Arama motoru optimizasyonu, yani SEO, arama motorlarının web sayfalarını daha duzgun bir şekilde indekslemesi icin yapılan iyileştirmelere denir Optimizasyon yapabilmek icin hem site ici hem de site dışında uygulanması gereken teknikleri iyi bilmek gerekmektedir
İnternet’deki sayfa hacminin cok suratli bir şekilde artması ve farklı teknolojilerin surekli ortaya cıkmasıyla beraber arama motoru firmaları da arama sonuclarını getiren algoritmaları uzerinde surekli değişiklik yapmaktadırlar Ozellikle son zamanlarda sosyal medyanın icerik paylaşımındaki yaygınlığı bugun ki arama algoritmalarında onemli bir faktor teşkil etmektedir
Biraz Tarihce
Google arama motoru piyasasına girmeden once piyasada Altavista, Excite, Lycos ve Yahoo gibi bir cok arama motoru işi yapan firma zaten vardı Fakat Google algoritmalarının arama sonuclarındaki başarısı tum piyasayı alt ust etti ve sonuc olarak yarışamayan firmalar tel tel dokulmek zorunda kaldı O zamandan bu zamana kadar da internette kullanılan bir cok farklı teknoloji turedi ve Google da doğal olarak algoritmasında bir cok değişiklik yapmak zorunda kaldı Bu değişiklikler bugun hem site ici hem de site dışı optimizasyonları etkilemektedir
Site İci Optimizasyonlar
Arama motorları bir siteyi indekslerken bazı problemlerle karşılaşabilirler veya bazı icerikleri istenilen şekilde indeksleyemeyebilirler Bu yuzden site icerisinde yapılan doğru optimizasyonlar arama sonuclarını pozitif yonde etkileyebilmektedir Bu cok derin bir konu olduğu icin başka bir yazımızda bu konuyu ele almak daha doğru olacaktır Bu konuyla ilgili bilinmesi gereken en onemli elementler: Site haritası oluşturma, MetaTag kullanımı, Ozgun İcerik Oluşturma, İcerik Başlıklarının Secimi olarak sayılabilir
Site Dışı OptimizasyonlarEn başlarda alan adımı secimi arama sonuclarını etkileyen en onemli dış faktorler arasındaydı Fakat duzgun alan adlarının azalması ve alan adı ticaretinin cok artmasıyla beraber bu faktore verilen ağırlıkta duşuruldu Ama bir cok kişi alan adı seciminin halen SEO acısından cok buyuk bir faktor olduğuna inanmaktadır
Şu an ki algoritmalar goz onune alınacak olursa ozgun icerik uretimi ve iceriğin paylaşımı arama motoru optimizasyonunu etkileyen en buyuk faktorler iceresindedir İcerik uretimini site ici optimizasyon olarak sayarsak, site dışı optimizasyonu aslında buyuk olcude paylaşımdan ibarettir
İceriğin paylaşımını arttırmak icin bir cok hileli yontem mevcuttur Bu yontemlere ağırlık veren bir cok site genellikle Google tarafından belli bir sure sonra yakalanmaktadır
Optimizasyon Nasıl Yapılmalıdır?Optimizasyon ne demek once bunu anlamak gereklidir Arama motorunda bir kelime icin birinci cıkmak optimizasyon değildir Birincilik her zaman değişebilir ve bunu arama motorlarından başka kimse kontrol edemez SEO icin optimizasyonun anlamı var olan bir iceriği mumkun olduğu kadar daha duzgun bir şekilde piyasaya sunabilmektir Buna en basit ornek olarak 2 tane benzer icerikli makale duşunun:
Bir makale resimler veya videolarla daha canlı bir hale getirilmiş ise arama motoru acısından daha iyi optimize edilmiş sayılacaktır, cunku onemli olan okuyan kişinin bu sayfada yaşadığı deneyimdir
Arama Motorunu Kandırma ve Link Satın AlmaSEO denince genellikle akla gelen ilk şey link satın almaktır Link satın almanın arama motoru sonuclarında etkisinin buyuk olduğu gerceği elbette vardır Fakat bu durumun bir takım tehlikeleri de vardır Şunu unutmamak gereklidir ki burada kandırılmaya calışılan sadece bir makine değil, onu işleten ve geliştiren insanlar ve aynı zamanda arama yapan biz kişilerdir Arama motorunun en buyuk geliri satmak olduğu duşunulecek olursa kandırmanız nereye kadar mumkun olabilir?
İnternet’deki sayfa hacminin cok suratli bir şekilde artması ve farklı teknolojilerin surekli ortaya cıkmasıyla beraber arama motoru firmaları da arama sonuclarını getiren algoritmaları uzerinde surekli değişiklik yapmaktadırlar Ozellikle son zamanlarda sosyal medyanın icerik paylaşımındaki yaygınlığı bugun ki arama algoritmalarında onemli bir faktor teşkil etmektedir
Biraz Tarihce
Google arama motoru piyasasına girmeden once piyasada Altavista, Excite, Lycos ve Yahoo gibi bir cok arama motoru işi yapan firma zaten vardı Fakat Google algoritmalarının arama sonuclarındaki başarısı tum piyasayı alt ust etti ve sonuc olarak yarışamayan firmalar tel tel dokulmek zorunda kaldı O zamandan bu zamana kadar da internette kullanılan bir cok farklı teknoloji turedi ve Google da doğal olarak algoritmasında bir cok değişiklik yapmak zorunda kaldı Bu değişiklikler bugun hem site ici hem de site dışı optimizasyonları etkilemektedir
Site İci Optimizasyonlar
Arama motorları bir siteyi indekslerken bazı problemlerle karşılaşabilirler veya bazı icerikleri istenilen şekilde indeksleyemeyebilirler Bu yuzden site icerisinde yapılan doğru optimizasyonlar arama sonuclarını pozitif yonde etkileyebilmektedir Bu cok derin bir konu olduğu icin başka bir yazımızda bu konuyu ele almak daha doğru olacaktır Bu konuyla ilgili bilinmesi gereken en onemli elementler: Site haritası oluşturma, MetaTag kullanımı, Ozgun İcerik Oluşturma, İcerik Başlıklarının Secimi olarak sayılabilir
Site Dışı OptimizasyonlarEn başlarda alan adımı secimi arama sonuclarını etkileyen en onemli dış faktorler arasındaydı Fakat duzgun alan adlarının azalması ve alan adı ticaretinin cok artmasıyla beraber bu faktore verilen ağırlıkta duşuruldu Ama bir cok kişi alan adı seciminin halen SEO acısından cok buyuk bir faktor olduğuna inanmaktadır
Şu an ki algoritmalar goz onune alınacak olursa ozgun icerik uretimi ve iceriğin paylaşımı arama motoru optimizasyonunu etkileyen en buyuk faktorler iceresindedir İcerik uretimini site ici optimizasyon olarak sayarsak, site dışı optimizasyonu aslında buyuk olcude paylaşımdan ibarettir
İceriğin paylaşımını arttırmak icin bir cok hileli yontem mevcuttur Bu yontemlere ağırlık veren bir cok site genellikle Google tarafından belli bir sure sonra yakalanmaktadır
Optimizasyon Nasıl Yapılmalıdır?Optimizasyon ne demek once bunu anlamak gereklidir Arama motorunda bir kelime icin birinci cıkmak optimizasyon değildir Birincilik her zaman değişebilir ve bunu arama motorlarından başka kimse kontrol edemez SEO icin optimizasyonun anlamı var olan bir iceriği mumkun olduğu kadar daha duzgun bir şekilde piyasaya sunabilmektir Buna en basit ornek olarak 2 tane benzer icerikli makale duşunun:
Bir makale resimler veya videolarla daha canlı bir hale getirilmiş ise arama motoru acısından daha iyi optimize edilmiş sayılacaktır, cunku onemli olan okuyan kişinin bu sayfada yaşadığı deneyimdir
Arama Motorunu Kandırma ve Link Satın AlmaSEO denince genellikle akla gelen ilk şey link satın almaktır Link satın almanın arama motoru sonuclarında etkisinin buyuk olduğu gerceği elbette vardır Fakat bu durumun bir takım tehlikeleri de vardır Şunu unutmamak gereklidir ki burada kandırılmaya calışılan sadece bir makine değil, onu işleten ve geliştiren insanlar ve aynı zamanda arama yapan biz kişilerdir Arama motorunun en buyuk geliri satmak olduğu duşunulecek olursa kandırmanız nereye kadar mumkun olabilir?