North Carolina Eyalet Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, scooter ile seyahat etmenin, kilometre başına otobüs, bisiklet, moped yahut yürüyerek seyahat etmekten daha çokça sera gazı emisyonu ürettiğini keşfetti.
Ekip, scooter'ların kendisinin muhite çok zarar vermediğini; gelgelelim aracın çerçevesinin, tekerleklerinin ve bataryalarının üretilmesi için harcanan gereçlerin yanı sıra scooterı her türlü şarj edip sokaklarda dolaşmanın sera gazı emisyonu konusunda çok önemli tesirlere sahip olduğunu belirtti.
Çalışma müellifi Joe Hollingsworth, "Üreticiler, scooterların etraf dostu ve yüksek ihtimalle de karbon içermeyen bir yapıda olduğunu söylüyorlar" dedi ve ekledi: "Bulduğumuz şey, scooterların hakikaten sıfır 'egzoz emisyonuna' sahip olmaları olsa da katiyetle karbon içeriyorlar. Üretilmelerindeki süreçte çok önemli emisyonlar gerçekleşiyor."
Araştırmacılar, birinci nesil Bird marka scooterları modüllerine ayırdılar ve tekrar birleştirirken ne kadar sera gazı yayıldığını ölçtüler. Materyallerin ve bunların üretiminin scooterın global ısınmaya tesirinin yüzde ellisini oluşturduğunu söyleyen araştırmacılar, bunun büyük çoğunlukla scooterlar kesimlerine ayrıldığında gerçekleştiğini de belirtti.
Scooterların parçalanması, sökülüp takılması kimsenin umrunda olmadığından ve "scooter hayatının" bir modülü kabul edildiğinden, bunun önüne geçmek hayli güç. Yani külliyen muhit dostu olarak bilinen elektrikli scooterlar, hiçbir devir külliyen muhit dostu olamayacaklar.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.