Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Arkadan İtişli Araba Mı Önden Çekişli Araba Mı Daha İyi?

Arkadan İtişli Araba Mı Önden Çekişli Araba Mı Daha İyi?
0
198

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Bu yazımızın konusu arkadan itişli arabalar mı tercih edilmeli yoksa önden çekişli arabalar mı? Normalde arkadan itiş ya da önden çekiş tabirini şu şekilde düzeltmekte fayda var Önden tahrikli araba ve arkadan tahrikli araba Kavram karmaşasını önlemenin en ideal tabiri bu şekilde tarif etmek olacaktır


Önden Çekişli Arabaların Avantajları

Önden çekişli arabaların dizaynı ve üretim maliyetleri daha düşüktür Bu nedenle önden çekişli üretilen araçlar daha uygun fiyatlı olabiliyor İnsanların daha kolay ulaşabildiği ya da alabildiği arabalardır Önden çekişli araçlarda daha az parça kullanılır Bu nedenle daha hafif olurlar Üretim esnasında tüm parçaların araba kasasına yerleştirilmesi daha kolay olur Bunların tamamı üretim maliyetlerini etkileyici faktörlerdir Bu tür araçlar daha kompakt olurlar Motor şanzıman ve aks sistemleri bir bütünmüş gibi durur Önden çekişli araçların en büyük avantajı daha az yakıt tüketirler Bu tür araçlar arkadan itişli araçlara göre daha az yakarlar ':wwwotomovicomfordfiestakacyakaryakittuketimi'Az yakan araba arıyorsanız tercihiniz her zaman önden çekişli arabalardan yana olsun Tüm motor, şanzıman aksamı ve aks sistemi önde olduğu için ağırlık dağılımı ön tarafa daha fazladır Bu durum kötü hava şartlarında avantaj sağlar Karlı havalarda önden çekişli araçlarda ağırlık önde fazla olduğu için patinaj olayı daha az rastlanır

Önden Çekişli Arabaların Dezavantajları

Önden çekişli araçlarda karlı havalarda avantajlı olurken, güzel ve kuru havalarda bu dezavantaja dönüşür Araba ön kısmı ağır olduğu için kontrolü daha zor olur Ayrıca virajlarda kayma yaşanabilir Daha önemlisi önden çekişli araçlarda direksiyon hissinin düşmesidir Bunun sebeplerini şöyle sıralayabiliriz


*Hızlanmalarda araç ivmelenirken burun kısmının yere tutunumu azalacaktır Bu da direksiyon hissini epey azaltacaktır
*En önemli ayrıntı ise torkla alakalı Önden çekişli araçlarda şanzıman çıkışı aracın tam ortasında olmadığı için akslar eşit uzunlukta olmayacaktır Bir tanesi uzun bir tanesi daha kısa olacaktır Bu durum şöyle bir sonuç doğurur Aracın motoru çalıştığında tork ikiye ayrılır Her iki aksta aynı tork olmasına rağmen uzun olan aksta burkulma daha fazla olacaktır İki aks arasındaki bu burulma farkı iki tekerlek arasında yere tutunmada farklılıklara sebep olacaktır Yere tutunma direksiyon hissini olumsuz etkileyen faktörlerdendir

Arkadan İtişli Arabaların Avantajları


Arkadan çekişli arabaların en önemli avantajlarından birisi ağırlık dağılımı Arkadan çekişli araçlarda ağırlık dağılımı daha dengelidir Bu durum alttan alınan hasarlarda önemli bir avantaj sağlar Arabanın alttan aldığı darbelerde araç daha az hasar alır Ağırlık dağılımı aracın daha dengeli olmasını sağlar Virajlarda savrulmalar daha az olur Özellikle arabanın ilk kalkıştaki ivmelenmesi daha iyidir Çünkü ilk kalkışta aracın ağırlık merkezi arka tarafa doğru geldiği için çekiş ve yere tutunuş daha iyi olur Spor arabaların neredeyse tümünde arkadan çekişli sistemler kullanılır



Arkadan Çekişli Araçların Dezavantajları

Arkadan çekişli arabaların en önemli dezavantajı fazla parça kullanılması kaynaklı arabanın ağırlaşması Bir diğeri bu ağırlık farkından dolayı arabanın fazla yakmasıdır Bu arabalar dört mevsim kullanıma çokta uygun araç değiller Özellikle karlı havalarda kullanımı zor ve yol tutuşu daha düşüktür

Not: Bu kıyaslama motoru önde olan araçlar için geçerlidir Motoru arkada bulunan araçlar için bu kıyaslama geçerli değildir
 

Similar threads

Motorlu araçlar, birçok parçanın bir araya gelmesiyle ortaya çıkan makinelerdir. Bunlar; elektronik, mekanik ve bilişim sistemleridir. Bir Arabada Bulunan Başlıca Parçalar Şunlardır: Motor Güç Aktarma Organları Kavrama (Debriyaj) Şanzıman (Vites Kutusu) Diferansiyel Şasi Aks Karoseri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
297
Baskı balata nedir? Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana (vitese) ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Diğer bir ismiyle baskı balata. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
375
Difransiyel her iki mil ile bununla birlikte çalışırken aksların ayrı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar Araba virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
255
Drift Nasıl Yapılır? arabada drift nasıl yapılır önden çekişli arabayla drift nasıl yapılır önden çekişli arabada arabayla 1549175701 1549175701 driftnasilyapilir5c568b9ae898fdriftnasilyapilir5c568b9ae898f http:img361imageshackusimg3615681drift2467099iy5 ilk olarak 90′lı yılların...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
Elektrikli arabalar nasıl çalışır? Elektrikli araba çeşitleri nelerdir? Elektrikli araba alınır mı? Elektrikli otomobiller gün geçtikçe hayatımızda geçtikçe hızlı bir şekilde yerlerini alıyorlar Elektri otomobil fiyatları benzinli ve mazotlu araçlara nazaran daha pahalı olmasına karşı, kilometre...
Cevaplar
0
Görüntüleme
270
858,509Konular
980,822Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt