Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Araştırmalara Göre Yılın 6 Haftasını Sosyal Medyaya Ayırıyoruz

Araştırmalara Göre Yılın 6 Haftasını Sosyal Medyaya Ayırıyoruz
0
65

klimaci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
37,992
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
90
Arastirmalara-Gore-Her-Yilin-6-Haftasini-Sosyal-Medyaya-Ayiriyoruz.jpg

Günlük olarak belirli bir mühlet toplumsal medyada vakit geçirdiğimiz yadsınamaz bir gerçek. Bilhassa akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla hakikat orantılı bir formda artan toplumsal medya kullanımının çeşitli açılardan birtakım riskleri de beraberinde getirdiğini biliyoruz. Bu riskleri toplumsal platformlarda geçirilen vakte nazaran sınıflandıran bilim insanları için tertipli bilgiler sunan şirketlerin birçok da çalışmalarını yayımlamaya başladı.

Sortlist’in yaptığı araştırmaya nazaran, bir insan her günün ortalama 2 saat 25 dakikasını toplumsal medyada geçiriyor. Bu oranı haftaya nazaran hesapladığımızda 16 saat 55 dakika, aya nazaran hesapladığımızda 3 gün 1 saat 30 dakika ve son olarak yıla nazaran hesapladığımızda ise 36 gün 18 saat 5 dakika ediyor. Hülasa yılın bir ayı büsbütün toplumsal medyaya gitmekte. Aşağıdaki tablodan da bu bilgileri inceleyebilirsiniz.

Arastirmalara-Gore-Yilin-6-Haftasini-Sosyal-Medyaya-Ayiriyoruz.jpg


Raporun devamında en çok kullanılan mecranın Youtube olduğunu görüyoruz. Yapılan anketlere nazaran yılda ortalama 11 gün 14 saat harcanan Youtube’un peşinden Facebook, WhatsApp, VK ve Tiktok geliyor. Başka bir ilgi alımlı ayrıntı ise Meta çatısı altındaki platformlara ayrılan toplam vaktin bir yılda 27 gün etmesi. En çok kullanılan uygulama Youtube olsa da genel olarak Meta’nın hakimiyetindeki sitelere daha fazla vakit verilmiş durumda.

Arastirmalara-Gore-Yilin-6-Haftasini-Sosyal-Medyaya-Ayiriyoruz-3.jpg


Toplumsal medyada geçirilen vakti ülkelere nazaran sınıflandırdığımızda ise büyük bir eşitsizlik göze çarpıyor. Örneğin Filipinler’deki beşerler genel olarak dünyanın en ağır internet kullanıcıları olma eğilimindeler. Çünkü bir yılın yaklaşık 166 gününü internette harcıyorlar ve bu günlerin 65’i toplumsal medyaya gidiyor. Filipinler’den sonra misal istatistiklerle Brezilya, Kolombiya ve Güney Afrika’yı görüyoruz. Bu üç ülke de yılın 154 gününü internette harcıyor ancak bu sayının toplumsal medyayı kapsayan kısmı değişiklik gösteriyor. Son olarak bu sıralamada Türkiye’nin ise 12. sırada olduğunu belirtelim. Ülkemizdeki kullanıcıların internete ayırdığı zaman yılın 121 gününe tekabül ederken, bu sayının 45 günü yani 6 haftası ise yalnızca toplumsal medyaya ayrılan taraf olarak ön plana çıkıyor.

Arastirmalara-Gore-Yilin-6-Haftasini-Sosyal-Medyaya-Ayiriyoruz-1.jpg


Ulke-Tablo.jpg


Sortlist’in yayımladığı araştırma sonuçlarına insanların toplumsal medya haricinde diğer hangi cinste uygulamalar kullandığı da dahil edilmiş. Buna nazaran, akıllı aygıt kullanıcıları en çok spor oyunlarında vakitlerini değerlendiriyorlar. Oyunların akabinde varsayım edilebileceği üzere alışveriş uygulamaları geliyor. Özetle dünyanın çoğunluğunda internet ve toplumsal medya kullanımının arttığını söyleyebiliriz.
 

Similar threads

İnsanları dijitalde bir ortaya getiren toplumsal medya platformları hayatımızı birçok açıdan kolaylaştırsa da, zihinsel sıhhate ve kullanıcıların psikolojisine tesirleri de her vakit tartışma konusu oluyor. Bahisle ilgili yürütülen araştırmalarda, toplumsal medya platformlarının hoşluk ve ömür...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
2 SAAT 27 DAKİKA GEÇİRİYORUZ Dünya üzerinde toplumsal medya kullanan kişi sayısı aşikâr oldu. 8 milyara yakın dünya nüfusunun 4,62 milyarının toplumsal medya kullanıcı olduğu görülürken, günlük toplumsal medyada harcadığımız müddet 2 saat 27 dakika olarak kayıtlara geçti. Ajans Press’in, We...
Cevaplar
0
Görüntüleme
101
Başlığı okuyunca kinayeli bir formda ‘Yok yav o denli miymiş’ diyebilirsiniz fakat hakikaten de durum bu. Haberimizi okuduktan sonra kendinizi şayet bir ebeveynseniz çocuğunuzu, bir gençseniz kendinizi ve arkadaşlarınızı toplumsal medya konusunda uyarırken bulacaksınız. Yapılan araştırmalara...
Cevaplar
0
Görüntüleme
86
Dijital yaşantıya ilgili araştırmalar yapan ve bunları raporlaştıran medya şirketi We Are Social, Türkiye’nin internet, telefon ve toplumsal medya kullanma alışkanlıklarına dair bir rapor yayımladı. Türkiye ile ilgili bilgilere geçmeden evvel, 2021’in Ocak ayında dünyanın dijital durumunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
We Are Social ile Hootsuite, internet ve toplumsal medya kullanımının nasıl bir boyuta ulaştığını gözler önüne seren araştırmalarının sonuçlarını açıkladılar. "Digital 2021" isimli raporun ekim ayı bilgileri, dünya genelinde akıllı telefon, internet ve toplumsal medya kullanıcılarının sayısının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
858,509Konular
980,819Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt