Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Araştırmalara Göre Tık Tuzağı Eskisi Kadar Etkili Değil

Araştırmalara Göre Tık Tuzağı Eskisi Kadar Etkili Değil

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,346
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Arastirmalara-Gore-Tik-Tuzagi-Eskisi-Kadar-Etkili-Degil-2-1.jpg

Penn State Medya Etkileri Laboratuvarı ve Veri Bilimleri Enstitüsü’nün yaptığı bir araştırma sonucunda tık tuzağı (clickbait) olarak bilinen yanıltıcı dikkat çekme şeklinin başarılı olmadığı ortaya çıktı. Tık tuzağı içeren başlıkların normal başlıklardan daha iyi bir performans gösterdiği kanısının yanlışlığını savunan bilim insanları, dijital medya okurlarıyla gerçekleştirilen iki farklı deneyden sonra bu iddialarını ispatladı. Dilerseniz yapılan deneyin içeriğinden bahsedelim.

Ardışık olarak gerçekleştirilen iki farklı deneyde 250 katılımcıya sekiz başlıktan birini okuma görevi verildi. Bahsedilen sekiz başlık arasında tık tuzağı olanlar da mevcut. Buradaki testin amacı katılımcıların hangi yazılı içeriği okuyup okumayacaklarını veya hangi içeriği sosyal medya hesaplarında paylaşacaklarını tespit etmek. İlk deneyde, hem güvenilir hem de güvenilmez haber sitelerinden çok sayıda başlığı bir araya getirmek için yapay zeka kullanıldı. İkinci deney ise tek bir siyasi konu etrafında dönen haber manşetlerini kapsıyordu.

Arastirmalara-Gore-Tik-Tuzagi-Eskisi-Kadar-Etkili-Degil-1-640x361.jpg


Araştırmacılar, tık tuzağı olarak nitelendirilen içerik başlıklarının “en iyi, en kötü, ne, ne zaman, nerede, bu, o, en az, en çok, olabilir, gerekir” gibi merak unsurunu ön plana alan kelimelerden oluştuğunu belirtti. Yapılan testlerin sonucunda ise tık tuzağı olan başlıkların normal başlıklardan daha iyi performans göstermediği anlaşıldı. Araştırmaya gözlemci olarak katılan bazı yazarlar, okurların bu tür başlıkları eskisi kadar ilgi çekici bulmamalarını kullanımlarında yaşanan olağanüstü artışa bağlıyor. Buna göre tık tuzağının inandırıcılığını çoktan kaybettiği yorumunu çıkarabiliriz.

Bu çalışmanın başında olan Profesör S. Shyam Sundar, tık tuzağına gelen etkileşimin azalmasının sahte haberciliğe çözüm sağlamayacağını da söyledi. Sahte habercilik, bu konudan ayrı değerlendirilmesi gereken bambaşka bir alan. Ancak tık tuzağının etkisinin azalmasıyla birlikte dijital medyada büyük dönüşümler yaşanabileceği tahminler arasında.
 
858,506Konular
983,055Mesajlar
33,112Kullanıcılar
fekaSon üye
Üst Alt