nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Arnold Geulincx hayatı, Arnold Geulincx kim
Arnold Geulincx hakkında data
Arnold Geulincx biyografisi
Descartes'in sisteminden yola meydana çıkan bir filozof olan Geulincx öğretisini daha çok mistik yönde geliştirmiştir
O da Descartes gibi düşüncesinin varlığını çıkış noktası alır Bilinçte iki hal vardır, birincisi arzu etmek, dinlemek muhakeme etmek gibi kendi yarattıklarımız, ikincisi algılarımız sonucunda oluşanlar Bu ikincileri biz yaratmayız bizim dışımızdadırlar Biz yaratmadığımız şeylerin nedenini bilemeyiz Kendi hareketlerimizin ve cisimlerin hareketlerinin nasıl meydana geldiğini, bu hareketlerin nedenini ya da kim kadar meydana getirildiğini bilemeyiz Buradan şu sonuç çıkıyor; biz sadece bir seyirciyiz, bütün hayat bizim dışımızda gelişiyor, vücudumuz ruhumuzdaki algının nedeni yok ve ruhumuzdaki bir isteme vücudumuzdaki bir hareketin aracısız olarak nedeni değildir Bunlar yalnızca birer vesiledir belli başlı neden değildir
Belli Başlı niçin Tanrıdır Tanrı vücuttaki bir uyarma ile ruhumuzda bir düşünme meydana getirir ve bir isteme vesilesiyle vücudumda bir hareket sağlar
Descartes'de ruh ve madde arasındaki ilişki bir problem olarak ortaya çıkmıştı Ruhun nasıl olup da maddeyi etkilediği kavranılamaz olarak görünüyordu Bu Nedenle Geulincx ruh ve madde arasındaki ilgiyi Tanrının etkilemesi yoluyla açıklamıştır Tek niçin, tek etkiyen Tanrıdır Diğer her şey dingin durumdadır ve Tanrının istemesini birer vesile olarak yaşarlar Bu netice etik yönünden kendini gösterir Geulincx'e göre ruh aralarında hiçbir bağ bulunmayan madde dünyasından hiçbir şey istememelidir İnsan sadece bir seyirci olduğundan Tanrının her türlü istemesine adapte etmek zorundadır, hatta kendisi üzerinde bile bir şey istemeye hakkı yoktur
Bu Nedenle Descartes'in dine karşı dikkatsiz olan sistemi yumuşatılmış ve mistisizme yaklaştırılmış oluyor Hem Geulincx vesilecilik (Occasionalism) diye tanıdık görüşü ortaya atmıştır *
Arnold Geulincx hakkında data
Arnold Geulincx biyografisi
Descartes'in sisteminden yola meydana çıkan bir filozof olan Geulincx öğretisini daha çok mistik yönde geliştirmiştir
O da Descartes gibi düşüncesinin varlığını çıkış noktası alır Bilinçte iki hal vardır, birincisi arzu etmek, dinlemek muhakeme etmek gibi kendi yarattıklarımız, ikincisi algılarımız sonucunda oluşanlar Bu ikincileri biz yaratmayız bizim dışımızdadırlar Biz yaratmadığımız şeylerin nedenini bilemeyiz Kendi hareketlerimizin ve cisimlerin hareketlerinin nasıl meydana geldiğini, bu hareketlerin nedenini ya da kim kadar meydana getirildiğini bilemeyiz Buradan şu sonuç çıkıyor; biz sadece bir seyirciyiz, bütün hayat bizim dışımızda gelişiyor, vücudumuz ruhumuzdaki algının nedeni yok ve ruhumuzdaki bir isteme vücudumuzdaki bir hareketin aracısız olarak nedeni değildir Bunlar yalnızca birer vesiledir belli başlı neden değildir
Belli Başlı niçin Tanrıdır Tanrı vücuttaki bir uyarma ile ruhumuzda bir düşünme meydana getirir ve bir isteme vesilesiyle vücudumda bir hareket sağlar
Descartes'de ruh ve madde arasındaki ilişki bir problem olarak ortaya çıkmıştı Ruhun nasıl olup da maddeyi etkilediği kavranılamaz olarak görünüyordu Bu Nedenle Geulincx ruh ve madde arasındaki ilgiyi Tanrının etkilemesi yoluyla açıklamıştır Tek niçin, tek etkiyen Tanrıdır Diğer her şey dingin durumdadır ve Tanrının istemesini birer vesile olarak yaşarlar Bu netice etik yönünden kendini gösterir Geulincx'e göre ruh aralarında hiçbir bağ bulunmayan madde dünyasından hiçbir şey istememelidir İnsan sadece bir seyirci olduğundan Tanrının her türlü istemesine adapte etmek zorundadır, hatta kendisi üzerinde bile bir şey istemeye hakkı yoktur
Bu Nedenle Descartes'in dine karşı dikkatsiz olan sistemi yumuşatılmış ve mistisizme yaklaştırılmış oluyor Hem Geulincx vesilecilik (Occasionalism) diye tanıdık görüşü ortaya atmıştır *