sürenin ardından antifriz koyduysanız, muhtemelen motorunuzun alüminyum ya da plastik olan su birleşim noktalarından su kaçağı olacaktır. Motorda oluşan bu su kaçağı, antifrizin çözücü özelliğinden kaynaklanmaktadır. Antifrizin kullanılmadığı dönemde paslanan parçalar, antifriz kullanımıyla birlikte çözülerek motorda su kaçağına neden olmaktadır.
Su eksiltme ve motorda su kaçağının bir diğer nedeni de devirdaim(su) pompasıdır. Devirdaim pompası genelde triger kayışı ile çalışır ve yüzeysel bir bakışla görülemeyecek bir yerdedir. Bu nedenle devirdaim pompasında oluşacak su kaçağını farketmek zor olsa da küçük bir kaçak testi ile buradaki su kaçağı tespit edilebilir.
Yine LPG’li araçlarda da bazı nedenlerden dolayı su kaçağı ve/veya su eksiltme arızaları oluşmaktadır. LPG’li araçlarda LPG sistemindeki gaz beynini ısıtmak adına aracın motor suyundan faydalanılır. Bu durum fazladan su boruları, kelepçeler aktarma T’leri ve bunun gibi parçalar gerektirir ve LPG’li araçlarda su kaçağı ve/veya su eksiltme sorunlarına yol açabilir. Dolayısıyla bu ekstra donanımların LPG servislerinde sıkça kontrol ettirilmesi gerekir.